יו"ר ועדת הכספים משה גפני: להמשיך המו"מ עם סוכני הביטוח לפני ההחלטה על רפורמת הפנסיה

הרפורמה מבקשת להפריד בין התפעול לשיווק בביטוח פנסיה • יו"ר לשכת סוכני הביטוח: "אי אפשר לבקש מאיתנו לדאוג למבוטחים ומצד שני למנוע מאיתנו לתת לנו ייעוץ פנסיוני"

ועדת הכספים דנה היום (ה') בהצעת החוק הממשלתית – כחלק מחוק ההסדרים – להפריד בין השיווק לתפעול בשוק הפנסיה. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הדגיש כי "מורגש כי ההתדיינות עם סוכני הביטוח על חוק כה-משמעותי בתחומם טרם מוצה, ואני מבקש כי תימשך ההתדיינות עימם לפני שהוועדה תכריע בנושא".

עקיבא קלינמן, יו"ר פורום מנהלי הסדרים פנסיונים ומנכ"ל "תמורה" הציע שהעובד המבוטח יוכל לבחור באיזה מסלול להשקיע. ח"כ מנואל טרכטנברג הבהיר כי יתמוך בכל הצעה שתרחיב את יכולת הבחירה של העובד, ואילו חברו לסיעה, יוסי יונה קרא להגן על האזרח "ומתפקיד המדינה להיות ערבה לחיים בכבוד".

אריה אברמוביץ, יו"ר לשכת סוכני הביטוח אמר כי "אי אפשר לבקש מאיתנו לדאוג למבוטחים ומצד שני למנוע מאיתנו לתת לנו ייעוץ פנסיוני, שיכול להיות שיש תכניות אחרות או טובות יותר. לא יכול להיות שתהיה אפליה בין מבוטחים". לדברי ח"כ אורלי לוי-אבוקסיס "תכריחו את האנשים לקבל ייעוץ פנסיוני, כי הפנסיה נראית מאד רחוקה לאנשים, וכל החלטה שלהם היות תשפיע על עתידם בצורה משמעותית". ח"כ רחל עזריה הדגישה כי הצמדת חברות התפעול לחברות השיווק בתחום הפנסיה תיצור שחקן חזק מדי בשוק, וההפרדה היא הכרחית כי המדינה נושאת באחריות לגורל אזרחיה בגיל המבוגר. לדברי ח"כ אורן חזן: לא ייתכן להפריד בין סוכן של מעסיק לסוכן אחר, ואילו ח"כ בצלאל סמוטריץ תהה מדוע הרפורמה הוצבה בתוך חוק ההסדרים וציין כי הוא ראויה לדיון נפרד.

קרא עוד:
[postim]

לדברי יצחק עוז, מנכ"ל עוז, מנכ"ל סוכנות לביטוח, מהפיצול המוצע – ייפגע דווקא העובד, וגם דן כרמלי, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר: הוסיף כי "המנגנון הנוכחי המאחד בין שיווק לתפעול נותן שרות טוב, ואם יש חשש מהגדלת דמי הניהול – המפקחת על הביטוח יכולה להגביל אותם".

לדברי דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון באוצר, הצעת החוק מאפשרת את מירב חופש הבחירה לעובד, מסלול או סוכן. "ההפרדה בין שיווק לתפעול מקובלת בארצות מובילות נוספות, והוא נועד למנוע הפחתת דמי ניהול מהעובד", ואילו גיל ברגפוינד, כלכלן המועצה לצרכנות הדגיש כי הייעוץ הפנסיוני חייב להיות אובייקטיבי, והמועצה מקדמת הצעת חוק ברוח זו, שתבטיח ליווי פיננסי לכספי העובדים.

לסיכום שב יו"ר הועדה ח"כ גפני על בקשתו להמשיך בדיאלוג עם סוכני הביטוח, בטרם הועדה תכריע בנושא במסגרת חוק ההסדרים הנוכחי.

(אילוסטרציה: יונתן זינדל – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו