בלוויית משלחת חרדית: ראש עיריית ניו יורק יצא מחר לביקור בארץ

ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, יישא דברים בכנס השנתי של ראשי ערים ויסקור את אופן התמודדות ראשי הערים במערב עם אתגר האנטישמיות • בעיריית ניו יורק הבהירו כי הביקור ממומן ע"י מנכ"ל בסדנו-ישראל וכי העירייה לא תידרש להוצאות מצידה

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, יצא מחר לביקור בארץ, כאן יישא דברים בכנס השנתי של ראשי ערים ויסקור את אופן התמודדות ראשי הערים במערב עם אתגר האנטישמיות.

זהו ביקורו הרביעי של דה בלאזיו בארץ, אך רק השני מאז הפך לנבחר ציבור, והראשון מאז נבחר לראשות העיר ניו יורק בשנה שעברה. דה בלאזיו ילווה כאן על ידי פמליית עסקנים מהציבור החרדי בניו יורק שיצטרפו לביקורו רב הרושם. בין המלווים, יועצו החרדי אבי פינק, עסקני הציבור אלי קליינמן, מייקל לאנדא, העסקן הנגיד ר' אהרון נאה וליאון גולדנברג.

היזמה לקיום הכנס נוסדה בידי הקונגרס היהודי האמריקאי, המועצה האמריקנית ליהדות העולם, והפורום העולמי של היהדות. בפורום היוקרתי יתכנסו עשרות ראשי ערים מרחבי העולם כדי לדון בסוגיות והאתגרים הייחודיים הניצבים בפני ערים בעלי אוכלוסיה יהודית.

על פי מידע שנמסר מעיריית ניו יורק, עלות הנסיעה והלינה עבור ראש העיר וצוותו כוסתה באמצעות תרומתו של היזם הישראלי ברוך אליעזר גרוס מנכ"ל בסדנו השקעות, כך שלמשלם המסים הניו יורקי לא תהיה כל עלות.

הדוברת של ראש העיר דה בלאזיו, הגב' ספיטאלינק, אמרה כי מטרת הביקור בו יישא ראש העיר דברים על ההתמודדות מול האנטישמיות היא שיתוף פעולה בטחוני שיסייע לתושבי העיר, "העלות מומנה ע"י תורם פרטי כך שאין זו הוצאה עירונית".

בהצהרה שמסר ל'פוליטיקו ניו יורק', אמר גרוס, "אני מתכבד להצטרף ראש העיר דה בלאזיו במאבקו נגד אנטישמיות ובתמיכתו בסובלנות. ניו יורק יכולה לספק לערים אחרות מודל של הגנה ופעולה נגד שנאה של כל הקהילות והמגזרים".

קן פרידמן, דוברו של גרוס, אמר כי ההיכרות בין ראש העיר ומנכ"ל בסדנו אורגנה בידי מכרים משותפים, "זה ענין פשוט מאד, ברוך אליעזר גרוס הוא יהודי חרדי התומך באופן מלא במשימתו המוצהרת של דה בלאזיו להתעמת עם האנטישמיות", אמר פרידמן.

ניו יורק היא ביתה של אחת הקהילות היהודיות הגדולות ביותר בעולם. ראש העיר אמור לצאת מניו יורק ביום חמישי ויגיע לישראל ביום שישי אחר הצהריים. דה בלאזיו ישוב לניו יורק ביום ראשון בערב.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מגיע בשישי בצהריים חוזר בראשון בבוקר? ומתי יספיק לנאום? בשבת אחה"צ?
היכן הוא יאכל טשולנט?
מריח חילול שבת….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו