השר שטייניץ לכתבים זרים: "ישראל תגן על עצמה מול הגרעין האיראני"

שר האנרגיה מסר היום תדרוך מיוחד לנציגי התקשורת הזרה בישראל, בנושא הסכם הגרעין בין איראן למעצמות • "אי אפשר לסכן את ביטחון ישראל והעולם, תחת הספקולציה שאיראן תשתנה עוד עשר שנים", אמר שטייניץ לכתבים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, ד"ר יובל שטייניץ, קיים היום (ד') בלשכת העיתונות הממשלתית, תדרוך מיוחד בנושא הסכם הגרעין האירני, לעיתונאים זרים השוהים בישראל.

השר שטייניץ הצהיר בפתח דבריו, כי הסכם עם איראן הינו הסכם רע, שיזרים לאיראן 150 מיליארד דולר, וישמש "כחומר נפץ על המזרח התיכון הבוער". הוא פירט, כי תמיכת איראן בטרור באזור מוכרת וידועה, וכי חלק גדול מהכסף שאיראן תרוויח, יושקע במימון ופיתוח הטרור באזור כולו, וסכומים גדולים יגיעו לידי אסד, חיזבאללה וחמאס.

השר הוסיף כי "הכוונות מצד המעצמות הן טובות, אך בפועל ההסכם נותן עדיפות ראשונה לצרכי איראן, ורק אחר כך הוא מתחשב בהשלכות על ביטחון העולם בכלל, וישראל בפרט".

במהלך התדרוך, הצביע השר שטייניץ על שתי דוגמאות למגבלות ההסכם. הראשונה בנושא אופן הפיקוח והבקרה, כאשר על פי ההסכם, אם יתעורר חשש נגד איראן על פעולות גרעיניות לא חוקיות, היא תקבל התראה של חודש מראש עד לבוא הפיקוח. "זה מספיק זמן עבור איראן בכדי לכסות את עצמה, ולהעביר את הפיתוח הגרעיני למקום אחר. הפיקוח והבקרה נעשים למכניזם חסר תועלת" אמר השר.

קרא עוד:
[postim]

הדוגמא השנייה שהציג השר, הייתה לעניין מחקר ופיתוח של נשק גרעיני, הוא הסביר כי ההסכם מסדיר קידום מחקר של צנטריפוגות באיראן, ולמעשה מקרב אותה לפצצה גרעינית. הוא פירט כי בעוד עשר שנים, מועד תום חלק מההסכמות, איראן תהייה במרחק של שבועות ספורים בלבד, מפצצה גרעינית.

לשאלה מה בכוונות ישראל לעשות נגד ההסכם, השר שטייניץ השיב כי "זכותה של ישראל להגנה עצמית היא זכות שאינה ניתנת למשא ומתן ואיננה יכולה להיות מוגבלת על ידי הסכם בינ"ל זה או אחר. ישראל יכולה להגן ותגן על עצמה, בעצמה".

לסיכום דבריו ציין כי  לא רק שאין תועלת בהסכם, אלא להסכם פוטנציאל ליצירת נזק עצום לישראל ולעולם ולכן חייבים לעשות הכול על מנת למנוע אותו, "אי אפשר לסכן את ביטחון ישראל והעולם, תחת הספקולציה שאיראן תשתנה עוד עשר שנים".

על פי ההסכם שנחתם אתמול (ג') בווינה בין איראן לשש המעצמות, איראן תוכל להמשיך לפתח צנטריפוגות מתקדמות, מה שיקצר את משך הזמן שיידרש לה להגיע לפצצה, מהרגע שתחליט לעשות זאת. בנוסף, ההגבלות המעוגנות בהסכם קצובות בזמן, ועל פניו אין מה שימנע מאיראן לחזור ולפתח פצצה גרעינית בתום התקופה.

לצד אלה, במסגרת ההסכם, איראן תוכל להמשיך ולפתח אמצעי לחימה רלוונטיים, כגון טילים. גם נושא הפיקוח רופף, שעה שהוא תלוי בהתרעה והצגת הוכחות מצד המפקחים, בטרם יפעלו, כשברקע מתקני הגרעין צפויים להמשיך לפעול, ורק אופי פעילותם אמורה להשתנות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture