מקלב: "המשטרה כשלה בהר הזיתים ויש להעביר את האחריות לאבטחה לחברות הקדישא"

הדברים נאמרו לנוכח המשך ההרס והוונדליזם בקברים בהר הזיתים • לנוכח קשיי האכיפה הגישו חברי הכנסת גפני ומקלב הצעת חוק להחמרת הענישה למי שיפגעו בקברים ובסמלים יהודים

"על הממשלה להעביר את האחריות לאבטחת על הר הזיתים מהמשטרה שנכשלה בהגנה על בית העלמין העתיק לידי חברות הקדישא, משום שהן ידעו לעשות את המקסימום הנדרש כדי להגביר את תחושת הביטחון בקרב העולים להר ולמנוע את המשך הוונדליזם וההרס". כך אומר היום ח"כ אורי מקלב, בעקבות המשך הפגיעה בהר הזיתים, כאשר השבוע נותצו ונשרפו עשרות מצבות בחלקה האפגנית.

סוגיית האבטחה בהר הזיתים מטרידה זה שנים את כלל הגורמים בכנסת ובממשלה, בעיריית ירושלים ובמשטרת ישראל. אלא שלמרות תקציבי העתק שהועברו למשטרה לצורך הגברת האבטחה בהר, הוונדליזם והפגיעה בקברים ובמתפללים רק נמשכה. בעבר נטען כי על מנת להגביר את האבטחה בה יש להקים תחנת משטרה ולהקצות משאבים רבים ולפתח אמצעים טכנולוגיים, אך למרות שהצעדים הללו ננקטו, הוונדליזם החמור נמשך.

"למרות כל מה שנעשה, המצב רק הלך והחריף. מצב הביטחון בהר הזיתים כיום מזעזע ובלתי נסבל בוודאי עבור בית עלמין יהודי עתיק יומין שגם כיום קוברים בו נפטרים. במבחן התוצאה מתברר כי למרות כל המשאבים שהושקעו המשטרה כשלה באבטחת הר הזיתים", אומר ח"כ אורי מקלב.

קרא עוד:
[postim]

לפיכך מציע ח"כ מקלב כי "אולי כדאי שהממשלה תנתב את תקציבי האבטחה על הר הזיתים לידי חברות הקדישא. הן בוודאי יידעו כיצד להביא להגברה מקסימלית של האבטחה במינימום תקציב ויצליחו להקטין משמעותית את הוונדליזם והפגיעה החמורה במצבות שממשיכים בני בלייעל לבצע באין מפריע".

בתוך כך, לנוכח אוזלת ידה של מערכת אכיפת החוק מול הפורעים הגישו חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב הצעת חוק להחמרת הענישה לפוגעים בקברים ובסמלים יהודיים. "את רוב הפורעים מתקשה המשטרה לתפוס, אולם גם מי שנעצר משוחרר לרוב תוך זמן קצר ומואשם בסעיפים של פגיעה בקברים ומקבל עונש קל מידי. החמרת הענישה תגרום ליותר הרתעה ותסייע במיגור התופעה הקשה", מסביר ח"כ מקלב.

(צילום: הדס פרוש – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו