נוסעים לטייל בצפון? בדרך תעברו לראות את הר יונה – העיר החרדית הבאה

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

אתם בדרך לצפון? 18 דקות מסיום הנסיעה בכביש 6 או כשעה ועשרים בדרכים אחרות מאזור המרכז הסואן תוכלו לעצור ולראות את הר יונה – העיר החרדית הבאה. העיר ההולכת ונבנית בימים אלו מסתמנת כנותנת את הפתרון הכמעט יחיד שיש כעת למצוקת הדיור החרדי, וכבר שם תיהנו מנוף מרהיב ופנורמי של הרי הגליל התחתון ואוויר גלילי מפנק ותוכלו לראות ולחוות חלק ממה שמוגדר יצירת היסטוריה חרדית בארץ ישראל.

כשתעצרו לראות את המקום תבינו שלא מדובר בחלום לא מציאותי, אלא תראו תשתיות של עיר קיימת, במקום קיימים שרותי קהילה כמו בעיר מפותחת ורגילה: בית כנסת המשמש גם כבית מדרש עבור לומדי כולל 'נחלת משה', מקווה מהודר פועל במקום כבר מספר חודשים, רשת מעונות יום. הקניות לבית נערכות במרכז המסחרי הסמוך במרחק דקת נסיעה בסופר גדול כשהנהלת הסופר החליטה להביא את הפרות והירקות כמו ייתר מצרכי המזון עם כשרות מהדרין עם חומרות שנת השמיטה.

במקום מתגוררים כמה עשרות משפחות במה שמכונה 'פרויקט אחוזת נתיב – שלב א" של חברת נתיב פיתוח הבונה את הר יונה, ובשבועות הקרובים יעברו להתגורר במקום עודעשרות משפחות אברכים ובני תורה בוגרי הישיבות הקדושות עם אכלוס שלב ב' בפרויקט.

לצד הפרויקט של חברת נתיב פיתוח בהר יונה תוכלו לצפות בשלדי הבניינים בשכונת בעלזא הנבנית בימים אילו לאחר הצלחה גדולה במכירות. בשנה האחרונה לאחר קבלת ברכתו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא נמכרו כ – 400 יח"ד שנרכשו ע"י קהל חסידי בעלזא. בתוך כשנתיים, תמנה הר יונה כ-1000 משפחות, עם אכלוסשלבי הבנייה בפרויקט אחוזת נתיב ויחד עם קבוצת הרכישה "מקום תורה" שבונה עוד כ-180 יח"ד.

הר יונה היא שכונת מגורים ותיקה, המשתייכת מוניציפלית לנצרת עילית. מערב לכביש במורדות ההר צפונה קמה ונבנית שכונת הר יונה ג', בהר יונה ג' קיימים כבר היום תכניות מאושרות (תב"ע) לכ – 4000 יחי' דיור, כשבתכנון לטווח ארוך ישנם עוד 18,000 יחידות דיור, כשהמדינה השקיעה מאות מיליונים לפיתוח המקום ועוד משקיעה עשרות רבות.

נצרת עילית המהווה עיר מחוז של הגליל התחתון, מספקת לתושבי השכונה החדשה את כל השירותים העירוניים הדרושים. זה בפירוש לא עוד מקום מתפתח שתושביו נאלצים לנדוד לערים רחוקות עבור שירותים ממשלתיים, זו שכונה חדשה הנשענת על תשתיות מבוססות של עיר מחוז שיש בה גם בית משפט מחוזי וקריית ממשלה גדולה לצד קופות חולים ורשתות מזון גדולות.

"בהר יונה אפשר לקנות דירה שלושה חדרים מרווחת באיכות בנייה בלתי מתפשרת", אומר לנו ר' שמחה גריידינגר יו"ר חברת נתיב פיתוח, החברה שהוכיחה את עצמה בכל הארץ עם ניסיון של כ-25 שנה בענף הבניה, "במחיר של 730 אלף שקל. דופלקסים ודירות גן למשפרי דיור מחירם עדיין פחות ממליון שקל. צריך להבין שמי שקנה כאן דירה כשהמקום היה בחיתוליו עשה את עסקת חייו. דירה שנמכרה אז לפני כשנתיים בפחות מ-500 אלף שקלים נמכרת היום בלמעלה מ-700 אלף שקל, דבר המשקף עלייה של כ-100 אלף שקל בכל שנה".

גריידינגר מוסיף ומציין "כל שנה מתחתנים בקרב האוכלוסייה החרדית קרוב ל 5000 זוגות ממשפחות חרדיות, אותם זוגות צריכים דירות, הדבר מחזק את הביקוש ולא משנה איך תסתכלו על זה, הצריכה גוברת! וכיום אין באמת שום פתרון אלטרנטיבי לאותם אלפי זוגות שמתחתנים ומעוניינים להתגורר בבית שלהם. תשאלו את עצמכם ואת המבינים שסבבכם, איזו אלטרנטיבה יש היום לפרויקט איכותי וטוב שנותן דירות של 4 חדרים במחירים שניתנים כיום בהר יונה, הפרויקטים בהר יונה זה הדבר המעשי הכמעט יחיד שיש לאוכלוסייה החרדית בישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture