במעמד מרן אדמו"ר מויזניץ: היום המבחן הפומבי של 'יד חרוצים' שע"י ת"ת ויזניץ ב"ב

במבחן יתמודדו עשרות המצטיינים שנבחנו על אלפי משניות בעל פה • מאות ספרים מתנת רשת 'ספרי אור החיים' יחולקו למצטיינים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

התרגשות רבה שוררת בקרב חניכי תלמוד תורה "ויזניץ" שבקרית ויזניץ בבני-ברק, לקראת המבחן הפומבי השנתי וחלוקת הפרסים למצטיינים שנבחנו על אלפי משניות בע"פ. המעמד יתקיים היום יום רביעי בביהמ"ד הגדול בקרית ויזניץ, בהשתתפות מרן אדמו"ר מויזניץ שליט"א, בחגיגה מפוארת ומרשימה שמקיים הארגון ללימוד ושינון משניות וגפ"ת בע"פ – "י"ד חרוצים".

מסורת נאה נהוגה מדי שנה בשנה ע"י הארגון, ובעידודו לומדים מאות תלמידי הת"ת ומשננים מאות רבות של משניות בעיתות הפנאי, בנוסף לשעות הלימוד במסגרת הת"ת. בסוף השנה קוצרים ילדי החמד את פירותיהם ומתמודדים במעמד פומבי על תוארי "כתר המשנה", "שר המשנה", ו"אלוף המשנה", לאחר שעברו מבחנים מוקדמים על המשניות בע"פ עם פירוש הברטנורא. באותו מעמד זוכים כל מאות התלמידים שנטלו חלק במעגל הלימודים, בפרסים יקרי ערך.

בחודשים האחרונים זכו התלמידים ונבחנו אצל גדולי ישראל מכל החוגים. במבחנים הראו הצורבים הצעירים בקיאות ובהירות מדהימה, כשמהם 15 תלמידים נבחנים על למעלה מ-1000 משניות בע"פ. גדולי התורה ציינו במכתבים שהעניקו, את התפעלותם הרבה מידיעותיהם הנרחבות, והבטיחו את השתתפותם במעמד כבוד התורה, בו תבוא לידי ביטוי ההערכה שהם רוחשים לצעירי הצאן אשר עשו לילות כימים בשינון וחזרה.

איש החינוך הרב ישראל פנחס פערל מנהל הת"ת ויו"ר 'יד חרוצים', מוסר: "השנה הצליחו 41 תלמידים מצטיינים להגיע לפסגת ההתמודדות, שתיערך אי"ה בביהמ"ד הגדול בקרית ויזניץ ב"ב, ובה ייבחרו הזוכים בכתרי התארים. התלמידים המצטיינים במשניות, הצטיינו גם בלימודי הגמרא, ומדי חודש עמדו בכור המבחן על הלימודים כשהם זוכים לפרסים יקרי ערך".

בשלב הגמר של המבחן השנתי יוענקו פרסים ל-297 תלמידי הת"ת שנבחנו במהלך השנה על עשרות מסכתות משניות בע"פ. התלמידים שנבחנו על למעלה מ-1000 משניות, יזכו בפרס יקר ערך – ש"ס ווילנא מתנת "ספרי אור החיים", כמו"כ תוענק להם תעודה מפוארת על הישגיהם. ר' יעקב ביבלה מבעלי רשת ספרי 'אור החיים', אומר: "כרשת חנויות הספרים המובילה בציבור החרדי, אנו שמחים להיות שותפים למעמד חשוב זה מדי שנה".

מעמד כבוד התורה – "זכרו תורת משה" מוקדש לשמו ולזכרו של כ"ק מרן אדמו"ר ה"ישועות משה" מויזניץ זי"ע, שרחש חיבה למפעל המשניות 'יד חרוצים'.

במשך שנים דירבן אדמו"ר זצ"ל את הארגון ועודד את ילדי החמד ללמוד ולהיבחן, בשולחנו הטהור היה מדרבן גם את ההורים לזרז את התשב"ר לשנן משניות, בראותו במפעל זה אתגר חינוכי רב השפעה לדורות, כי בכך מתרגלים ילדי החמד כבר מגיל צעיר לשאוף לגדולות – להעפיל מעלה במדרגות ההתמדה והבקיאות בתורה, וכן לעסוק בתורה ולשנן משניות בכל זמן פנוי, "בשבתך בביתך ובלכתך בדרך", שלא לבטל את הזמן לריק.

הערכתו של רבנו זצ"ל ל"יד חרוצים", התבטאה גם בתמיכותיו הנכבדות לארגון, כשמדי שנה בשנה במעמד חלוקת הפרסים הרים סכום נכבד, כהשתתפות בהוצאות הגדולות של מבצעי העידוד והדרבון הנערכים על פני כל השנה.

במעמד הגדול שיחל היום בשעות אחה"צ יציינו ל"ו שנות לימוד משניות, בהם נשנו בע"פ רבבות אלפי משניות במסגרת ארגון "י"ד חרוצים" – שהוקם ע"ש ולזכרו של החסיד הבלתי נשכח רבי יעקב דוד ויז'ניצר ז"ל, מנכ"ל מוסדות ויז'ניץ. כ-800 תלמידים זכו במשך השנים לתארים הנכספים, אחרי שהראו כוחם בהבנה ובבקיאות על עשרות המסכתות.

את ברכת ההורים לכבוד עמלי התורה הצעירים יביא הרה"ג משה אליעזר סגל ר"מ בישיבת ויזניץ אלעד. ברכת הסבים – הרה"ח ר' צבי הערשיל כץ משב"ק מרן אדמו"ר שליט"א. משא חינוכי לצעירי הצאן ישמיע המשפיע הגה"צ רבי אלימלך בידרמן שליט"א.

הוקרה מיוחדת תובע במעמד לרשת "ספרי אור החיים" – מרכז הספר היהודי הגדול בעולם, על סיועם המבורך לקיום המעמד בפרט, ולארגון ופעליו בכלל.

בהנהלת "יד חרוצים" נשלמות ההכנות לקראת בואם של גדולי התורה ומאות האורחים שיטלו חלק בשמחת התורה. את המעמד תנעים מקהלת פרחי החמד של 'תלמוד תורה ויז'ניץ', בליווי תזמורת. גדול יהיה המעמד לכבודה של תורה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture