המערכת הפוליטית חוזרת לפעילות מלאה: מושב החורף של הכנסת יחל אחה"צ

האתגרים הגדולים של הממשלה הצרה: חוק התקציב וחוק ההסדרים, מתווה הגז וחוק הגיוס • בפתיחת המושב יישאו דברים יו"ר הכנסת, נשיא המדינה, ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה • בימים הקרובים צפוי להתפטר סגן השר פרוש מחברותו בכנסת, לטובת ח"כ לשעבר אשר

היום בשעה 4 אחר הצהריים, תפתח הכנסת ה-20 את מושבה השני – כנס החורף, לאחר פגרה ארוכה שנמשכה יותר מחודשיים תמימים.

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, יפתח את הטקס ולאחריו יישא דברים נשיא המדינה ראובן ריבלין. לאחר מכן, ימסור ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודעה מדינית על פעילות הממשלה בתקופה שחלפה ועל תכניותיה למושב הקרוב ובתום דברי ראש הממשלה, יישא דברים ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג.

לאחר אירוע הפתיחה, תתכנס המליאה לישיבה ראשונה במושב החורף, אשר יימשך עד ימים ספורים לפני חג הפסח ועל פי ההערכות יהיה רווי במשברים ותהפוכות פוליטיות. הדיון הראשון יהיה בהצעות אי-האמון מטעם כל סיעות האופוזיציה, למעט סיעת 'יש עתיד' שהסירה את הצעתה בעקבות המצב הביטחוני.

מושב רווי אתגרים לממשלת הימין הרעועה

לממשלת הימין הנשענת על קואליציה צרה בת 61 חברי כנסת, ישנם אתגרים רבים לעבור עוד בתחילת המושב. הנושא הבוער ביותר הוא כמובן תקציב המדינה לשנים 2015-2016 וחוק ההסדרים הנלווה אליו, אשר מהווים בסיס משמעותי ליציבות הממשלה לאורך זמן. על שני החוקים לעבור בקריאות שנייה ושלישית בתוך כחודש, או שהכנסת תפוזר על פי החוק.

קרא עוד:
[postim]

ברקע עומדות סוגיות נוספות השנויות במחלוקת ציבורית עזה, כמו חוק גיוס תלמידי הישיבות ואישורו של מתווה הגז. מקומם של העניינים הביטחוניים לא ייפקד: חוק החמרת הענישה על מיידי אבנים יובא אף הוא כבר בזמן הקרוב לאישור המליאה בקריאה ראשונה, ו'חוק הטרור' צפוי לעלות אף הוא לדיון.

יו"ר הקואליציה, ח"כ צחי הנגבי מהליכוד, אופטימי לגבי יציבותה של הממשלה: "אני משוכנע שגם במושב החורף הקואליציה תצליח להגשים את משימותיה ותפגין לכידות והרמוניה בעבודת הוועדות ובהצבעות במליאת הכנסת", אמר הנגבי, אשר נושא את עיניו לתפקיד השר שפינה דני דנון.

היום תושבע מחדש חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם-רפאלי מטעם הבית היהודי, לאחר התפטרותו מהכנסת של יו"ר מפלגתה, שר החינוך נפתלי בנט, בהתאם ל'חוק הנורבגי'. גם סגן שר החינוך מאיר פרוש צפוי להתפטר בימים הקרובים לטובת ח"כ לשעבר יעקב אשר ושר הכלכלה אריה דרעי יתפטר לטובת ח"כ לשעבר אברהם מיכאלי.

(צילום ארכיון: מרים אלסטר – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו