בדרך לכותל: שני יהודים נרצחו ושניים נפצעו בפיגוע דקירה בשער האריות

מחבל ערבי תקף בני משפחה בסכין ופצע את האב והאם באורח אנוש • לאחר מכן הוא חטף את נשקו של אחד הפצועים וירה לעבר קבוצת תיירים • בבית החולים נקבע מותם של אב המשפחה ויהודי נוסף, הי"ד • המחבל נורה ונוטרל במקום על ידי כוח משטרה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
הפת"ח בצעד דרמטי בעקבות חיסול חוליית המחבלים בשכם • צפו בהפגנת זעם
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

שוב פיגוע קשה והפעם בעיר העתיקה בירושלים: זמן קצר לאחר צאת השבת הגיע צעיר ערבי לרחוב הגיא בעיר העתיקה, בסמוך לשער האריות, ודקר באמצעות סכין בני משפחה שהיו בדרכם לכותל המערבי. הוא אף הצליח לקחת אקדח מאחד הפצועים ולאחר מכן ביצע ירי לעבר קבוצת תיירים ושוטרים.

בפיגוע נפצעו חמישה יהודים, מהם שניים באורח אנוש ושלושה נוספים בדרגות פציעה שונות. כל הנפגעים פונו על ידי מד״א לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם בבירה. בבית החולים שערי צדק נקבע מותם של הרב אהרן בינט הי"ד שנפצע אנושות ושל יהודי נוסף בשנות ה-30 לחייו. האם מאושפזת במצב קשה בבית החולים הדסה עין כרם ובנו הקטן פונתה במצב בינוני לבית החולים שערי צדק.

המחבל הגיע לעבר קבוצת יהודים, שלף את סכינו והחל לדקור. האם הפצועה הצליחה להימלט בשארית כוחותיה ודיווחה לשוטרים שעמדו במרחק של כ-50 מטרים מהמקום. לוחמי המשטרה ומג״ב רצו לעבר המחבל ואז הוא החל לירות לעברם באמצעות אקדח שלקח מאחד הפצועים. השוטרים ביצעו ירי מדויק ונטרלו אותו במקום. ילדם הפעוט של בני הזוג שהותקפו, נפצע קלות ברגל מהירי.

קרא עוד:
[postim]

ההרוג השני בפיגוע הוא הרב נחמיה לביא הי"ד, תלמיד ישיבת 'עטרת כהנים' הסמוכה לזירת האירוע, אשר שמע את קולות הזעקה וירד במהירות כדי לסייע לנפגעים. המחבל דקר אותו וחטף את נשקו, באמצעותו ניסה להמשיך לפגוע בעוברים והשבים ובשוטרים שהוזעקו למקום.

.(צילומים: יונתן זינדל - פלאש 90)

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר לכתב JDN כי "מדובר באירוע שבו מפגע פוגע במספר ישראלים. שניים מהם נפגעו באורח אנוש. מתבצעות פעולות החייאה תוך כדי פינוי של שני הנפגעים. עוד נפגעת אחת מוגדרת כפצועה קשה והיא עושה את דרכה גם כן לבית החולים, בנוסף לפעוט שהוגדר כפצוע קל. כל הפצועים הללו מטופלים על ידי אנשי מגן דוד אדום ועושים את דרכם לבית החולים".

הפאראמדיקים של מד"א אורי צחי ומוחמד עאבד אל רחמן שהגיעו למקום סיפרו: "בסמטה שסמוכה לשער האריות הייתה המולה רבה. מיד עם הגעתנו הבחנו בצעירה כבת 22 בהכרה עם פצעי דקירה בפלג גופה העליון, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה לבית החולים הדסה עין כרם. במרחק של כ-20 מטר שכבו 2 גברים כבני 40, מחוסרי הכרה עם פצעי דקירה רבים, הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבתי החולים הדסה הר הצופים ושערי צדק תוך פועלות החייאה כשמצבם אנוש. בנוסף, פעוט כבן שנתיים שנפגע בגפיים מירי, טופל במקום ופונה לבית החולים שערי צדק כשמצבו יציב."

אהרן פאמפ מתנדב זק"א, אמר "קיבלנו דיווח על מחוסרי הכרה מדקירות, הגענו לזירת הפיגוע תוך דקות המראות היו קשים. מיד התחלנו בפעולות ההחייאה וברקע בכי התינוק היה קורע. ברגע שהגיעו הצוות עם האמבולנס פונו הנפגעים לבית החולים".

יהודה משי זהב יו"ר זק"א שהגיע לזירת הפיגוע, אמר "תוך כדי הטיפול בנפגעים אמרתי תהילים שנצליח להציל אותם. מצבם של הגברים היה אנוש. צוות זק"א ירושלים טיפלו באיסוף הממצאים בזירת הפיגוע".

פיגוע דקירה בירושלים 3.10.15. צילום זקא (2)צילום: זק"א

תנועת חמאס הזדרזה לפרסם הודעת ברכה על הפיגוע הנורא: "פיגוע הירואי הנוסף לשורת הפיגועים שמסלימים בגדה המערבית. זהו מסר נוסף שמדגיש שעמנו לא נכנע לצעדי ישראל במסגד אל-אקצה".

.

פלוגות מג"ב גדולות התפרשו ברחבי העיר העתיקה לתגבר את הכוחות בשטח ולשמור על ביטחונם של רבבות העולים לתיקון ליל הושענא רבה בכותל המערבי.

הערבים מצידם לא שוקטים וכל העת נעשים מצידם ניסיונות לפגוע ח"ו ביהודים. רק אתמול, נעצר מחבל שניסה לפגוע בשוטרים בעיר העתיקה. הצעיר השליך בקבוקי תבערה לעבר כוח משטרה ומג"ב שפעלו בעיר העתיקה, בעת שקבוצת יהודים עברה בקרבתם. בקבוקי התבערה התלקחו אך לא היו נפגעים. המחבל נמלט לתוך אחת הסמטאות ובתום מרדף הוא נעצר. החשוד, בן 25 תושב שועפאט, טען בחקירתו כי ניסה לפגוע בשוטרים.

"תגובה מהירה ונחושה של הקצינים, שוטרים ולוחמי מג״ב הביאה למעצרו המיידי של המחבל שבא במטרה לפגוע בהם", כך אמר מפקד מרחב דוד נצ"מ דורון תורג'מן. "אנו ערוכים היום בכוחות מתוגברים ונמשיך לשמור על ביטחון כלל השוהים והמבקרים באזור ולא נאפשר לאיש לפגוע בשגרת החיים, שלום הציבור ובטחונו״

שבת סוערת בירושלים

בהפרות סדר בעיסוויה הושלכו בקבוקי תבערה לכיוון בית החולים הדסה הר הצופים וציר מעלה אדומים הישן, לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. כוחות משטרה ומג״ב הדפו את הפורעים ונכנסו פנימה לתוך השכונה במטרה למנוע סיכון אזרחים חפים מפשע. הפרות הסדר נמשכו אל מול הכוחות שפעלו באומץ ובנחישות. מחבל שהתקדם לעבר השוטרים עם בקבוק תבערה בוער וסיכן באופן ממשי את הלוחמים נורה וזוהתה פגיעה ברגלו. מקומיים מילטו אותו וכעת כוחות רבים עורכים סריקות לאיתורו. משטרת ירושלים מדגישה כי תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כנגד המחבלים ולא תאפשר פגיעה או סיכון חיי שוטרים ואזרחים.

במהלך הלילה דיווח אזרח, אשר נסע עם אשתו ברכב לכיוון מעלה אדומים, כי בסמוך לתחנת הדלק דור אלון (צוקי עיסוויה) שמע מכה בגג הרכב, המשיך בנסיעה ואז הבחין בחור בגג וקליע ברכב. אין נפגעים. כוח משטרה וחוקרים חברו אליו. נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע.

הבוקר סמוך לשעה 07:30 הבחין שוטר ממבט 2000 באירוע בו צעיר מיידה אבנים לעבר יהודים בסמוך לבית הקברות הדרומי בעיר העתיקה. השוטר הכווין מיד כוח משטרה ומג״ב שהיו בסמוך והם עצרו את החשוד. מדובר בקטין כבן 15 תושב סילוואן. החשוד הועבר לחקירה במרחב דוד.

עוד דווח במהלך היום למוקד 100 של משטרת ירושלים, על שמיעת יריות משכונת נוף ציון. אין נפגעים. נמצא קליע במקום. כוחות משטרה במקום עורכים סריקות לבירור נסיבות האירוע.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture