הרצוג בוועידת העבודה: "את הממשלה הזו צריך לפרק; לא אתן לה חבל הצלה"

מדובר בהתחייבות הראשונה של יו"ר 'המחנה הציוני' מאז תחילת מערכת הבחירות, בה הוא מצהיר בקולו כי לא יצטרף לממשלת נתניהו • "אני אומר 'לא!' לזחילה לממשלת הימין הקיצוני של נתניהו, הכריז הרצוג. צריך להחליף אותה היום, מחר, בהקדם האפשרי"

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, נשא הערב נאום תקיף בוועידת מפלגת העבודה, בו הצהיר באופן ברור כי 'המחנה הציוני' לא תצטרף לממשלת נתניהו, וכי משימתו העליונה היא להפיל את הממשלה ולשלוח את ראש הממשלה בנימין נתניהו "הביתה, בהקדם האפשרי".

הרצוג ביקש לשים בכך קץ לגל השמועות האופף את המערכת הפוליטית בנוגע לסיכויי חבירתה של סיעת האופוזיציה הראשית לממשלה הנשענת על קואליציה צרה במיוחד של 61 חברי כנסת. לאורך כל מסע הבחירות, תקופת הרכבת הממשלה ואף לאחר שהוקמה, הקפיד הרצוג שלא לשלול מראש את כניסת מפלגתו לממשלה, ובשבועות האחרונים התגברו מאוד הדיווחים על מגעים בינו לבין נתניהו בהם דנו באופן רציני בעניין.

"את בנימין נתניהו צריך להחליף. צריך לשלוח אותו: הביתה. ה-ב-י-ת-ה!", קרא הרצוג. "אני אומר 'לא!' לזחילה לממשלת הימין הקיצוני של נתניהו. צריך להחליף את הממשלה הזאת עוד היום, לא לתת לה חבל הצלה ולא יד. צריך להחליף אותה היום, מחר, בהקדם האפשרי".

קרא עוד:
[postim]

הרצוג האשים כי "הממשלה הכושלת אחראית ליוקר המחיה, ליוקר הדיור, לכישלון בהשגת מתווה גז הגון לאזרחי ישראל, להפקרות מבזה בעניין תנאי העסקת בני אדם בעבודות קבלן – מאבק שאותו מובילה כעת ההסתדרות ובראשה חברנו אבי ניסנקורן בעוצמה ובנחישות – זו ממשלה שהובילה לקרע בלתי נתפס עם הידידה הגדולה שלנו בעולם – ארצות הברית – ולהקפאת כל תהליך מדיני, לפגיעה בתקשורת, במערכת המשפט ובאושיות המרקם הדמוקרטי".

.הרצוג בוועידת העבודה, אתמול (צילומים: תומר נויברג - פלאש 90)

יו"ר האופוזיציה הכריז כי הוא תומך בעמדתו של ראש הממשלה בעניין הסכם הגרעין עם איראן, אך תקף אותו על הריסת היחסים עם ארצות הברית: "אני אומר לא לחיזוק ממלכת הטרור האיראנית, לא לשלטון נתניהו שנכשל למנוע את ההסכם הרע הזה. אני אומר כן לשיקום היחסים עם ארצות הברית שביבי הרס, לא לשיסוי והסתה של ראש ממשלה המסכסך חלקים בציבור הישראלי, כן להורדת יוקר המחיה. כן למלחמה בעוני. כן לחלוקה צודקת ושוויונית יותר של העושר בין חלקי האוכלוסייה".

בפנייה אישית לחברי מפלגת העבודה, אשר מאז הכישלון בבחירות משמיעים טענות רבות אודות מנהיגותו ויכולתו להוביל את המפלגה לניצחון בעתיד, אמר יצחק הרצוג כי "אני פתוח וקשוב לביקורת שלכם. זו השליחות שלי וזה סוג המנהיגות שלי, אני מקבל ביקורת ומפנים אותה ומבקש מכולם לראות בצידה תמיד גם את שלושת-רבעי הכוס המלאה. אינני מסתיר ואינני מטייח, אני מחמיר בדרישותיי מעצמי, אני בודק ואני אתקן, אבל אני שב ואומר וחוזר ואומר שוב ושוב ושוב: אם יש מישהו שהיה עסוק בזמן שאמרתי זאת בפעם הקודמת, או שמקשיב לפרשנים שנותנים בי סימנים וכל פעם טועים בי מחדש, או מי שהעדיף לא להקשיב – אני אומר שוב שלא אכנס".

(צילום ארכיון: גדעון מרקוביץ' – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו