באו לעבוד: 3 החלטות בנושאי 'דת ומדינה' יובאו היום לאישור הממשלה

ש"ס מקדמת את ביטול 'רפורמת הגיור' הזכורה לרע של ח"כ אלעזר שטרן, חוק חדש לאיסור ההונאה בכשרות ואת העברת בתי הדין הרבניים ממשרד המשפטים אל המשרד לשירותי דת • במפלגות החרדיות מקווים לבלום בכך חלק מהפרצות החמורות שנוצרו בשנים האחרונות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ממשיכים להשיב את הגלגל לאחור: הממשלה וועדת השרים לענייני חקיקה ידונו היום ב-3 סוגיות מרכזיות ביחסי דת ומדינה, והיא צפויה לאשר את הצעות ההחלטה שיביאו בפניה שרי ש"ס.

מדובר בביטול 'רפורמת הגיור' שקידם ח"כ לשעבר אלעזר שטרן בימי כהונתה של הממשלה הקודמת, אישור חוק ההונאה בכשרות שיזמה ש"ס בעידוד הרבנים הראשיים לישראל והשבת בתי הדין הרבניים מאחריותו של משרד המשפטים אל סמכותו של המשרד לשירותי דת, בראשו עומד השר דוד אזולאי מש"ס.

ההחלטה החשובה ביותר היא ביטול רפורמת הגיור. על פי החלטת הממשלה הקודמת, הסמכות לגייר ולהכניס בני אומות העולם תחת כנפי השכינה, באופן שיוכר על ידי המדינה, הופקעה מאחריותה הבלעדית של הרבנות הראשית וניתנה לכל רב עיר בכל מקום בארץ.

קרא עוד:
[postim]

הרפורמה היוותה פרצה חמורה בחומות ההגנה של העם היהודי, מפני שמטרתה הייתה לאפשר לרבני עיר מסוימים המחזיקים בהשקפות 'פלורליסטיות' ו'ליברליות', לבצע הקלות שאין רוח חכמים נוחה הימנם בתנאי הקבלה ליהדות.

לאחר מאבק ממושך של המציגות החרדית בכנסת הקודמת וההבנה כי מספסלי האופוזיציה לא ניתן למנוע את אישור הרפורמה, שקודמה בכוח על ידי מפלגת 'התנועה', הושגה הסכמה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה הרפורמה לא תאושר ככל חוק בהצבעה בכנסת, אלא רק בהחלטת ממשלה, כדי שהליך ביטולה יהיה קל יותר. ניתן להעריך בזהירות כי אילו הרפורמה הייתה נכנסת בשעתה לספר החוקים, לא היה ניתן לבטלה במבנה הפוליטי הנוכחי של הקואליציה הצרה.

.ח"כ אלעזר שטרן בעת מעברו מ'התנועה' ל'יש עתיד' (פלאש 90)

חוק ההונאה בכשרות, אותו מקדמת ש"ס בתמיכתה של יהדות התורה, נועד לסתום את הפרצה החוקית, לפיה יכול בעל עסק לממכר מזון להציג אותו ככשר גם אם הוא אינו נתון תחת השגחת הרבנות המקומית.

על פי החוק הקיים, כל עוד ולא נכתבה המילה 'כשר' ולא הוצג מצג שווא כביכול הכשרות בעסק מושגחת על ידי הרבנות, ניתן להצהיר לציבור על כשרותו של העסק בניסוחים שונים, כמו "במסעדה קיימת הקפדה ופיקוח על ההלכות הקשורות למרכיבי המזון והכנתם". הפרצה החוקית אפשרה לבעלי עסקים לממכר מזון להציג את עצמם ככשרים, למרות שאף גוף כשרות לא פיקח על התנהלותם, ולעתים אף חמור מכך – גופים רפורמים וקונסרבטיבים המבקשים לקעקע את חומות היהדות ניצלו פרצה זו כדי לפתח 'כשרות אלטרנטיבית'.

החוק החדש, אשר יעלה היום לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה, יאסור גם ניסוחים מעין אלו ויטיל קנסות כבדים על אלו המנסים להונות את הציבור ולהאכילו נבלות, טרפות ושאר איסורים, במסווה של תעודת כשרות פיראטית, רח"ל.

Downloadsפרצה איומה בחומות הכשרות. 'כשרות אלטרנטיבית'

העברת בתי הדין הרבניים ממשרד המשפטים אל המשרד לשירותי דת: למרות שבמבט ראשון נראה כי מדובר בעניין פרוצדורלי במהותו, לזהותו של השר הממונה על בתי הדין ישנה משמעות רבה, משום שהוא קובע את המינויים באדמיניסטרציה של אחד המוסדות הדתיים החשובים ביותר בשירות המדינה, ובידיו להשפיע רבות על הרוח הנושבת במסדרונות בתי הדין. במפלגות החרדיות מקווים כי ההשפעה החרדית-תורנית על בתי הדין תגבר, מה שיסייע בבלימת הניסיונות הבלתי פוסקים לקעקע את חומות הדת במדינה.

(צילום התמונה הראשית: פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture