נתניהו קרא להרצוג לחבור לממשלה: "הרבה מהוויכוחים בינינו הם ויכוחי סרק"

"דיברנו קצת בטלפון" הודה נתניהו, ואמר כי טרם הציע להרצוג להצטרף לממשלתו • יו"ר האופוזיציה: "אנחנו בתוך נחשול טרור מסוכן, על נתניהו לשים את המפתחות על השולחן וללכת" • בתגובה לביקורת על התבטאותו בענין ה'נגמ"שים לכותל', אמר נתניהו: "אם מישהו אחר היה כאן, אז היית שומע אולי הרבה סיסמאות, אבל אנחנו פועלים ברצינות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
"תחזור למטוס בצלאל": מתקפה חסרת תקדים בבריטניה נגד סמוטריץ'
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
ביקור חשאי: מנכ"ל משרד החוץ נפגש בטורקיה עם יועצו הבכיר של ארדואן

דיבורים באוויר: במשך שעה ארוכה אמש, ריכז ראש הממשלה בנימין נתניהו את תשומת הלב התקשורתית במסיבת העיתונאים שכינס לרגל המצב הבטחוני המתוח. למרות הנוכחות המורחבת של שר הביטחון יעלון, השר לבטחון פנים ארדן, הרמטכ"ל איזקוט ומ"מ המפכ"ל סאו, לא הובאה כל בשורה של ממש בדבר הצעדים שתנקוט הממשלה להרגעה מיידית של השטח.

לאחר שנשא את דבריו, ניצב ראש הממשלה מול העיתונאים שלא חסכו את שבט ביקורתם. אחד הכתבים ביקש להזכיר לראש הממשלה את דבריו לפני מערכת הבחירות האחרונה, אז אמר כי "אם הרצוג ולבני ייבחרו לשלטון, אנשים ילכו לכותל בנגמ"שים". בינתיים, תחת שלטונך, בהקפות שמחת תורה לפני כמה ימים הכותל היה ריק, כי אנשים פחדו להגיע. מה אתה אומר היום לחלק מהציבור, שאולי בחר בך ומרגיש שאתה לא מספק יותר ביטחון לציבור? שאל הכתב. נתניהו לא נסוג מעמדתו ואמר "כולנו יודעים שאנחנו פועלים בקור-רוח, אנחנו יודעים מה אנחנו עושים, אנחנו לא מתלהמים, אנחנו לא מוסטים על ידי קריאות של הרגע וכל מיני סיסמאות. אנחנו פשוט עובדים בשיטתיות כדי למגר את התופעות הללו, גם אם זה לוקח זמן אנחנו נשיג את המטרה. אני חושב שכל אחד יכול להעריך מה היה קורה אם לא היינו כאן, אם הצמד הזה (יעלון וארדן) לא היה ומישהו אחר היה כאן, אז היית שומע אולי הרבה סיסמאות, אבל אנחנו פועלים, פועלים ברצינות.

קרא עוד:
[postim]

הדברים החריפים לא מנעו מראש הממשלה, דקה לאחר מכן, לקרוא ליו"ר האופיזיציה יצחק הרצוג, לשבת עימו בממשלת אחדות. נתניהו אמר כי "בעת הזאת, לאור מה שמתרחש במזרח התיכון, מקרוב ומרחוק, יש טעם בממשלה רחבה, בחזית לאומית רחבה. הרי ברור שהרבה מהוויכוחים בינינו הם ויכוחי סרק. מה, אותם ערבים שבאים לרצוח בשער של הקריה בתל אביב, הוא חושב על יצהר? הוא חושב על איתמר? הוא חושב בכלל על מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון? הוא חושב להשמיד כל מה שיש כאן, כל אחד ואחד מאיתנו. לצערי, זה גל עולה. אנחנו צריכים ללכד כוחות מול הגל העולה הזה. תמיד חשבתי כך ולא שיניתי את דעתי, אבל ההחלטה אם להצטרף לממשלה היא בידי האנשים באופוזיציה. הם צריכים להחליט מה הם רוצים בעת הזאת. אני יודע מה אני רוצה. אני רוצה ממשלה רחבה ואחדות בעם.

עם זאת, הודה נתניהו כי המגעים בין המפלגות לא בשלו לכדי שיחה ישירה בין המנהיגים. "לא דיברתי עם מר הרצוג לאחרונה. מעת לעת אנחנו נפגשים במסגרת העדכון שלנו, העדכון שראש הממשלה מעדכן את ראש האופוזיציה. דיברנו קצת בטלפון ואני בטוח שאפגש איתו ואולי גם עם אחרים באופוזיציה, כי אנחנו באמת בתקופה מיוחדת, וכפי שנהגנו בעתות דומות בעבר.

הרצוג: "ממשלת נתניהו עושה תמיד מעט מידי ומאוחר מידי"

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר כי ממשלת נתניהו איבדה את השליטה על השטח ועל ביטחון אזרחי ישראל. "הוא אמר בבחירות שמתפללים יצטרכו נגמש"ים כדי להגיע לכותל אם אני אהיה ראש ממשלה. לצערי הרב הבוקר, כשביקרתי בעיר העתיקה ובכותל המציאות היא שזה מה שקורה, רק במשמרת שלו. על כך עליו לשים את המפתחות".

לדברי הרצוג, כדי להרגיע את המצב צריך לנקוט בכמה צעדים מיידיים: קודם כל להטיל סגר מוחלט על כל שטחי יהודה ושומרון עד יעבור זעם, כדי למנוע חיכוכים ופוטנציאל לטרור בודדים ושנית, לצמצם עליה להר הבית למינימום ההכרחי בודאי של קיצונים ופוליטיקאים משני הצדדים. "צריך לפעול כעת, לא עוד יומיים ולא עוד חצי שנה כמו שממשלת נתניהו עושה תמיד. מעט מידי ומאוחר מידי". אמר הרצוג, והוסיף כי בד בבד עם יד ברזל כנגד הטרור ליזום מהלכי הרגעה מדיניים עם גורמים משפיעים באיזור.

(צילום: יונתן זינדל – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture