סגן שר הבריאות והשר להגנת הסביבה בחיפה: "נמשיך לעקוב באינטנסיביות"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן והשר להגנת הסביבה, אבי גבאי, הגיעו היום לסיור נוסף בחיפה עם מנכ"ל המשרד, דוד לפלר, מנכ"ל משרד הבריאות, היוצא ארנון אפק וראש עיריית חיפה, יונה יהב • במהלך הסיור התחייבה בז"ן למשוך את הערר מהמועצה הארצית ושלא להגדיל את הייצור • הסיור נערך במסגרת העבודה על התוכנית לצמצום זיהום האוויר והסיכונים הסביבתיים במפרץ חיפה

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

השר גבאי, סגן השר ליצמן, ראש עיריית חיפה, יונה יהב ואנשי משרדיהם ערכו היום סיור נוסף במפרץ חיפה וביקרו במפעלי בז"ן ובחברת תשתיות נפט ואנרגיה (תש"ן) על מנת להכיר מקרוב את התעשייה באזור והסוגיות הנוגעות לאיכות חייהם של התושבים.

השר גבאי: "במסגרת הדיון עם מנכ"ל בז"ן, אריק יערי ויו"ר הדירקטוריון, עובדיה אלי קיבלנו הבהרות לגבי הצרכים התפעוליים בתכנית המתאר, התחייבות שלא להגדיל את היצור, להמשיך בהפחתת הפליטות ולאמץ את הטכנולוגיות המתקדמות הקיימות בעולם וסוכם שהם ימשכו את הערר שלהם מהמועצה הארצית לתכנון ובנייה בנוגע להרחבת בז"ן ושכל הצדדים יסכימו להיצמד להחלטה המקורית של הועדה המחוזית לפיה נמשיך בהפחתת הזיהום במפרץ חיפה. הודענו לבז"ן שבמסגרת התוכנית לצמצום זיהום האוויר במפרץ חיפה ויחד עם מפעלים אחרים הם יקבלו בהמשך גם הוראות חדשות ומחמירות יותר בנושא הפליטות – אנחנו נעבור מתקן מתקן, ארובה, ארובה ונוציא הוראות חדשות בנוגע לצמצום הפליטות ממפעלים באזור.

קרא עוד:
[postim]

בסיור בתש"ן פגשנו את מנכ"ל החברה, רפי טטרקה והוצגו לנו נתונים לפיהם כיום אין פליטה מסוכנת של בנזן בזכות הפעילות שהם עשו לעמידה בהוראות המשרד. אנחנו צריכים לטפל בקרבה של המתקנים לאוכלוסייה מכיוון שהסיכון שם נמשך וגם נמשיך לדון איתם כדי למצוא את הפתרון הכלכלי להעברת המיכלים מהאזור בקריית חיים בו הם נמצאים כיום."

אבי גבאי ויעקב ליצמן בסיור בחיפה (2)

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן: "בסיור שערכתי היום בחיפה עם השר להגנת הסביבה, אבי גבאי סקרנו את פעילות מתקני התעשייה, במטרה לפתור את בעיית הזיהום ומניעת תחלואה במפרץ חיפה והסביבה. נמשיך לעקוב באינטנסיביות אחר הנושא בכדי למנוע פליטות תעשייה תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות שישמרו על בריאות אזרחי ישראל."

ראש העיר חיפה, יונה יהב: "ממשלת ישראל מסירה את הכפפה וסוף סוף מגלה אחריות לבריאותם ואיכות חיי התושבים במטרופולין חיפה. הסיור שקיימתי הבוקר עם השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, וסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן הינו בעל משמעות מכרעת לדיון מחר בוועדת הערר הארצית. השרים הצליחו לשכנע את מנכ"ל בז"ן למשוך את הערר שהגישו כך שרק הערר של עיריית חיפה יידון מחר בוועדה, לפיו לא יוקמו מתקנים חדשים אלא במקום המתקנים הישנים על משקל "מתקן חדש ומודרני במקום מתקן ישן ומזהם". זהו הישג אדיר במאבק שעיריית חיפה מובילה להקטנת זיהום האוויר באזור. מנכ"ל בז"ן אף הצהיר בפני השרים כי מעתה ואילך לא יהיה גידול ביצור ופליטה של מזהמים. אני רואה חשיבות רבה בכך שכל צמרת משרד הבריאות הגיעה הבוקר לסיור על מנת לדון בתחלואה ולגבש תכנית עבודה, דבר המוכיח את רצינות הממשלה במאבק לצמצום הזיהום והקטנת התחלואה באזור.״

אבי גבאי ויעקב ליצמן בסיור בחיפה (1)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture