נתיבות: מאות יח"ד ייבנו עבור הרחבת הקהילה התורנית

כך אמר ראש עיריית נתיבות מר יחיאל זוהר לח"כ הרב אורי מקלב שנפגש עמו לדיון בתוכניות העתידיות להרחבת אזורי המגורים של הקהילה החרדית בעיר • ח"כ מקלב לראש העיר: "השקעתך במוסדות ובבניית הקהילה ראויה להערכה"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

עיריית נתיבות מקדמת שורה של תוכניות בנייה להרחבת הקהילה התורנית בנתיבות, כאשר בהליכים מזורזים צפויים להיבנות מאות רבות יחידות דיור חדשות. לצד זאת פועלת העירייה לתכנון ובניית כלל מוסדות הציבור הנדרשים לתושבים החדשים. כך הודיע ראש עיריית נתיבות מר יחיאל זוהר לח"כ הרב אורי מקלב שנפגש עמו השבוע, בתום סיור שערך בעיר.

במהלך הסיור עמד ח"כ הרב מקלב על תנופת הבינוי המאסיבית שמקדמת העירייה עבור מוסדות החינוך בקהילה התורנית של נתיבות, בהם מבנה חדש שנבנה עבור בית הספר היסודי בית יעקב – אוהל תמר" ואשר ייחנך בימים הקרובים.

בפגישה עם ראש העיר נכחו גם יועץ ראש העיר ויו"ר סניף "עזר מציון" בנתיבות הרב נפתלי קובר ונציג הקהילה הרב יונה פויפר. במהלך הפגישה הדגיש ראש העיר מר יחיאל זוהר את מחויבותו הרבה כלפי הציבור החרדי בעיר וציין כי נתיבות שומרת על הסטטוס-קוו ולא תפגע בו כי הוא זה. "למרות שמדובר ביישוב שיש בו גם תושבים שאינם דתיים, אף עסק בעיר אינו פתוח בשבתות", הוסיף.

ח"כ הרב מקלב סיפר לראש העיר כי הוא חוזר מסיור במוסדות הקהילה, שם נחשף לתנופת הבינוי שמקדמת העירייה עבור מבני הציבור וניכר כי העירייה דואגת לכל צרכיהם הגשמיים של מוסדות הציבור בעיר. השניים דנו בפוטנציאל הבנייה הרב בעיר לצורך הרחבת אזורי המגורים של הקהילה החרדית, כאשר ראש העיר מציג את התוכניות לבניית מאות רבות של יחידות דיור בשנים הקרובות בסמוך לקהילה החרדית. התוכניות נמצאות בשלבי אישור שונים, כאשר במקביל מקדמת העירייה את כלל מבני הציבור והשטחים הציבוריים בשכונה החדשה, כך שהתושבים החדשים יקבלו את כל השירותים כבר עם הגיעם להתגורר במקום.

ראש העיר סיפר כי הקהילה החרדית בנתיבות זוכה לעדנה בשל התפתחות עורקי התנועה המרכזיים הסמוכים, בהם כביש 6 המאפשר נסיעה מנתיבות לירושלים ולבני ברק בתוך פחות משעה. לצד זאת אופי הבנייה בעיר מאפשר איכות חיים נדירה עבור המשפחות החרדיות, כך שהמקום אכן מהווה פתרון אטרקטיבי וראוי. לנוכח אטרקטיביות זו, רק בשבועות האחרונים, לקראת תחילת שנת הלימודים הגיעו להתגורר בעיר מספר משפחות חרדיות.

כן העלה ח"כ מקלב את סוגיית התעסוקה במקום, כאשר ראש העיר מציג את פתרונות התעסוקה השונים הקיימים בעיר כולל הקמת המחלבה החדשה באזור התעשייה של העיר וח"כ מקלב ביקש מראש העיר לפעול לקידום יצירת מקומות עבודה המותאמים לנשות הקהילה החרדית ובתנאי שכר הוגנים ההולמים את כישוריהן.

ח"כ הרב מקלב הודה לראש העיר על פעילותו הרבה למען הרחבת הקהילה התורנית בעיר, ושיבח את ראש על כך ש"לצד בניית דירות המגורים ראש העיר פועל לקידום כל מבני הציבור, על מנת שהתושבים יקבלו את כל השירותים העירוניים מיד בלי עימותים או המתנה מיותרת. השקעתך במוסדות ובבניית הקהילה ראויה להערכה וזהו מודל שראוי שכל ראש עיר יאמץ".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture