פיגוע בקרית גת: 2 פצועים באורח בינוני וקל ע"י מחבל שחטף נשק מחייל

המחבל נורה למוות לאחר שחטף את נשקו של חייל ופצע אותו באורח קל. שוטרים שהיו באזור חתרו למגע עם החשוד וירו בו • כוחות רבים של משטרת מרחב לכיש והמחוז הדרומי פועלים עדיין באזור

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

ניסיונות הפיגוע מתפשטים ממזרח ירושלים ומיו"ש גם אל תוך גבולות הקו הירוק: ערבי תקף חייל צה"ל בעיר קריית גת, דקר אותו קלות במספריים והצליח לחטוף את נשקו ולברוח. במהלך המרדף אחריו הוא חוסל ביריות בידי אנשי כוחות הביטחון.

מיד עם קבלת הקריאה במוקד מד"א הוזנקו למקום האירוע כונני מד"א רכובים על אופנועים, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א. במקביל לקבלות הקריאה הגיע לתחנת מד"א בעיר צעיר כבן 20 עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון לאחר שהתעמת עם המחבל. כמו"כ אל כוחות מד"א שהגיעו לזירה הגיע צעיר כבן 20 שהוא חבול בגפיים.

מתחקור ראשוני עולה כי המחבל אמג׳ד ג׳ונדי, בן 20, תושב יטא שבשטחים ששהה בישראל ללא היתרי שהייה, ירד מאוטובוס בקריית גת, הבחין בחייל וחטף את נשקו. החייל התעמת עם החשוד ותוך כדי כך נדקר בראשו באורח קל. הערבי המשיך במנוסה עם נשקו של החייל אל עבר בניין מגורים. שני שוטרים שהיו במקום, רדפו אחריו תוך שהוא ככל הנראה יורה לכיוונם. השוטרים השיבו בירי מדוייק לעברו והוא חוסל. בחסדי שמים האירוע הסתיים ללא נפגעים נוספים.

קרא עוד:
[postim]

השוטרים שחיסלו את המחבל הם שוטרי יחידת מתפ"א (מפקדת תיאום פעילות אכיפה) של משטרת ישראל, אשר בהשגחה פרטית היו בזירת האירוע. במשטרה סבורים ברמת ודאות גבוהה כי מדובר באירוע על רקע לאומני. כוחות גדולים של משטרת המחוז הדרומי ומרחב לכיש הגיעו למקום.

בעקבות ההסלמה החמורה במצב הביטחוני, אשר הגיע היום לשיאים חדשים עם שני פיגועים חמורים בירושלים ובקריית גת ובניסיון לינץ' בנהגת יהודייה ליד ירושלים, ביטל ראש הממשלה נתניהו את נסיעתה המתוכננת של משלחת שרי הממשלה בראשותו לגרמניה, אשר תוכננה להתקיים מחר.

בשעה 15:30 יקיים נתניהו דיון בהערכת המצב בחמ"ל המשטרה במגרש הרוסים בירושלים, בהשתתפות השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו, מפקד מחוז ירושלים תנ"צ צ'יקו אדרי ויו"ר ועדת חוץ וביטחון, צחי הנגבי.

פיגוע דקירה בקרית גת 7.10 (6)

חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח ברזילי 2 צעירים כבני 20 במצב בינוני וקל, בהכרה מלאה עם חתכים וחבלות בגוף ואת נהג האוטובוס שנפגע באורח קל לאחר ששאף גז מדמיע. בנוסף טופלו בזירת האירוע 2 נפגעות חרדה.

פאראמדיק מד"א הנרי זערור שהגיע למקום האירוע סיפר: "במקום הייתה המולה והובילו אותנו לצעיר כבן 20 שסבל מחבלות בגפיים, הוא היה בהכרה מלאה ולאחר טיפול רפואי ראשוני בשטח פינינו אותו לבי"ח ברזילי כשמצבו מוגדר קל, נהג האוטובוס, גבר כבן 30 ששאף גז פלפל שרוסס במהלך האירוע פונה כשהוא במצב קל לבי"ח ברזילי. בנוסף, טיפלנו גם ב 2 נפגעות חרדה בשנות ה 20."

חובש בכיר במד"א צפריר יוסף סיפר: "הגיע אלינו לתחנת מד"א בקרית גת צעיר כבן 20 כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון, הוא סיפר שנפגע במהלך עימות עם המחבל, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותו לבי"ח כשהוא בהכרה מלאה ובמצב בינוני ויציב."

פיגוע דקירה בקרית גת 7.10 (4)

״הוא כיוון לעברנו את הנשק ואז נטרלנו אותו״

כך מספרים לוחמי יחידת מתפ״א ע׳, י׳, מ׳, אשר לפני מספר שעות נטרלו את המחבל בדירת מגורים בה התבצר עם נשק בעיר קרית גת. האירוע התחיל כשהמחבל חטף את נשקו האישי של חייל באוטובוס לאחר שדקר אותו. ״סיימנו פעילות מבצעית וכשהיינו בדרך הביתה באזור קרית גת, הבנו שיש אירוע חריג. הבנו שמחבל עלה למבנה המגורים עם נשק שחטף מחייל. חתרנו למגע וסרקנו את המבנה קומה קומה עד לקומה השלישית, מספר הלוחם מ׳.

״זיהיתי דלת פתוחה מעט עם ראש שמציץ החוצה. שאלתי אותו מי אתה והוא ענה לי במבטא כבד: עופו מפה. לוחם נוסף שהיה עמנו זיהה כי יש לו נשק וצעק: יש לו נשק. החשוד סגר את הדלת ואז רצתי בנחישות במדרגות ונעמדתי מול הדלת עם הקנה מופנה לעברה. לאחר מספר שניות, אותו חשוד פתח את הדלת הפנה אלי את הנשק, הרגשתי סכנה ממשית לחיי, ביצעתי ירי מדוייק לעברו עד לניטרולו. חשוב לציין כי זה מסוג התרחישים עליהם אנחנו מתאמנים ולהם נערכים. ברגע שמרגישים סכנה ממשית לחיי אדם אנחנו חותרים למגע ומנטרלים את האיום״, מתאר י׳ ומוסיף: ״אני שמח שזה נגמר בצורה חלקה ולא נגרם נזק נוסף״.

פיגוע דקירה בקרית גת 7.10 (3)

פיגוע דקירה בקרית גת 7.10 (2)

פיגוע דקירה בקרית גת 7.10 (1)

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture