ישראל מציירת מחדש את משולש הרֶשַׁע: איראן-חמאס-דאע"ש

"אנו מזהים טביעות אצבעות של איראן בכל סכסוך באזור" אמר שר הביטחון בפגישה עם שרת ההגנה של איטליה • בהצהרה שיש בה יותר מרמיזה על רצונה של ישראל לפעול נגד המדינה האיסלאמית, אמר שהב"ט כי ישראל משתפת פעולה בכל הקשור ל"ג׳יהאדיסטים שמאיימים על אירופה" • יעלון סיפר כי מפקד כוח אל קודס, נצפה פועל בלבנון, בסוריה, בתימן ובעיראק. "הוא דואג שיסופקו לארגוני טרור שונים נשק, כסף ואימונים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
הפת"ח בצעד דרמטי בעקבות חיסול חוליית המחבלים בשכם • צפו בהפגנת זעם
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נפגש עם שרת ההגנה של איטליה, רוברטה פינוטי, לפני שעה קלה ברומא, והצהיר רשמית את טענת ישראל שהובאה בכלי התקשורת הערביים: "יש שיתוף פעולה בין גורמים בחמאס עזה לבין דאעש בסיני".

שר הביטחון יעלון נחת הבוקר ברומא, שם יקיים סדרת פגישות עבודה. בפגישתו הראשונה שנערכה לפני שעה קלה בלשכתה של שרת ההגנה ברומא, התייחס שר הביטחון לטלטלה האזורית שיצר דאע"ש עם התקרבותו לכיוון מערב, וקשר את הדברים להסכם המסוכן המתגבש עם איראן בימים אלו. יעלון אמר כי "האסלאם הרדיקלי נלחם כדי להשיג הגמוניה באזור. איראן רוצה להקים חליפות אסלאמית שיעית, ואנו מזהים טביעות אצבעות שלה בכל סכסוך באזור. איראן גם מפיצה טרור בכל העולם כדי לפגוע באינטרסים מערביים. המשטר הזה מייצא את המהפכה באמצעות טרור.

יעלון חשף מעט מנתוני המודיעין שבידי ישראל ואמר כי "קאסם סלימאני, מפקד כוח אל קודס, מקבל הנחיות מהמנהיג העליון חמנאי, ואפשר למצוא אותו פועל בלבנון, בסוריה, בתימן ובעיראק. הוא דואג שיסופקו לארגוני טרור שונים נשק, כסף ואימונים. הוא מעורב עד צוואר בפעילות טרור ובהפצת טרור.

קרא עוד:
[postim]

לגופו של הסכם הגרעין, אמר שר הביטחון כי בישראל סבורים שהעסקה שעלולה להיחתם עם איראן היא עסקה רעה מאוד מאוד. "ההערכה במזרח התיכון היא שאיראן תהפוך מדינת סף גרעינית. לכן מדינות אחרות באזור רוצות לפתח נשק גרעיני, מה שיוביל לכאוס גרעיני במזרח התיכון. לא דנים כלל בהתנהגות הטרוריסטית של המשטר האיראני. לכן, אם הסנקציות יוסרו נקבל איראן חזקה יותר שתוכל להשקיע יותר כספים בטרור.

״טעות לחשוב שאיראן היא חלק מהפיתרון. איראן היא חלק מהבעיה. אסור למערב להתעלם מהפעילות העוינת של איראן, ולאפשר למשטר לשקם את כלכלתו מצד אחד, ומצד שני להמשיך להפיץ טרור. זה נושא שהמערב חייב להעלות ולהתעקש עליו" הכריז יעלון.

"ישראל מוכנה לשתף פעולה במלחמה נגד דאע"ש"

השר יעלון התייחס להתקפה הרצחנית שבוצעה בשבוע האחרון בחצי האי סיני ע"י ארגון הטרור הרצחני, "דאעש רוצה להקים חליפות אסלאמית, באופן מיידי, בכל מקום שהוא נמצא. חייבים להכות את הג׳יהאד העולמי בעוצמה. ישראל מוכנה לשתף פעולה, ומשתפת פעולה, עם ידידותינו בעולם בכל הקשור לג׳יהאדיסטים שמאיימים על אירופה, שעה שהם חוזרים למדינותיהם אחר שלחמו במזרח התיכון. הם חוזרים עם ניסיון, יכולות מבצעיות ואידאולוגיה קנאית, וחובה לעצור אותם.

CI2R0_nWwAABESw"דאעש רוצה להקים חליפות אסלאמית באופן מיידי". פיגוע הטרור במצרים

שר הביטחון הציג סתירה מהותית בגישתו של חמאס כלפי דאעש, ״ברצועת עזה חמאס נלחם נגד דאעש, אבל מצד שני יש שיתוף פעולה בין גורמים בחמאס עזה לבין דאעש בסיני, במטרה לפגוע במצרים. אלו עובדות שידועות לנו, והן גם באו לידי ביטוי בפיגועים הרצחניים האחרונים שהיו בסיני בשבוע שעבר״.

המטרה: חיזוק יחסי התעשיות הביטחוניות של איטליה וישראל

במהלך הפגישה בין השניים אמר שר הביטחון יעלון: ״אנו מעריכים מאוד את היחסים בין הממסדים הביטחוניים, הצבאות ובין אזרחי המדינות. אנו שואפים לחזק את היחסים האלו מאחר ואנו מדברים באותה שפה בכל הקשור לאתגרים הניצבים בפנינו. גם היחסים בין התעשיות הביטחוניות מוערכים מאוד על ידינו. רק לפני ימים אחדים הסתיים קורס טיס בחיל האוויר הישראלי, ומטוס ה׳לביא׳ שרכשנו מכם היה חלק מהקורס וחלק מהטקס. יש לנו הערכה גדולה מאוד לתעשיות הביטחוניות של איטליה.

יעלון באיטליהשר הביטחון סוקר משמר כבוד באיטליה, הבוקר (צילום: אריאל חרמוני)

בהמשך היום יקיים שר הביטחון יעלון מפגש עם הרמטכ״ל האיטלקי גנרל קלאודיו גראציאנו, יפגוש בכירים במערכת המדינית והפוליטית של איטליה ויבקר במתקנים של הצבא האיטלקי.

תקשורת שר הביטחון

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture