הר המנוחות: המונים עולים לפקוד את ציון המקובל הצדיק חיים משה מנדל זצ"ל

היום חל יומא דהילולא ה-19 של המקובל הצדיק חיים משה מנדל זצ"ל, המוני תלמידיו עולים היום להשתטח על קברו שבהר המנוחות

על גדולתו ועוצם קדושתו של הגרח"מ מנדל זצ"ל סופרו דברים מופלאים. סיפוריהם של בני משפחה ושל המוני היהודים שהסתייעו בצדיק זה, מביאים את השומעים למסקנה שגם בדורנו זכינו לראות צדיק שכל רמ"ח ושס"ה שלו היו מקושרים להקב"ה, ששמע לתפילתו וקיים את דבריו בבחינת צדיק גוזר והקב"ה מקיים.

אחד מנכדיו סיפר את הסיפור האחרון שהתרחש בימי חייו של הגה"צ רבי חיים משה מנדל זצ"ל. גם בני המשפחה שידעו מגדולתו וצדקותו נדהמו להיווכח שעינו שלא כהתה מצליחה לראות עד… מרוקו הרחוקה. פרטי המעשה אומתו על ידי בני המשפחה והתבררו כנכונים.

ומעשה שהיה כך היה: נער יהודי ממרוקו נפצע אנוש בתאונת דרכים קטלנית, וכל מאמצי הרופאים להצילו עלו בתוהו. הנער, שהוא והריו התרחקו משמירת המצוות, שכב בבית החולים במצב שהוגדר על ידי הרופאים כמוות קליני. לאביו של החולה היה אח חרדי בבני ברק. מששמע על האסון מיהר לביתו של הרב מנדל. הצדיק עצם את עיניו, פניו התלהטו, ולפתע שמעוהו צועק: "הוא יבריא, הוא יבריא"… עוד בטרם הצליח הדוד להתקשר למרוקו ולבשר את הבשורה להורי הפצוע, התקשרו הם אליו ובישרו לו בקול חנוק שהילד התעורר לחיים. כשביקש לדעת את השעה המדויקת שבה אירע הנס, התברר שהיה זה בדיוק בעת שיצאו המילים מפיו של הצדיק.

זה חלקו הראשון של המעשה, שגם הוא מצמרר עד למאד. כמה דקות לאחר שהתעורר, שאל הנער הפצוע את הרופאים ואת קרוביו שסבבוהו מכל עבר, "מי זה הרב מנדל, מי זה הצדיק הרב מנדל". משנרגע מעט, סיפר שכאשר היה שרוי במוות קליני, ראה את עצמו נכנס להיכל בתוך היכל, וחולף בדרכו על פני היכלות רבים, כהגדרתו, עד שהיכל אחד פגש את סבו, שהיה צדיק מפורסם במרוקו, וזה אמר לו כדברים הבאים: "היודע אתה שהינך נמצא בעולם העליון, ובבית דין של מעלה גזרו עליך מיתה? אולם יש צדיק אחד בארץ ישראל, ושמו הרב מנדל, שדבריו נשמעים כאן, והוא מתחנן לפני בוראו שישאיר אותך בחיים, אבל בתנאי שתתחיל לשמור על כל תרי"ג מצוות. האם הנך מוכן להתחייב על כך, שברגע שתתעורר לחיים תחזור בתשובה?" "והשבתי מיד שאני מוכן לקבל על עצמי עול תורה ומצוות", סיים הנער את סיפורו בבית החולים. בני המשפחה ששמעו את הסיפור המדהים, החליטו- כולם- לחזור בתשובה.

כאמור, היום חל יום הילולא דיליה, וכבר משעות הבוקר המוקדמות, עולים רבים מתלמידיו, אוהדיו ובני משפחתו, לפקוד את ציון קדשו שבהר המנוחות.

אילוסטרציה: יעקב נחומי – פלאש 90

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני ראיתי ישועות גדולות בציון הקדוש הוא קבור בחלקת הרבנים גוש י"א חלקה ב
ליד ציון הרב אלישיב.

ראיתי ישועות גדולות בציון הרב מנדל זיע"א. הוא קבור בחלקת הרבנים גוש י"א
חלקה ב ליד הרב אלישיב.

בס"ד מאחלת לכל עם ישראל שכל תפילותיו וברכותיו יתגשמו מיד! צדיק יסוד עולם.

צדיק גמור ומדהים החשפותי אליו בתחילת התשובה גרמה להסתכלות שונה על החיים צדיק אמת שגזר והתקיים -נושענו מברכתו, בני בכורי. שיהיה מגן וצינה על עם ישראל בכלל ועל משפחתו הכבודה אמן

באיזה חלקה וגוש הוא קבור

בנר שמיני של חנוכה התקבל אצלו , כאשר כבר היה הרב חולה, חתני שהיה ממש חסוך מרפא, הוא ברך אותו . ברפואה שלימה!וכעבור ימים מעטים , בא לבשר לנו כי מבית החולים נתנו לו מכתב ובו כתוב כי אין כל ממצא של חולי בגופו!!! היה זה נס ברור כשמש. בבחינת הצדיק גוזר וה׳ מקיים! אשרינו שזכינו!!!! תהא נשמתו של צדיק מופלא זה צרורה בצרור החיים! אמן.

גוש י"א חלקה א ליד הרב אלישיב יש שילוט בבית הקברות.

הרב מנדל היה קודש הקודשים
הכרתי אתו על ידי קברו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו