ישראל מגנה את החלטת בית הדין בהאג לחקור מחדש את "פרשת המרמרה"

שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי המליצו לתובעת הראשית לפתוח מחדש את תיק החקירה נגד ישראל, בשל הרג תשעה אזרחים על סיפון המרמרה • נתניהו: "בית הדין בוחר לעסוק בישראל מטעמים פוליטיים ציניים" • יו"ר יש עתיד: "בית הדין בהאג הוכיח היום שהוא מוסד צבוע שנגוע באנטישמיות ובשנאה לישראל. אין הסבר אחר להתנהגותו"

כתבות נוספות בנושא:

ביטול הצעד של טראמפ: ישראל הסירה את התנגדותה לחזרת ארה"ב לאונסק"ו
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
ביקור חשאי: מנכ"ל משרד החוץ נפגש בטורקיה עם יועצו הבכיר של ארדואן
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הורה לתובעת הראשית לפתוח מחדש בחקירת המקרים שאירעו על סיפון האניה 'מאווי מרמרה' לפני כחמש שנים בחשד לפשעי מלחמה.

לפני חמש שנים השתלטו לוחמי השייטת על ה'מרמרה', שהייתה בדרכה לעזה במטרה "להעביר סיוע הומניטרי לתושבים הנצורים", מה שכמובן לא נמצא בה לאחר ההשתלטות… הטרוריסטים שהיו על הסיפון – רובם חברי ארגון IHH הטורקי, אשר מוגדר בישראל ובמדינות מערביות נוספות כארגון טרור – תקפו במפתיע את חיילי צה"ל בנשק קר, בבקבוקי תבערה ואף באקדחים, פצעו עשרה מהם ואף זרקו באכזריות חייל בלתי חמוש מהסיפון העליון מגובה כמה מטרים, מה שגרם לפציעתו הקשה ומאוחר יותר לנכות לכל החיים. החיילים שחשו בסכנה השיבו באש, ובמהלך העימות נהרגו תשעה מחבלים ונפצעו עשרים.

התביעה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג נגד ישראל, הוגשה כבר ב-14 במאי 2013 על ידי איי קומורו – מדינת איים מוסלמית קטנה באוקיינוס ההודי, שדגלה התנוסס על אחת הספינות שהשתתפו במשט. כעבור שנה ומחצה, ב-6 בנובמבר 2014, דחתה התובעת הראשית, פאטו בנסודה, את ההאשמה המגוחכת והצינית, אך אמש, בעקבות עתירה שהוגשה ב-29 בינואר, הורו השופטים כי על התובעת לשקול מחדש את עמדתה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בכעס לדיווח, ואמר כי חיילי צה״ל פעלו מתוך הגנה עצמית כשעצרו ניסיון לפרוץ סגר ימי שבוצע בהתאם לדין הבינלאומי כפי שקבעה ועדה שמינה מזכ״ל האו״ם, ועדה בראשות שופט ביהמ"ש העליון ומשקיפים בינ"ל. "בזמן שבסוריה אסאד טובח ברבבות מבני עמו, באיראן מוציאים מאות להורג, ובעזה חמאס משתמש בילדים כמגן אנושי בוחר בית הדין לעסוק בישראל מטעמים פוליטיים ציניים. אל מול הצביעות הזאת החיילים שלנו ימשיכו לשמור עלינו בשטח ואנחנו נגן עליהם בזירה הבינלאומית" דברי נתניהו.

שר הביטחון יעלון אמר כי קריאת בית המשפט בהאג לפתוח בחקירה נגד לוחמי הקומנדו הימי שהשתלטו על המרמרה, היא צבועה ושערורייתית. הלוחמים פעלו בהתאם לדין הבינלאומי והגנו על עצמם אל מול התנהגות אלימה של פעילי טרור. "אנו מגבים לחלוטין את הלוחמים, וניאבק בחורמה כנגד כל ניסיון לפגוע בהם" הבטיח יעלון.

שר הביטחון הוסיף כי הניסיונות להשחיר את פניה של מדינת ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, הם פוליטיים, ציניים ובלתי נסבלים, ומצעד האיוולת הזה מקבל משנה תוקף בעיקר נוכח מעשי הטבח חסרי המעצורים שמתרחשים במדינות שסביבנו, "פעילותם המוטית של גורמים בינלאומיים, בשם ה'חוק' או 'זכויות אדם', נגד מדינת ישראל וחייליה, היא זו הפוגעת בחוק ובסדר העולמי".

קרא עוד:
[postim]

גם יו"ר יש עתיד, המתחרה באחרונה על הקצנה ימינה, פרסם הודעה חריפה בה אמר כי "כשזה מגיע לישראל הצביעות שוברת שיאים".

"שופטי בית הדין בהאג – שהוקם כדי לחקור מעשי זוועה המוניים, לא תקריות מקומיות של מלחמה בטרור – לא מתעניינים כנראה בעובדה שמיליוני אנשים נהרגו מאז המשט. הם קראו היום לתובעת לחזור בה מהחלטתה ולפתוח בחקירה דווקא על תשעת הטרוריסטים שנהרגו על המרמרה, למרות שהוכח כבר ששום פשע מלחמה לא בוצע שם. למה? כי העולם כדרכו ממשיך עם האנטישמיות החדשה, שמתבטאת בנסיון להכפיש את צה"ל, הצבא המוסרי ביותר בעולם. "בית הדין בהאג הוכיח היום שהוא מוסד צבוע שנגוע באנטישמיות ובשנאה לישראל. אין הסבר אחר להתנהגותו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture