תורה מפוארה בכלי מפואר • חנוכת הבית בישיבת 'צמח צדיק ויז'ניץ' באלעד

מתוך שמחה הודאה והתרוממות, נחנך בתחילת הזמן בנין הישיבה החדש "צמח צדיק" ויז'ניץ בעיר אלעד • אירוע מיוחד נערך בראשות רבני הישיבה והנהלת המוסדות, בשילוב הודאה על העבר בפריחת הישיבה בארבע עשרה שנות פעילותה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ביקור הנהלת האיגוד בבנין החדש לקראת תחילת הזמן באלעד9

בשעה טובה ומוצלחת ובשבח והודאה להשי"ת שהחיינו וקיימנו לזמן הזה, נפתח השבוע הזמן החדש בשערי משכן התורה המפואר והמהודר המתנוסס במרכז עיר התורה אלעד כש-150 בחורים צורבי מדרבנן הוגים בה בתורה ובחסידות, השנה נרשם גידול מבורך בפתיחת 6 שיעורים מקבילים עקב הנהירה הגדולה והביקוש הגדול והעצום ברישום לישיבה מכל קהילות ויזניץ בארה"ק.

צוות התחזוקה והלוגיסטיקה עשה לילות כימים בחודשים האחרונים לעמוד ביעדים, הן בהכשרת המבנה החדש והן בהתאמת קומת המרתף להיכל ביהמ"ד הזמני, העבודה המאומצת מסביב לשעון ממש, כללה בין היתר גם את פינוי מתחם הישיבה היביל ושינוע המבנים בו שכנו הבחורים בתנאים לא תנאים למעלה מ-14 שנה לקראת המעבר הסופי לבנין החדש והמרווח בתנאים מושקעים לטובת ולהצלחת התעלות הבחורים היקרים בתוי"ש בשעטומ"צ.

בשבועות האחרונים הגיעו אורחים נכבדים לביקורים בבנין החדש, במהלכו סקרו את חדרי השיעורים המיוחדים והגדולים ואת חדרי הפנימייה הנאים והמושקעים בציוד משובח וברמה איכותית, הנהלת איגוד מוסדות ויזניץ בארה"ק בראשות המנכ"ל הרב ישעי' יעקב ורטהיימר שליט"א והסמנכ"ל הרב צבי פייביש מילר, באו להתרשם מהעבודות הקדחתניות בשטח לאכלוס הצפוי בבנין הישיבה החדש כמו ההיערכות לפתיחת שנה לכאלפיים חניכים וחניכות המתחנכים ברשת המוסדות. הנהלת האיגוד העומדת ומסייעת במאור פנים משך כל השנה לימין המוסדות באלעד הביעה את הערכתה ורצונה העז להמשיך לעמוד ולסייע ברוח נדיבה להמשך העשיה הברוכה ובפרט לקראת חנוכת ואכלוס בנין הישיבה החדש.

עם תחילת הזמן נערך מעמד הכרת הטוב מיוחד ורב רגש ע"י הנהלת הישיבה לכבודה של הנהלת המוסדות ולכבוד העומד בראשה, המעמד התקיים בהיכל ביהמ"ד, התחיל כאשר לאחר שירת אודה ה' בכל לבב, ציין ראש הישיבה הרה"ג ישראל ברכר שליט"א כי עומדים אנו בשלב משמעותי בהתפתחות והתרחבות המופלאה של רשת מוסדות ויז'ניץ בעיר אלעד, בחינוך פנינת הכתר – הבנין הגדול והמפואר למבצר התורה, לאחר פרי עמל יזע ודמים של י"ד שנים בלתי ניתנים לתיאור ולשיעור, נוצר תאנה יאכל פריה, קרא ראש הישיבה, והעלה על נס במילים חמות ומרגשות את העבודה האינטנסיבית והבלתי – נלאית מאז שנות הקמת העיר בארץ לא זרועה, של המנכ"ל רב הפעלים הרב חיים מאיר כץ הי"ו, נושא משא מלאכת הקודש, שזכה להגיע עד הלום ולממש את חזונו להגדיל תורה ולהאדירה וברכו שיזכה שהבנין יהווה בעז"ה מגדלור רב עוצמה לקהילה ולעיר כולה ויצמיח דורות של תלמידי חכמים וגדולי ישראל. כן העניק לו מנחת הוקרה בשם התלמידים והצוות הרוחני "כתר תורה" לבונה ממלכת התורה.

מנכ"ל המוסדות הרב חיים מאיר כץ ביטא את רגשי לבבו במילים "ראה אנכי נותן לפניכם היום ברכה" בציינו בתוך דבריו כי לולא הסייעתא דשמיא המופלאה וכח ברכת הצדיקים של רבותינו הקדושים שהשראתם וברכתם חופפת עליו על המקום הזה, לא היה שיך להגיע עד הנה ולצלוח את כל המהמורות והקשיים הניצבים בפני כל דבר שבקדושה.

עם תום המעמד פתחו התלמידים בריקודי שירה ובזמרה ובהודאה להשי"ת שהגיענו עד הלום, בתפילה ובייחול כי אכן גדול יהיה כבוד הבית הזה.

אין ספק שיום גדול זה – של חינוך הבנין החדש בתחילת הזמן ייחרט לעד, בדפי הזהב המפוארים של היסטוריית ויז'ניץ אלעד, רושמם וחותמם של רגעים אלו עוד ילוו רבות את העתיד המזהיר שנכון לכרם בית ה' – הישיבה הק', בעולמה של תורה לתפארת בית ויז'ניץ.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מרגש לראות!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture