הדיין לעורכי הדין: "אנו משקיעים ימים ולילות כדי לעזור למסורבות גט"

דיין בית הדין הרבני בנתניה, הרב אברהם מייזלס, פנה לעורכי הדין שהשתתפו בכנס מטעם הנהלת בתי הדין הרבניים "תאמינו לי, אני אוכל ושותה וישן על זה" • מדובר בכינוס ראשון מסוגו בו לקחו חלק כ-50 עורכי דין הפועלים בתחום המשפחה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

בסוף השבוע האחרון נערך כנס עורכי דין מטעם הנהלת בתי הדין הרבניים, במהלכו לקחו חלק כ-50 עורכי דין הפועלים בתחום המשפחה. מדובר בכינוס ראשון מסוגו שנעשה בתחומו, כאשר טובי הדיינים מבית הדין בנתניה העבירו הרצאות משפטיות הלכתיות: הרב שלמה שפירא, הרב אברהם שינדלר, הרב אברהם מייזלס, הרב יאיר בן מנחם וכן הדיין מבית הדין בבאר שבע הרב מאיר כהנא.

הכנס שנערך במלון לאונרדו פלאזה בנתניה, ביוזמתה של עו"ד פריאל ברוורמן שזכתה לשיתוף פעולה חיובי עם הנהלת בתי הדין. המזכיר הראשי בבית הדין הרבני בנתניה, הרב אלון ארביב אמר בכינוס כי "בתי הדין הרבניים בעשור האחרון קיבלו גוון משפטי איכותי, וכל פסק דין נכתב בצורה בהירה וברורה, הן בהלכה והן במשפט האזרחי, ורוב רובם של עתירות נופלות מאחר ופסקי הדין כתובים בצורה יסודית המקיפה את כל המשפט".

לאחר מכן נערכה הרצאתו של הרב אברהם מייזליס בנושא התנאים לביטול הסכמי גירושין, לדבריו "זוהי משימה קשה מאוד, ולפעמים בלתי אפשרית". בהרצאתו התייחס לפן ההלכתי והתורני, וציין כי בתי הדין הרבניים משתמשים בפסיקה המשפטית, וחייבים לקחת כבסיס וכיסוד את ההיבט ההלכתי. לעניין מסורבות גט: בסיום דבריו, דיבר הרב מייזלס בנימה אישית אל עורכי הדין: "אומר לכם, דיינים משקיעים ימים ולילות כדי לעזור לנשים ולא הכל בידינו, יש בידינו תיקים קשים שמצריכים דאגה וקשב רב. אני אוכל ושותה וישן על זה" הרב תיאר בפרוטרוט מהלך דוגמתי בתיק של אשה עגונה עד לסיומו הטוב.

קרא עוד:
[postim]

במושב הצהריים נשמעו דבריו של הרב יאיר בן מנחם, דיין צעיר ונמרץ ומהדיינים הצעירים ביותר במערכת בתי הדין, אשר דיבר על ההשלכות ההדדיות בהסכמי ממון, יחסי ממון וכתובה. נשיא הכנס הנבחר הרב שלמה שפירא, אב בית דין האזורי, פירט את כל סוגי הסנקציות הננקטות נגד סרבן גט בהלכה, כשהוא מבאר ליסודן של דברים החל ממחלוקות ראשונים ואחרונים ועד לפסיקה של ימינו.

לאחר מכן נשא את דבריו הרב מאיר כהנא שדיבר על ניהול הליך הגירושין וכהגדרתו 'קרב התקדמות אל מול קרב השהייה', הרב המליץ מניסיונו על הדרך האפקטיבית בניהול נכון של תיק בהליך הגירושין, "פעמים שיש ביכולתם של עורכי הדין לסיים את התיק בצורה חכמה ויעילה ולא בדחיות חוזרות ונשנות". עיקר ההרצאה נגעה לסדרי הדין ועיכובי הליכים שנעשים בחוסר ידיעה, מה שמביא לתמיה ותהיה ציבורית ופרטית אודות התעכבותם של פסק הדין וגורם צער רב לעגונות הגט.

לבסוף עלה הרב אברהם שינדלר בשיחה על ההשלכות הממוניות וההלכתיות של בני זוג החיים זמן רב בנפרד, בדבריו פירט ארבע חלוקות שונות וביאר לעורכי הדין את הנפקותות ההלכתיות היוצאות מהן.

אילוסטרציה: יוסי זמיר – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture