חיל-האוויר הישראלי חזר מתרגיל ה"רד פלאג"

טייסות החיל חזרו השבוע מהתרגיל הבינלאומי רחב-ההיקף אשר נערך בארה"ב. במשך שבועיים התאמנו עם שותפים מרחבי העולם על טיסה במתארי לחימה מתקדמים • לאחר שההשתתפות בתרגיל, בוטלה בשנה שעברה, שעות לפני ההמראה, הפעם מרוצים במערכת הביטחון: "מההתרשמויות הראשונות נראה שחיל-האוויר הפגין בתרגיל יכולות ועוצמות רבות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

טייסות חיל-האוויר נחתו היום בישראל לאחר השתתפותם בתרגיל הבינלאומי "רד פלאג" (Red Flag), אשר נערך בשבועות האחרונים בארה"ב.

במסגרת התרגיל, הנחשב לאחד מתרגילי המלחמה היוקרתיים והמאתגרים בעולם, התאמנו טייסות "חוד החנית", "אבירי הזנב הכפול", "הפטישים" ו"ענקי המדבר" המפעילות את מטוסי ה"רעם", ה"בז" (F-15) וה"ראם" (בואינג 707) בטיסה בקואליציה משותפת עם חילות-האוויר של צבא ארה"ב, וחילות אוויר נוספים מרחבי העולם. בשנה שעברה בוטלה השתתפות טייסות החיל בתרגיל מספר שבועות לפני ההמראה, וההשתתפות האחרונה של ישראל בתרגיל הייתה בשנת 2009.

"החזרה לתרגיל ה'רד פלאג' משמעותית מאוד בשבילנו", מספר ראש להק-האוויר, תא"ל ניר ברקן. "מדובר בתרגיל איכותי ביותר שתורם לנו מקצועית, ומצד שני מחזק את הקשר עם חילות-אוויר מרחבי העולם ובעיקר עם שותפתנו האסטרטגית ארה"ב". לדברי ראש מחלקת אימונים, אל"ם אור, "מההתרשמויות הראשונות נראה שחיל-האוויר הפגין בתרגיל יכולות ועוצמות רבות ולמד הרבה מהצבאות האחרים. למרות זאת, רק לאחר תחקיר מקיף שנערוך בזמן הקרוב נדע בדיוק מה הראינו ומה ניקח אתנו הלאה".

קרא עוד:
[postim]

באימון: תרחישי מלחמה ומספר אדיר של כלי-טיס

במשך שבועיים אינטנסיביים התאמנו הצוותים הישראליים עם שותפיהם מרחבי העולם בבסיס חיל-האוויר האמריקאי "נליס" בלאס-וגאס, נבאדה, על טיסה משותפת בזירה בלתי מוכרת ובשפה זרה, כל זאת אל מול איומים מתקדמים אותם הפעילה טייסת ביום האויב האמריקאית. הטייסים והנווטים טסו לצד ואל מול כלי-הטיס המתקדמים בעולם דוגמת מטוסי ה-F-22, F-18 וה-F-35. האימונים עצמם נערכו על רקע תרחישים משתנים כאשר לכל יום משימה משלו, אליה יצאו עשרות כלי-טיס שונים שכללו מספר אדיר של מטוסי קרב, מטוסי תדלוק, מסוקים, כלי-טיס בלתי מאוישים ומטוסי מודיעין. עשרות סוללות טק"א, חוסמי GPS ומטוסי אויב המתינו לכוח הבינלאומי המשותף כדי לאתגרו ולהפריע לו להשיג את המטרה. "השטח האווירי והאויב הבלתי מוכרים יוצרים את האימון שהכי דומה למצב מלחמה שבו אנחנו מתמודדים אל מול אי וודאות ונדרשים להגיב למצבים אליהם לא התכוננו. מדובר באימון הטוב ביותר שאפשר להשתתף בו כהכנה לשעת חירום", מספר סא"ל עמית, מפקד טייסת "חוד החנית" ומפקד המשלחת. "מעבר לזה, המגרש ייחודי ומהמתקדמים והמורכבים בעולם".

תרגיל רד פלאג 1

ה"רד פלאג" נחשב לאימון המרכזי המשותף לחילות-האוויר הישראלי והאמריקאי. מלבד האימון האווירי המתקדם, אנשי צוות-האוויר חיו ביחד במשך שבועיים, נפגשו פנים אל פנים וחלקו חוויות מקצועיות ואישיות. "האימון משפר את שיתוף הפעולה בין חילות-האוויר גם בזכות התכנון והטיסה המשותפים, וההיכרות האישית שנוצרה במהלכו. אם נצטרך לעבוד יחד בעתיד, יש לנו את ההבנה הבסיסית של שיתוף פעולה", מספר קפטן ג'ייסון בונד, טייס בחיל-האוויר האמריקאי. "אני חושב שמטוסי ה-F-15 הישראלים טובים מאוד ויש להם יכולות שאנחנו יכולים ללמוד מהם".

"באמריקה הכל בגדול"

לראשונה השתתפו גם מטוסי ה"ראם" בתרגיל עצמו כמטוסי תדלוק לכוח הכחול. "המתאר דימה מצב בו מטוסי הקרב משתמשים בהרבה מאוד דלק. הם חייבים לפטרל ולהביא פצצות למטרות, פעולות שמביאות את עניין הדלק לכדי גורם משמעותי מאוד בהצלחת המשימה", מספר רס"ן ניר, מפקד גף "ראם" בפריסה. "בכל מטס ניסינו להבין היכן נכון למקם את המתדלק כדי שגם יהיה קרוב למטוסי הקרב, גם למטרות של מטוסי הקרב וגם יישאר מוגן ממטוסי אויב וסוללות טילים. גם בארץ אנחנו מתרגלים את עולם המלחמה אבל מדובר בזעיר אנפין לעומת כמויות הכלים שעלו כאן לכל גיחה. באמריקה הכל בגדול".

תרגיל רד פלאג 2

על אף החום הכבד שקיבל את פני הנוחתים ולא הירפה בכל ימי האימון, אנשי הגף הטכני עבדו באינטנסיביות על-מנת להכין את מטוסי הקרב ומטוסי ה"ראם" למטסי היום והלילה. "מערך האחזקה של הפריסה עבד החל משעות הבוקר המוקדמות כדי להכין את המטוסים למטס הראשון ולאחר חזרת המטוסים הכין אותם למטסי הלילה. עם סיום מטסי הלילה חזרו אנשינו למטוסים ועבדו עד השעות הקטנות כדי להכין אותם לקראת הבוקר, דפוס אשר חזר על עצמו מדי יום", מספר רס"ב דני מטייסת "חוד החנית". "חם מאוד על הליין אבל אנשי הגף הטכני באו עם מוטיבציה גבוהה כדי לבצע את המשימה שנדרשנו אליה. גם שיתוף הפעולה עם האמריקאים היה מצוין".

המבצע התחיל בישראל

כדי להגיע לבסיס חיל-האוויר האמריקאי נדרשו מטוסי ואנשי חיל-האוויר לבצע מטס העברה אשר נחשב בפני עצמו למבצע מורכב. המטס כולו היה תחת אחריותה של טייסת "ענקי המדבר", שאנשיה עמלו למעלה מחצי שנה כדי לתכנן אותו. את 6,800 המיילים (כ-11,000 ק"מ) אשר מפרידים בין בסיס נבטים לבסיס "נליס" עשו מטוסי החיל במספר ימים אשר ביניהם נערכו עצירות ביניים. כל טיסה כללה תדלוק אווירי לכל אחד ממטוסי הקרב אשר יצאו לתרגיל. "מאזור ינואר התחלנו את ההכנות למטס. נדרשנו לתכנן מול טייסות את הקרב את כמויות הדלקים, הנתיבים והגבהים ולתאם מאות פרטים עם האמריקאים ועם שדות התעופה שבדרך", מספר רס"ן ניר.

תרגיל רד פלאג 4

גם שאר אנשי התכנון מסכימים שמדובר במטס מסובך ביותר. "להגיע לכאן זה אתגר גדול. אין הרבה חילות-אוויר שיודעים לקחת את הכוח שלהם, לפרוס אותו כל כך רחוק מהבית ולהשתתף בתרגיל", מספר סא"ל עמית. "אנחנו עושים את זה בפעם השלישית בעשר שנים והיכולת שלנו לעשות את זה נחשבת בעולם ליוצאת דופן".

תרגיל ה"רד פלאג" חגג השנה 40 להיווסדו והוא ממשיך למשוך אליו חילות-אוויר רבים מרחבי העולם מספר פעמים בשנה. "יש לנו הרבה מה ללמוד על איך לנהל תרגיל ואין ספק שהאמריקאים עושים את זה בצורה יפה", מספר סא"ל עמית.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture