האופציה חוזרת לשולחן: חיל האוויר ויחידות העילית התאמנו בהרי יוון

מערך המסוקים השתתף בשבועות האחרונים באימון ייחודי לצד מסוקי הקרב היווניים • מפקד טייסת האפאצ'י: "במקומות שבהם אנחנו צפויים לטוס ולבצע משימות כמו משימת חילוץ טייס נוטש (חיט"ן) אנחנו עלולים לחלץ בשטח עם הרים גבוהים מאוד" • היעד: נתאנז?

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

בעוד הסכם הגרעין צועד לקראת אישור צפוי בקונגרס, בישראל ממהרים להחזיר את האופציה הצבאית לתקיפה באיראן. בשבועות האחרונים נערך תרגיל משותף בבסיס לריסה של חיל-האוויר היווני, בין מערך המסוקים של חיל-האוויר הישראלי למסוקי אוויריית היבשה של צבא יוון. במשך שבועיים טסו מסוקי החיל הישראלי לצד מסוקי-הקרב היווניים, ביצעו תרגילי חילוץ טייס נוטש בשטחים לא מוכרים וטסו מעל הרים גבוהים שאתגרו את כלי-הטיס ואת אנשי צוות-המסוק.

כלי תקשורת יווניים דיווחו כי יותר מ-200 טייסים של חיל האוויר הישראלי השתתפו בתרגיל יחד עם כוח עילית מהיחידות השונות בצה"ל. עפ"י הדיווחים ביוון, האתר ששימש לאימונים דומה במתארו לכור הגרעיני במחנה הצבאי בנתאנז גם מבחינתן המבנים וגם מבחינת טופוגרפיית ההרים שסביבו.

בפריסה ליוון השתתפו מספר פלטפורמות שונות: מסוקים, מטוס החוזי המאויש "צופית" (ביצ'קראפט קינג-אייר B-200) ומטוסי ה"קרנף" (הרקולס). "חשיבות הפריסה רבה בשל כמה היבטים: טסנו במקומות הרריים ומאתגרים שאינם קיימים בארץ, ותרגלנו טיסות ארוכות טווח מהבסיס בישראל עד הבסיס היווני", הסביר מפקד הפריסה, סא"ל מתן, המפקד על טייסת "הצרעה" שמטיסה את מסוק הקרב "שרף" (אפאצ'י-לונגבאו).

בסמוך לבסיס היווני ניתן להבחין ברכסי ההרים הגבוהים המקיפים אותו וביניהם הר האולימפוס – שהציב בפני אנשי צוות-האוויר אתגר לא קטן. הר האולימפוס מגיע לגובה של למעלה מ-9,500 רגל בדומה לשרשרת הרי קרקאס המקיפה את מחוז איספהן ואת הכור הגרעיני בנתאנז. "במקומות שבהם אנחנו צפויים לטוס ולבצע משימות כמו משימת חילוץ טייס נוטש (חיט"ן) אנחנו עלולים לחלץ בשטח עם הרים גבוהים מאוד", הוסיף סא"ל מתן. "במהלך הפריסה הצוותים צברו ניסיון טיסה בהרים גבוהים, מה שיקל עליהם במידה וידרשו לטוס בשטחים דומים בזמן אמת".

קרא עוד:
[postim]

שיתוף הפעולה עם חיל-האוויר היווני הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות ולאור הצלחת הפריסה האחרונה הוא צפוי להימשך גם ב-2016. "אנחנו מבינים את החשיבות העמוקה של הפעילויות המשותפות עם מדינת ישראל שתורמות לשמירה על ביטחון שתי המדינות", הצהיר מפקד בסיס לריסה, קולונל דורמיטיס סטפזנקי. "אני מאמין שהאימון בבסיס ובתנאי השטח שיש כאן חיזקו אצל החיל הישראלי את היכולת להתמודד עם טיסה בכל המקומות בהם יידרש להילחם".

חיל האוויר מתאמן ביוון. צילום ורד תללהמסוק אפאצ'י באימון ביוון. (צילו:ם ורד תללה, חיה"א)

זוכרים את האסון ברומניה

השבוע לפני חמש שנים התרסק מסוק ה"יסעור" ברומניה במהלך אימון בגובה רב בהרי הקרפטים, במהלכו נהרגו 6 אנשי צוות-המסוק הישראלי ואיש צוות רומני. כדי לשמור על בטיחות טיסה מיטבית ולאור לקחי תאונת ה"יסעור", הוגדרו בפריסה זו נהלי בטיחות חדשים. "הגדרנו מחדש את התייחסותנו למזג-האוויר", ממחיש סא"ל מתן. "הגדרנו כלים והחלטות מקדימות למקרים בהם נצטרך להפסיק את האימון, וחוקי בטיחות נוקשים. במובן מסוים, הפריסה הזאת היא סוג של תיקון", הוא מוסיף. "היא מגיעה אחרי שנים שמערך המסוקים לא פרס לחו"ל, והפריסה הראשונה של מסוקי ה'יסעור' (CH-53) לאחר התאונה ברומניה".

מסוק יסעורמסוק ה'יסעור' באימון (צילום: חיה"א)

בתמונה הראשית: תותחים נגד מטוסים סביב המתקן הגרעיני בנתנז. (צילום: Hamed Saber, ויקיפדיה)

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture