מְעֻוָּת יוּכַל לִתְקֹן • השבוע יזנקו מלגות הכוללים ותקציבי הישיבות ב-80%

סכום המלגה החודשית לאברך יעלה מ-432 ש"ח ל-774 ש"ח והתקציב לישיבה עבור כל בחור יטפס מ-240 ש"ח ל-430 ₪ • בחודשים הקרובים יקבלו המוסדות תשלום רטרואקטיבי עבור כל שנת 2015 וכל אברך יזוכה בכ-2,400 שקלים נוספים

לאחר שנתיים בהם הממשלה החולפת התנכלה למוסדות התורה ובין שאר הגזירות, קיצצה באופן דרסטי בתקציבים של מוסדות התורה, בסוף השבוע יזוכו חשבונות הכוללים והישיבות בתקציב מוגדל, כפי שהיה בשנת תשע"ב.

ההעברה תבוצע בעקבות פעילותם האינטנסיבית של סגן שר החינוך, מאיר פרוש ויו"ר ועדת הכספים, משה גפני – בהתאם להסכם הקואליציוני בין יהדות התורה, אשר הייתה הראשונה שסיכמה וחתמה עם הליכוד והשיגה הצלחות גדולות.

לאחר הקיצוץ החד שביצעה בתקציבי הישיבות והכוללים הממשלה הקודמת הזכורה שלא לטוב, סכום המלגה החודשית לאברך כולל עמד על 432 שקלים בלבד. החודש, יזוכו חשבונות הכוללים ב-774 שקל עבור כל אברך, כך גם תקציבי בחורי הישיבות יזנק מ-240 שקלים לתלמיד ל-430 שקלים. מדובר בהעלאה של כ-80%(!) לאברכים ולישיבות.

קרא עוד:
[postim]

בנוסף להעלאה הקבועה, בחודשים הקרובים אמורים מוסדות התורה לקבל את השלמת הפערים מתחילת 2015 באופן רטרואקטיבי, כך שהתקציב יוגדל באופן משמעותי. וכל אברך יזכה ל-2,394 שקלים במזומן.

.התוצאה המבורכת של ההסכם הקואליציוני
(צילומים: נתי שוחט ויונתן זינדל - פלאש 90)

פרוש וגפני עמלו קשות והביאו בהצלחה להבנות בין משרד החינוך למשרד האוצר, על פיהן עוד טרם אישורו הסופי של תקציב המדינה (שיתרחש רק בתחילת כסלו תשע"ו), יחלו מוסדות התורה להיות מתוקצבים באופן מתוגבר. האגף למוסדות תורניים במשרד החינוך, בראשות עמוס צייאדה, עבד מסביב לשעון להסדיר את ההעברה, כדי שהמוסדות יראו את התקציבים בחשבונות הבנק כבר בסוף השבוע הקרוב.

סגן שר החינוך, מאיר פרוש, הודה לשר האוצר, משה כחלון, לשר החינוך, נפתלי בנט ולמנהל אגף מוסדות תורניים במשרד החינוך, עמוס צייאדה, על מאמציהם לתקן ולו במעט את עוולות הממשלה החולפת שניסתה למחוק כל תמיכה בחינוך היהודי הטהור בארץ ישראל.

בקרב אברכי הכוללים השקועים בעולמה של תורה ומנהלי מוסדות התורה, ניכרת קורת רוח רבה ואנחת רווחה, נוכח תיקון העוול המשווע באפליית הישיבות והכוללים בשנים האחרונות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעוות יוכל לתקון?
תמהני על נציגנו בכנסת.
מדוע את תקציבי הישיבות הצליחו להחזיר ואת דמי הילדים לא?!
אם אין גדיים לא יהיו תיישים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו