מלחמת ההסברה: אובמה מזהיר כי טרפוד הסכם הגרעין יביא לרקטות על ת"א

"הייתי מוכן להיפגש עם נתניהו ולדון עמו מה נדרש לעשות כדי שישראל תחוש יותר בטוחה, אבל הוא לא מוכן לקיים פגישה", סיפר אובמה לראשי הארגונים היהודים בארה"ב. "פגישה איתי תהווה עבורו הנפת דגל לבן ונתניהו רוצה שנמשיך לריב על ההסכם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בוושינגטון נערכת בימים אלו 'ועידת הנשיאים' של הארגונים היהודיים הפרו-ישראלים בארצות הברית, והיא מרכזת סביבה מתקפת הסברה בנושא הסכם הגרעין עם איראן, משני הצדדים – הממשל האמריקני וממשלת ישראל.

לאחר שאתמול נאם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפני מנהיגי יהדות ארצות הברית באמצעות שיחת וידאו, פירט בפניהם באופן מנומק את הסיבות להתנגדותה של ישראל להסכם וביקש מהם לפעול לסיכולו בהצבעות בקונגרס, כינס הלילה הנשיא ברק אובמה 22 מראשי הארגונים ומסר בפניהם תדרוך מיוחד על ההסכם.

אובמה חשף כי הממשל העביר לישראל את נכונותו להעניק 'חבילת פיצוי' ביטחונית שתחזק את יכולות ההגנה של צה"ל ואת תחושת הביטחון של אזרחי ישראל, אולם נתניהו כלל אינו מוכן לדון בנושא בשלב זה, בטרם הפך הסכם הגרעין למנוי וחתום.

"הייתי מוכן להיפגש אתו ולדון עמו מה נדרש לעשות כדי שישראל תחוש יותר בטוחה, אבל הוא לא מוכן לקיים איתי פגישה", סיפר אובמה. "פגישה איתי תהווה עבורו הנפת דגל לבן ונתניהו רוצה שנמשיך לריב על ההסכם".

קרא עוד:
[postim]

הנשיא הבהיר כי דחיית ההסכם על ידי הקונגרס תדרדר את המזרח התיכון כולו למערבולת של אש ותימרות עשן. אם ההסכם יסוכל, "הרפובליקה האסלאמית תיסוג ממנו ואז יהיה לחץ כבד מצד מתנגדי ההסכם בארה"ב לתקוף צבאית את איראן", אמר הנשיא והזהיר כי "זה יהיה הרסני לארה"ב ולישראל".

לתפיסתו, "פעולה צבאית אמריקנית נגד מתקני הגרעין של איראן לא תסתיים בכך שאיראן תכריז מלחמה נגדנו. תקציב הביטחון של איראן הוא 15 מיליארד דולר, לעומת תקציב הביטחון האמריקני העומד על 600 מיליארד. מה שאיראן תעשה, ויש ביכולתה לעשות, זה להגיב בצורה א-סימטרית בדמות הגברת תמיכתה בטרור – רקטות של חיזבאללה ייפלו על תל אביב. הם לא ישלחו טילים לניו יורק, אבל למשל יכולים לשלוח ספינה מתאבדת, שתתנגש בספינה אמריקנית".

"אינכם יכולים לטעון שאם אתה תומך בהסכם אתה יהודי רע…"

אובמה הביע את הבנתו למאבק שמנהלת ישראל ותומכיה על לבם של חברי הקונגרס, כדי לשכנע אותם להתנגד להסכם, אולם מתח ביקורת קשה על "המידע השגוי" שלדבריו מפיצה השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק, אשר לדבריו מנותק מהמציאות.

"נאלצתי להיפגש עם חברי קונגרס כדי לשכנע אותם שהטיעונים של איפא"ק הם לא נכונים – זה בסדר, כי זה התפקיד שלי", אמר הנשיא, "אבל אני מבקש מכם שתעסקו במהות. אתם יכולים להשקיע 20 או 50 מיליון דולר במודעות נגד ההסכם, אבל אתם לא יכולים לפרסם מודעות שאומרות שאם אתה תומך בהסכם אתה יהודי רע".

הערב יישא אובמה נאום לאומה האמריקנית, במסגרת המלחמה על דעת הקהל מבית, אשר ברובה אינה רואה בעין יפה את הסכם הגרעין. סקרים שהתבצעו בימים האחרונים מלמדים כי ההתנגדות להסכם גוברת  בקרב הציבור האמריקני, אולם דווקא בקרב החשוב יותר – על תמיכתם של חברי הסנאט, רשם הממשל הצלחות נאות והשיג את תמיכתם של חברים נוספים שעד כה 'ישבו על הגדר'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture