הרפורמה הבאה של ליצמן: מהפכת ענק בחדרי המיון • כל הפרטים

הקמת מוקדים עירוניים לרפואה דחופה, מערכת תורים ממוחשבת ומשוכללת בחדרי המיון, אבחון ראשוני על ידי אחות בתוך רבע שעה, אפליקציה שתספק מידע נגיש על העומסים בבתי החולים השונים ותגבור מסיבי של כוח האדם בחדרי המיון • מדובר ברפורמה שהיא לא פחות מדרמטית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ימונה בקרוב ככל הנראה לשר מן המניין בממשלה, עקב פסיקת בג"ץ בעניינו ולאחר אישור ממועצת גדולי התורה. בינתיים הוא לא מבזבז זמן ואחרי הרפורמה בבריאות הנפש והשגת התקציב למכשירי ה-MRI בכל בית חולים בארץ, מגיעה מהפכת ענק בחדרי המיון.

הרפורמה, שפרטיה נחשפו ב'גלובס', גובשה במהלך השנים האחרונות על ידי צמרת משרד הבריאות וועדת מומחים שהקימה השרה לשעבר גרמן, אך היא כדרכה, התמחתה יותר בהקמת ועדות ופחות ביישום בפועל.

עם כניסתו של ליצמן לתפקיד הוא גיבש את פרטיה האחרונים של הרפורמה באופן סופי והשיג עבורה מימון ממשרד האוצר. היא צפויה לצאת לדרך כבר בשנת 2016 ועלותה המשוערת כ-100 מיליוני שקלים.

חלקה הראשון של הרפורמה כבר הותנע למעשה, עוד בתקופת כהונתו הקודמת של ליצמן במשרד, בממשלת נתניהו השנייה. מדובר בהקמת עשרה מוקדים עירוניים לרפואה דחופה, כדוגמת 'טרם' הפועל בהצלחה בבני ברק ובערים נוספות.

קרא עוד:
[postim]

המוקדים יוקמו על ידי קופות החולים או גופים פרטיים וישמשו את כלל מבוטחי הקופות, מה שיחסוך לאנשים רבים את הצורך להגיע לחדרי המיון לצורך טיפולים בפציעות קלות או בדיקות פשוטות ויקל על העומס העצום בבתי החולים. משרד הבריאות מתכוון לחזק גם את המוקדים הקיימים, להגדיל את כוח האדם שלהם ולהרחיב את שעות פעילותם.

את שיטת הקבלה בחדר המיון, מתכננים הוגי הרפורמה לשנות מהיסוד. כפי שידוע לכל מי שביקר אי פעם בחדר מיון, בזמני עומס ההמתנה עלולה להתארך לשעות ארוכות בהן הנפגע או החולה לא זוכים אפילו לאבחון ראשוני ואין להם ולבני משפחותיהם כל דרך לדעת מתי יקבלו טיפול.

השיטה החדשה תחייב אבחון ראשוני על ידי אחות בתוך רבע שעה מהקליטה במיון. בנוסף, תוקם מערכת ממוחשבת שתקבע את התורים לטיפול בצורה חכמה, על פי מועד ההגעה ורמת דחיפותם הרפואית. באמצעות אפליקציה ייעודית יתאפשר מעקב אחר התקדמות התור ולדעת באופן משוער מתי יתקיימו הטיפול, הבדיקה או האשפוז.

אפליקציה נוספת תהיה מחוברת למערכת חדשה שיקים המשרד בשיתוף עם בתי החולים, למעקב אחר העומס בחדרי המיון השונים. במערכת זו לבדה יושקעו עשרות מיליוני שקלים והתועלת שבה עצומה: היא תאפשר למפנים ולמופנים אל חדרי המיון להחליט לאיזה בית חולים לנסוע, בהתאם למידת העומס שבו; תאפשר למנהלי בתי החולים וחדרי המיון עצמם לנהל בצורה חכמה יותר את משאביהם ותספק מידע רב ערך למשרד הבריאות, בנוגע לצרכים ולתפקוד של בתי החולים.

.המופנים יחליטו על בית החולים לפי מידת העומס. (אילוסטרציה: פלאש 90)

כוח האדם בחדרי המיון יתוגבר באופן דרמטי. כ-60 מומחים ומתמחים ברפואה דחופה וכ-100 פרמדיקים שיזכו לתקן 'עוזר רופא', יצורפו לסגל הקבוע של בתי החולים. בנוסף, יגויסו 56 הנדסאי תעשייה וניהול אשר תחום התמחותם הוא ניהול חכם של מערכות כוח אדם מורכבות. ההנדסאים יסייעו לזהות את הבעיות הספציפיות ו'צווארי הבקבוק' בכל בית חולים ולספק פתרונות אפשריים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture