נמשכת הירידה בעלות החודשית של ניהול חשבון עו"ש: 12.8 ש"ח

העלות החודשית בשימוש בכרטיס אשראי נותרה יציבה • ההכנסה הממוצעת מעמלות המיוחסת בדוחות הכספיים של הבנקים לחשבון של משק בית בתחום פעילות בנקאות ופיננסיים עומדת על סך של כ-28 ש"ח לחודש • כ-200 אלף לקוחות הצטרפו לשירות המסלולים. הפיקוח על הבנקים נוקט בצעדים על מנת להגביר את מודעות הלקוחות לשירות זה ולכדאיותו

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

המפקח על הבנקים בבנק ישראל, דוד זקן, הגיש אתמול (ה'), לוועדת הכלכלה של הכנסת את הדיווח החצי שנתי אודות מחירי השירותים הבנקאיים הנפוצים למשקי הבית. הדוח מבוסס על דיווח של הכנסות בפועל של הבנקים ושל חברות כרטיסי האשראי מעמלות שנגבו על ידם במחצית השנייה של שנת 2014, וכן מציג נתונים המתקבלים מדוחות כספיים לשנת 2014, לפי מגזרי הפעילות השונים.

על פי עיקרי הדוח, במחצית השנייה של שנת 2014, העלות החודשית הממוצעת לחשבון עו"ש למשקי בית במערכת הבנקאית, על פי פרופיל פעילות אחיד, הסתכמה בכ-12.8 ש"ח, בהשוואה לסך של כ-13.0 ש"ח במחצית הראשונה של שנת 2014.

השוואה על-פי פרופיל הפעילות האחיד בחשבון עובר ושב (פעולות על ידי פקיד ופעולות בערוץ ישיר) מעלה כי קיימת שונות גבוהה בין הבנקים:
בכלל המערכת הבנקאית, בבנק ירושלים עלות ניהול החשבון היא הזולה ביותר בפער משמעותי מיתר הבנקים (עלות חודשית של כ- 0.3 ש"ח), לעומתו בבנקים: מרכנתיל וערבי-ישראלי העלות הגבוהה ביותר (עלות חודשית של כ-20.0 ש"ח וכ-16.8 ש"ח, בהתאמה).
מבין חמשת הבנקים הגדולים, בבנק הפועלים עלות ניהול החשבון היא הזולה ביותר (עלות חודשית של כ-12.0 ש"ח), ולעומתו בבנק הבינלאומי העלות הגבוהה ביותר (עלות חודשית של כ-16.2 ש"ח).

במחצית השנייה של שנת 2014, ההוצאה החודשית הממוצעת בפועל של שירותי חשבון עו"ש נפוצים של משקי בית במערכת הבנקאית, הסתכמה בכ-11.2 ש"ח, בהשוואה לסך של כ-12.5 ש"ח במחצית הראשונה של שנת 2014. בהשוואה בין הבנקים, בכלל המערכת הבנקאית, ההוצאה החודשית הממוצעת לחשבון בבנק ירושלים היא הזולה ביותר (כ- 0.7 ש"ח) ובבנק פאג"י היא היקרה ביותר (כ- 22.5 ש"ח).
מבין חמשת הבנקים הגדולים, ההוצאה החודשית הממוצעת לחשבון הזולה ביותר נמצאה בבנק דיסקונט (כ- 11.0 ש"ח), והיקרה ביותר – בבנק הבינלאומי (כ- 14.3 ש"ח).

במחצית השנייה של שנת 2014, ההוצאה החודשית הממוצעת בפועל של החזקת כרטיס אשראי (מסוג – מקומי, בינלאומי וזהב) במערכת הבנקאית, הסתכמה בכ-7.4 ש"ח, בדומה למחצית הראשונה של שנת 2014. בהתייחס לעמלה בפועל בגין החזקת כרטיס אשראי, קיימת שונות גבוהה בין החברות: בעלות החודשית הממוצעת לכרטיס בגין כרטיסים מסוג מקומי, בינלאומי וזהב – ישראכרט היא הזולה ביותר (כ- 5.9 ש"ח) , ואילו כ.א.ל. היא היקרה ביותר (כ- 9.5 ש"ח).

השוואה של המחיר בפועל בהשוואה לתעריף השירות, בכל אחד מהבנקים, בנפרד, מעלה כי בכל אחת מהקטגוריות, כי המחיר שנגבה בפועל נמוך מהמחיר התעריפי. ככל ששווי תיק ניירות הערך שמנהל הלקוח גבוה יותר, כך שיעור העמלה שנגבה בפועל, ככלל, נמוך יותר, הן בעמלת קניה ומכירה והן בדמי ניהול ניירות ערך.

מנתוני הדוחות הכספיים המאוחדים של הבנקים לשנת 2014, עולה כי ההכנסה השנתית של מערכת הבנקאות מעמלות, המיוחסת למגזרי הפעילות משקי בית ובנקאות פרטית בישראל הסתכמה בכ-7.6 מיליארדי ש"ח. מתוך סכום זה: כ-2.3 מיליארדי ש"ח בגין פעילות בנקאות ופיננסיים, כך שההכנסה החודשית הממוצעת מעמלות המיוחסת לחשבון עומדת על סך של כ-28 ש"ח לחודש. פעילות בנקאות ופיננסים כוללת, בנוסף לשירותים הנפוצים בחשבון עו"ש, בין היתר, את השירותים הבאים: פנקס שיקים, שיק בנקאי, החזרת חיוב מסיבת אכ"מ, טיפול במזומנים על ידי פקיד, העברה במערכת זה"ב, הודעות, הפקת דוחות ומסמכים לבקשת לקוח, איתור חשבונות, איתור מסמכים, קבלת מידע בתקשורת, עמלת חליפין, הפרשי שער, הפקדת שיקים במט"ח, גביית שיקים במט"ח, גביית שיקים במטבע חוץ, העברות מטבע חוץ בארץ ולחו"ל ועוד; כ-2.6 מיליארדי ש"ח בגין פעילות בכרטיסי האשראי, כך שההכנסה החודשית הממוצעת מעמלות המיוחסת לכרטיס אשראי הסתכמה בכ-27 ש"ח לחודש. פעילות כרטיסי אשראי המיוחסת למשקי בית ובנקאות פרטית כוללת גם הכנסות בגין עמלת סליקה ובגין עמלה צולבת. הכנסה המיוחסת במישרין לפעילות בכרטיסי אשראי (הכוללת בין היתר, את הכנסות מהשירותים הבאים: דמי כרטיס, טיפול בהכחשה לא מוצדקת של עסקה, פירעון מידי של עסקאות, עסקאות במט"ח, משיכת מט"ח בחו"ל) מוערכת בכ-17 ש"ח; כ-2.3 מיליארדי ש"ח בגין פעילות בשוק ההון; וכ-0.4 מיליארדי ש"ח בגין משכנתאות ונדל"ן.

אילוסטרציה: נתי שוחט – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture