הרפורמה הושקה; נתניהו: "האדמו"ר מגור מייחס חשיבות לבריאות הנפש"

הרפורמה בבריאות הנפש המאחדת את האחריות על התחום בידי קופות החולים, נכנסה הבוקר לתוקפה. ראש הממשלה ושר הבריאות לא חסך שבחים מסגנו, הרב יעקב ליצמן: "אני גאה על כך שאנחנו מקדמים יחד את הרפורמות השונות" • סגן השר ליצמן: "זהו יום היסטורי, זאת הפעם הראשונה שאנחנו משווים את הנפש והגוף" • נתניהו עודד את ליצמן אל מול המתנגדים "העברתי כמה עשרות רפורמות בימיי. תמיד יש מתנגדים, תמיד יש מקטרגים, אבל בסוף הדבר הגדול הוא הדבר הגדול, העיקר זה העיקר"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הרפורמה בבריאות הנפש נכנסה הבוקר לתוקפה, ככפי שהבטיח סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לא אחת, כי לא יאפשר דחייה של הרפורמה ולו לזמן קצר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו המכהן גם מכשר הבריאות בתואר, השתתף הבוקר במסיבת עיתונאים יחד עם סגנו, ליצמן, וחשף טפח מאחורי הקלעים של האקטיביות שמוביל סגן שר הבריאות, הרב ליצמן. "אתה הנציגות של האדמו"ר מגור, ואתה בא מתוך המסורת והחשיבות שהוא מייחס לבריאות הנפש, וגם הנטייה והתפיסה הדתית האישית שלך, שהיא במידה רבה אוניברסלית" החמיא ראש הממשלה.

נתניהו ציין כי הרפורמה נועדה גם למתן את הסטיגמה השלילית הקיימת בחברה כלפי אלו הזקוקים לשירותיהם של מרפאות הנפש "בספר משלי נאמר שבריאות הנפש לא פחות חשובה מבריאות הגוף, ואנחנו יודעים שזה גם מבחן כללי, לא רק יהודי, לאיתנות של חברות, כיצד הן מתייחסות לאנשים שלוקים בפגיעות נפשיות" אמר נתניהו, "במשטרים מסוימים דנים אותם למוות, להשמדה, והנאורות של חברה כמובן נבחנת ביכולת שלנו לטפל בהם, לעזור להם, כמו לחולים אחרים. לכולם יש נשמה, לכולם יש נפש שאנחנו צריכים לדאוג לסייע לבריאותה כמיטב יכולתנו. זה גם מבחן אנושי אמיתי".

ראש הממשלה אשר גיבה את סגן השר ליצמן בכל משך הובלת המהלכים לקידום הרפורמה עוד מתקופת כהונתו הקודמת, אמר "היום אנחנו מבצעים דבר שדובר עליו עשרות שנים אבל הולך ומתבצע הלכה למעשה גם במשאבים וגם בארגון, גם בשילוב של בריאות הנפש ובריאות הגוף, תחת אותה מסגרת ארגונית ותוספות של כסף.".

ליצמן אמר כי מדובר ביום היסטורי. "לאחר שני עשורים אנו זוכים לכניסתה לתוקף של הרפורמה שתיטיב עם המטופלים ועם מתמודדי הנפש בישראל. זאת הפעם הראשונה שאנחנו משווים את הנפש והגוף. הפעם הראשונה שבה נאפשר גם בפריפריה, במגזר הערבי ובמגזר חרדי, טיפול טוב יותר, איכותי ויעיל, בבריאות הנפש".

לדבריו, כבכל רפורמה צפויות בעיות ועיכובים, אך בכוונתנו לפתור אותן". ליצמן הבהיר ואמר כי "הרפורמה יוצאת לדרך היום, במקביל להליך בדיקה ומעקב וייתכנו גם שינויים תוך כדי הזמן. אין בכוונתי לאפשר שום פיטורים ולא ייסגרו מרפאות. ההיפך הוא הנכון, צריך תוספת של כוח אדם. כבר עכשיו פתחנו מעל 60 מרפאות חדשות במסגרת הרפורמה ונמשיך בכך. נקפיד על נושא דיסקרטיות המטופלים בכל דרך שהיא. אני קורא למי שרצה להשבית, אין שום סיבה לכך", הוסיף בהתייחסו למחאת מספר גופים העוסקים בבריאות הנפש.

קרא עוד:
[postim]

שיתוף הפעולה הנדיר והביטחון של ראש הממשלה בפעולותיו של סגן השר ליצמן, שב ומתחזק מאז חזר הרב ליצמן לתפקידו, ונתניהו שהתעמת לא מעט עם השרה הקודמת, אינו מסתיר את שמחתו בהחלפתה, "אני גאה על כך שאנחנו מקדמים יחד את הרפורמות השונות, כמו בטיפול שיניים חינם לילדים עד גיל 12, כמו גם פתיחת חדרי מיון קדמיים שעשינו בפריפריה ועוד דברים רבים אחרים והיד עוד נטויה. אני חושב שזה דבר חשוב".

נתניהו פנה לליצמן ואמר: "אני רוצה להודות לך, סגן השר, זו פשוט עבודה נפלאה שאתה עושה. גם כן, בראייה כוללת, היטבת לומר שכל רפורמה, כמו הרפורמה הזו וכמו הרפורמה בגז, תמיד יש מתנגדים. העברתי כמה עשרות רפורמות בימיי. תמיד יש מתנגדים, תמיד יש מקטרגים, אבל בסוף הדבר הגדול הוא הדבר הגדול, העיקר זה העיקר.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שיבח את הגעתו האישית של שר הבריאות ורה"מ למעמד, מה שמבטא את חשיבות מערכת הבריאות בעיני רה"מ וכי הדאגה לבריאות אזרחי ישראל בראש סדר יומו.

צילום: הדס פרוש – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture