דיווחים בארה"ב: ג'ונתן פולארד ישוחרר מכלאו בקרוב

ה'וול סטריט ז'ורנל' טוען כי השחרור יתבצע בניסיום להפיג את המתיחות ביחסי ישראל-ארה"ב, אולם גורמים בוושינגטון מכחישים וטוענים כי "הניסיון לקשור את זה להסכם עם איראן הוא קשקוש מוחלט. הוא אמור להשתחרר כי סיים לרצות את עונשו במלואו", לאחר 30 שנה בכלא

המרגל היהודי ג'ונתן פולארד (יהונתן בן מלכה לרפו"ש וליציאה מהשבי), עתיד להשתחרר מהכלא האמריקני בזמן הקרוב, כך מפרסם ה'וול סטריט ז'ורנל'.

על פי הדיווח, השחרור יתבצע כמחווה של רצון טוב וניסיון פיוס מצד ממשל אובמה כלפי ישראל, בצל הסכם הגרעין עם איראן, המעיב על יחסי שתי המדינות. על פי הדיווח, בכירים אמריקנים לוחצים לשחרר את פולארד בתוך כמה שבועות, ואחרים צופים שהדבר יארך חודשים.

פולארד עתיד ממילא לסיים את ריצוי עונשו בנובמבר הקרוב (ט' בכסלו תשע"ו), אז ימלאו 30 שנה ללכידתו הדרמטית בידי סוכני ה-FBI, בעת שניסה להימלט אל השגרירות הישראלית בוושינגטון, לאחר שנחשף כי העביר לישראל מסמכים ביטחוניים מסווגים.

קרא עוד:
[postim]

פולארד הורשע ונידון למאסר עולם, אולם על פי החוק האמריקני, כל מאסר עולם מוקצב אוטומטית ל-30 שנים, אם לא הגישה התביעה הפדרלית בקשה להארכת המאסר.

.הפגנה בירושלים למען שחרור פולארד, מחוץ לשערי המלון בו התאכסן
באותה העת שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

גורם בכיר בממשל אמר כי "לפני שלושה שבועות נערך לפולארד שימוע בפני ועדת השחרורים של בית הכלא. אין כאן שום מעורבות של הממשל האמריקני או הישראלי. זה הליך משפטי רגיל. הניסיון לקשור את זה להסכם עם איראן הוא קשקוש מוחלט. הוא אמור להשתחרר כי סיים לרצות את עונשו במלואו".

בשנים האחרונות חלה הידרדרות במצבו הרפואי של פולארד, שיחגוג בחודש הבא יום הולדת 61 והוא אושפז ואף נותח כמה פעמים מחוץ בכלא, כאשר בחלק מהמקרים מדובר היה בסכנה ממשית לחייו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו