האם העירייה שלך תגברה כוחות כנדרש? • כל הפרטים

כך נערכות הרשויות המקומיות להגברת תחושת הביטחון: תגבור הסיורים וציוד אמצעי הגנה והתגוננות לכל צרה שלא תבוא • בערים השונות ברחבי הארץ קיים קושי בגיוס מאבטחים והרשויות קוראות להורים להתנדב במשימות אבטחה

ירושלים: מתמודדים עם הטרור

נזקי גלי הטרור שוטפים בזעם מתפרץ את רחובותיה ושכונותיה של מטרופולין ירושלים ומותירים מתיחות רבה באוויר. לאחר מתקפת הטרור האחרונה שהביאה למותם של שלושה יהודים בפיגועי ירי ודריסה, הצהיר ראש העיר ברקת כי "המצב ישתנה בצורה דרסטית" ואכן כבר למחרת נצפו המחסומים המאולתרים שהקימו כוחות הביטחון בהטלת 'סגר נושם' על השכונות הבעייתיות בעיר.

בעיריית ירושלים אומרים כי העיר נמצאת בימים אלו בשגרת חירום. "ירושלים חווה גל טרור אכזרי המצריך מספר שינויים בהתנהלות היום יומית והקפדה על כללי התנהגות מצילי חיים, בשל כך גיבשו בעירייה מספר כללי התנהגות בעת פיגוע שהקפדה עליהם תוכל לסייע בסיומו המהיר של האירוע ובהצלת חיים.

דגשים להתנהגות במרחב הציבורי:
• היה עירני ומודע לסביבתך
• דווח למוקד 100 על כל חשד לאירוע או התנהגות חשודה בסביבתך
• מומלץ לנוע יחד עם מספר אנשים ולא לבד
• בשעות החשיכה מומלץ לנוע בצירים מוארים
• במידה והנך נע לבד ומרגיש באי נוחות תוכל לנהל שיחה טלפונית עם קרוב משפחה

.כוחות ביטחון סורקים את מרכז ירושלים, הבוקר (צילום: נתי שוחט-פלאש 90)

הגשת עזרה ראשונה במקרה של פיגוע:
• דווח מיד למוקד מד"א 101
• נסה לעצור את הדימום באמצעות לחיצה חזקה על מקום הדימום
• במידה ויש אנשים נוספים בסביבתכם בקשו מהם סיוע
• אין לנסות ולהוציא את הסכין / חפץ מגוף הנפגע
• נסו למצוא פצעי דקירה נוספים ולעצור את הדימום
• נסו לשוחח עם הנפגע, להרגיעו ולהשאירו ללא תזוזה עד להגעת כוחות החרום וההצלה
• זכרו, בטחונכם האישי קודם לכל, וודאו שאינכם בסכנה

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הנחה בעקבות הפיגועים, להשלים מיידית את איוש כל מערך המאבטחים למוסדות החינוך בירושלים, אשר מחויבים באבטחה על פי הנחיות המשטרה. עוד הורה לתגבר את התקנים החסרים בעובדי העירייה.

בגני הילדים ובתי הספר אשר אינם מחויבים בשמירה, הנחה ראש העיר לפעול יחד עם ארגוני ההורים וועדי ההורים להפעלת מערך מתנדבים רחב. המערך יתבסס על שיתוף פעולה בין הצוותים החינוכיים וההורים, וייתן מענה בשעות הגעת התלמידים ושעת סיום הלימודים. במסגרת המערך, שיחל לפעול באופן מיידי, העירייה תעמיד לרשות כל גני הילדים ערכות אבטחה. הערכות כוללות אמצעים שונים, לצד הנחיות לטובת ההורים, והן עתידות לסייע בהדרכה ותדרוך הצוותים החינוכיים.

בהנחיית ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הקימה העירייה מוקד פניות ציבור שמטרתו לתת לתושבים מידע בנושאים שונים, תמיכה נפשית, תמיכה קהילתית ולעורר תחושת שייכות. המוקד פועל בכל שעות היום בטלפון *9215.

ירושליםפסטורליה צבאית בירושלים

תל אביב: סיורים נרחבים במטרופולין

גם בעיר הגדולה במחוז גוש דן שחוותה אך הבוקר את סבלות המצוד בגבעתיים בדמות חסימות צירים שפקקו את התנועה באזוריה המזרחיים לשעות רבות, מתגברים את סיורי האבטחה. סיירי אגף סל"ע מסיירים בימים אלה בכל רחבי העיר ובכל שעה ביום על-מנת לסייע בשמירה על הביטחון.

תל אביבפרנס פרגהוד ותמיר לוי, ערבי-נוצרי ויהודי, בסיור אבטחה בתל אביב

ראשון לציון: שולשה כמות הפקחים והניידות במוסדות החינוך

30 ניידות מאוישות במאבטחים, פקחים ושוטרים, פועלים במקביל החל מאתמול בכל מוסדות החינוך, על מנת עניקו מעטפת ביטחון נוספת לילדי העיר. מדוברת בהיערכות הגדולה פי 3 מההיערכות של הימים האחרונים בעיר. כל הניידות מצוידות בשילוט מתאים ובפנסים מהבהבים, וכל אנשי הצוות לובשים אפודים זוהרים. ההנחייה באה בעקבות הערכת מצב שקיימו ראש העירייה, דב צור, מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן ומנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני. ראש העירייה החליט לעצור כל פעילות אחרת של החברה לביטחון ולהתמקד אך ורק בהגברת הביטחון ותחושת הביטחון בעיר.

יום העבודה של הצוותים החל מוקדם בבוקר באזורי הבנייה בעיר, שם התבצעה בדיקה ואכיפה של היתרי העבודה של הפועלים. לאחר מכן, ובתיאום מלא עם המשטרה, חולקו הצוותים והניידות לאזורים ולמוסדות ציבור, והגבירו משמעותית את הנוכחות במתחמים. הכוונה היא ליצור נראות בעיקר בשעות בהן נכנסים ויוצאים התלמידים מבתי הספר והגנים ולתת מענה לנושאי ביטחון בשטח. בשעות אחר הצהריים והערב מתמקדים הסיורים באזורי קניות ופנאי.

במחלקת הביטחון הכשירו בימים האחרונים עוד 27 בעלי תפקידים לנשיאת נשק, וגם הם יצוותו בניידות הסיור. פקחים שאין ברשותם רישיון לנשיאת נשק יצוידו בגז פלפל. לאור פניית יו"ר ועד ההורים העירוני, אבי צרף, הוחלט לאשר להעסיק במימון ההורים מאבטחים בצהרונים לאחר שעות הלימודים.

ראש העירייה דב צור: "אנו פועלים בכל האמצעים העומדים לרשותנו במטרה להבטיח את בטחון תושבי העיר, וממשיכים לפעול בנחישות בשטח כדי שהתושבים יוכלו להמשיך בשגרת חייהם. אני מבקש מהציבור לגלות ערנות ואחריות ולעדכן את הגורמים הרלוונטיים בכל אירוע הדורש בדיקה או התערבות מהירה של גורמי הביטחון." ממלא מקום וסגן ראש העירייה, רז קינסטליך, הוסיף: "בימים אלו אין מקום לפאניקה, אך יש מקום לגילויי ערנות יתר וקור רוח. אני קורא לציבור לדווח על כל חשד למשטרה ולמוקד העירוני".

ראשון לציון 1

פתח תקוה: פקחים בגנים ורכישת ניידות חדשות

העיר החמישית בגודלה בארץ, היתה מהראשונות לספוג ממנת הטרור שפשט לרחבי הארץ, כאשר אברך חרדי כבן 25 נפגע מדקירת מחבל ערבי בשערי ביום שישי האחרון זכינו לראות ציבור מתנדבים הנרתמים לכל משימה ומצטרפים אל כוחות הביטחון ולמערך האבטחה העירוני. הקניון הגדול בפתח תקוה מול ביה”ח בילינסון. כתוצאה מההסלמה במצב ועל מנת לתת מענה לאיומים השונים תוגבר מערך האבטחה ברחבי העיר באמצעות צוותי סיור משולבים המסייירים במקומות ציבוריים בכלל ובמוסדות החינוך בפרט, בדגש על גני ילדים שאינם מאובטחים.

במסגרת הדיונים הנערכים מדי יום בלשכת ראש העיר בכל הקשור להיערכות הבטחונית ולאחר מיפוי של אגף הבטחון שנערך בקרב כל מוסדות החינוך בעיר, הורה ראש העיר כי עשרות פקחים במדים מאגף הפיקוח ומנהלים ועובדים ממינהל החינוך, יוצבו בגני ילדים עירוניים שבהם אין אבטחה או שהינם סמוכים לאתרי בניה, זאת על מנת לתגבר את האבטחה בשעות תחילת פעילות הגנים.

בנוסף הורה ראש העיר לאגף הבטחון לפעול לגיוס מאבטחים נוספים שיוצבו על פי הצורך במוסדות החינוך ובגני הילדים בהם אין שמירה ולידם יש אתרי בנייה פעילים. כמו כן, תוגבר מערך האבטחה ב-8 ניידות עירוניות נוספות הכוללות שוטרים ופקחים חמושים, כאשר פתח תקוה היא העיר היחידה בארץ בה פקחי השיטור העירוני קיבלו אישור מיוחד לנשיאת נשק וזאת לאור הערכות העירייה עוד בטרם החלו האירועים הקשים בעיר.

פתח תקווהאנשי הביטחון בתדרוך, הבוקר

אשדוד: קבלנים ומנהלי אתרי בנייה מצטרפים אל מערך הביטחון העירוני

העיר הדרומית המורגלת במתיחות בטחונית מסוג אחר,נערכה אף היא לתגבור האבטחה. מיד עם גלישת האירועים, בסוף השבוע שעבר, לקרית גת ופתח תקוה, ערך ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, שיחה עם מנהל אגף הביטחון אל״מ במיל' אריה איטח ומפקד משטרת אשדוד סנ״צ נועם שקל, והוחלט לתגבר את כוחות הביטחון בעיר תוך שימת דגש על מוסדות החינוך וביטחון הילדים.

בסוף השבוע האחרון נרתמו מתנדבים רבים למשימות השיטור והצטרפו אל כוחות הביטחון ולמערך האבטחה העירוני. ראש העיר הורה לכל גורמי הביטחון בעיר לפעול במשנה מרץ, לתגבר את הכוחות ולהבליט נוכחות בסיורי ביטחון וביוזמות ממוקדות ברחבי העיר. גורמי האכיפה והשיטור העירוני מבצעים פעולות יזומות לאיתור ולהרחקת חשודים מהעיר. המוקד העירוני פועל במתכונת מורחבת ועומד לרשות הציבור לכל אורך היממה.

השבוע, כינס מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי פורום גדול של קבלנים ומנהלים בכירים בעירייה על מנת לדווח להם על פעולות העירייה, לאור המצב הביטחוני. קב"ט העיר מר אריה איטח סקר את הנעשה בעיר.והבהיר כי עיקר הדגש מושם על מוסדות החינוך וגני הילדים ולמרות שעל פי הנחיות משרד החינוך אין מאבטחים את כל גני הילדים על ידי שומר בשער, אגף הביטחון העירוני באשדוד פיתח מערך ביטחוני שמאפשר מתן מענה מיידי של עד 4 דקות לקריאת חירום.

אשדוד 2ישיבת המועצה עם גורמי הביטחון

"העיר חולקה לשישה אזורי פעילות ולכל איזור הוקצה כח שיטור וביטחון וציוד נדרש ולמעשה אנו פועלים תחת הנחיות לשעת החירום", אמר איטח וציין "הוצאנו פקודה מסודרת. כל מינהלות הרובע שלנו משולבים במערך הפעילות. כך גם יחידת המתנדבים, מערך הפיקוח העירוני והשיטור העירוני, כאשר המוקד העירוני מסנכרן את כולם וגם הפעם פתחנו במוקד את החפ"ק המשותף, האחראי על ביצוע ותיאום שוטף עם המשטרה". לסיום דבריו סיכם "נכון לרגע זה אנחנו סגורים בצורה מיטבית בכל המרחב העירוני כאשר על כל ניידת יושבים פקח עירייה ושוטר".

סנ"צ נועם שקל נתן סקירה כללית בדגש על אשדוד והסביבה. הוא דיבר על הפח"ע העממי שאיש אינו יודע מהיכן ומתי הוא מגיע. אין מודיעין מוקדם ולכן פעולת טרור כזו יכולה להיות די מפתיעה. "עד היום למעלה מאלפיים קריאות טופלו על ידינו. מדובר בכמות לא שגרתית של קריאות המצביעה מצד אחד על עירנות אזרחית אך גם על חשש אזרחי", אמר והדגיש: "אנחנו מתואמים יפה עם הביטחון בשוטף וגם בחירום". סנ"צ שקל ציין כי אנו מתבססים כרגע על הכח הקיים ומכאן החשיבות לכל מאבטח ולכל מתנדב. בסופו של דבר המאבטח במוסדות חינוך יכול בהחלט להגיע לסיטואציה שבו הוא ישתמש בנשקו, ולכן חשוב שיוסבר לאנשים מה הנוהל וכיצד לעשות שימוש נכון בכח שברשותו.

דגש חזק הושם על אתרי הבנייה. "באתר בנייה הסמוך לאתר ילדים יבוצעו כל הבדיקות על מנת להבטיח את שלום הילדים", אמר והזהיר מפני לקיחת החוק לידיים ופעילות אסורה נגד בן מיעוטים שאינו מסכן איש. "חובה לשמור על כבוד האדם ולתת לכוחות הביטחון לפעול כחוק".

מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי סיכם את המפגש ומסר כי קב"ט העיר ירכז את הפעילות מול הקבלנים ויערוך הדרכה מסודרת לכל מנהלי אתרי הבנייה על מנת לחדד את כללי ההתנהגות הנדרשים בימים אלה. הקבלנים מצידם ימסרו את כתובות המגורים של פועלים הנמצאים כאן באישור ויתבקשו לצמצם את החיכוך עם התושבים עד למינימום האפשרי. חל איסור מוחלט על לינת פועלים באתרי בנייה. תוגבר הנוכחות של הכוחות בשטח ויושם דגש על בולטות באמצעות אפודים זוהרים.

אשדודהיערכות אבטחתית באשדוד

נתניה: מצלמות אבטחה ולחצני מצוקה

ראש העיר מרים פיירברג והמשנה הרצל קרן כינסו את פורום הביטחון בראשות מנכ"ל העירייה ונציגי משטרת ישראל לטובת עיבוי מערך ההגנה והביטחון האישי של תושבי נתניה בדגש על מוסדות החינוך וריכוזי קהל. במסגרת זו התקבלו החלטות נוספות להגברת תחושת הביטחון: ראש מנהל אכיפה ופיקוח סייר עם כל צוותו ברחבי העיר בדגש על גני ילדים ובתי ספר לטובת ריענון נהלים, תדרוך קב"טים, בהתאם למצב והוראות המשטרה, לטובת הרחבת מערך אבטחת גני הילדים ינויידו פקחים לטובת אבטחת גני הילדים עד להוספת מאבטחים, גם מערך הגננות תודרך ע"י אנשי המקצוע ונבדקו הימצאותם לחצני המצוקה.

כלל קבלני המשנה המבצעים עבודות עבור העירייה נבדקים ע"י קצין הביטחון הראשי של מנהל החינוך. מתחם השוק העירוני המרושת במצלמות תוגבר ע"י כוחות נוספות כך גם במוקדים מרכזיים נוספים ברחבי העיר והשכונות. המוקד העירוני תוגבר למתן כל מענה.

היום אחה"צ, הודיעה העירייה כי השמירה במקבצי גני הילדים בהם יש שמירה תורחב לשעות פעילות הצהרונים.

נתניהפטריוטיזם בנתניה, השבוע

באר שבע: השיטור העירוני תוגבר

ראש העיר, רוביק דנילוביץ', פיקד על הערכות הרשות לאור המצב הביטחוני, זאת לאחר דיון שכינס השבוע, בהשתתפות מפקד מרחב הדרום במשטרת ישראל וצוותו, יחד עם גורמי המקצוע בעיריית באר-שבע.

במהלך הדיון, סקר מפקד המרחב את פעילות המשטרה בימים אלה להגברת ביטחון תושבי העיר. בתוך כך, הגדילה המשטרה את הכוחות הפועלים בשטח והגבירה את נוכחותה באמצעות סיורים באזורי מוסדות החינוך בעיר, במרכזי הקניות ובמקומות הומי אדם. עיריית באר-שבע תגברה את פעילות השיטור העירוני והפיקוח העירוני, שיועדו למשימות ביטחון.

חולון: יש תקציב- אין מאבטחים

בעקבות המצב הביטחוני וכחלק משיתוף הפעולה היומיומי בין עיריית חולון ומשטרת מרחב איילון, נפגשו בלשכת ראש העיר נציגי הפיקוד הבכיר של המשטרה בראשותו של מפקד מרחב איילון נצ"מ נתן בוזנה עם ראש העיר, מוטי ששון, מנכ"לית העירייה, חנה הרצמן, סמנכ"ל תפעול ומינהלה, גדעון גבאי ומנהל אגף הביטחון, דרור שלו , מנהל אגף הפיקוח ארז נסים וכן עם נציגי כבוי אש ומד"א.

נציגי המשטרה דיווחו לנוכחים, כי הפעולות להגברת הביטחון השוטף ברחבי העיר עובו ותוגברו במשך כל היום והלילה וכי מדי יום נבדקים עשרות אתרי בנייה, בתי עסק ומקומות המהווים איזורי חיכוך, לאיתור שוהים בלתי חוקיים. שב"חים שיימצאו כמועסקים בצורה בלתי חוקית, ייעצרו ביחד עם מעסיקיהם והמשטרה תפעל נגדם ביד קשה על מנת למצות עימם את הדין. במשטרה הבהירו, כי הימצאותם של אותם שוהים בלתי חוקיים יש בה פוטנציאל סכנה של ממש, הן בשגרה ובפרט בימים אלו, ולכן ניתן על כך דגש. יחד עם זאת, גם במשטרה וגם בעירייה סבורים באופן חד משמעי, כי אין כל הצדקה – חוקית, מוסרית ומעשית – למנוע מערבים ישראלים או מפלשתינים, שנבדקו וקיבלו רישיון עבודה כדין, לבצע את עבודתם. אין כל כוונה לעצור את הבנייה ברחבי ישראל, בכלל, ובחולון בפרט.

עוד דיווחה המשטרה, כי הרחיבה את כוחותיה בחולון ואת כמות הסיורים באזור גני הילדים ומוסדות החינוך. בנוסף, בכוונתה ליצור קשר עם בעלי עניין בפעילות מחאתית. מחד, לאפשר את חופש הביטוי ולאפשר את המחאה ומנגד, לשמור על הסדר הציבורי ולא לאפשר הסלמה. לא תתאפשר מחאה בלתי חוקית ולא תינתן יד להסלמה ולגילויי אלימות מכל סוג, שתביא הפרת הסדר הציבורי ולפגיעה במרקם החיים של תושבי המרחב. עיריית חולון מצידה חידדה את הנהלים וההנחיות בקרב אנשי החינוך, מנהלי בתי ספר, המורים והגננות ואף כינסה את כל מנהלי בתי הספר לשם סקירת המצב, תדרוך ומתן תשובות לשאלות.

מפקד המרחב נצ"מ בוזנה אמר: "על הציבור לדעת כי משטרת ישראל ערוכה לכל תרחיש. שיתוף הפעולה עם הרשות המקומית וגורמי ההצלה והרווחה הוא תמידי, יומיומי ושוטף ומהווה חלק מהמאמץ הלאומי. אנו קוראים לציבור להמשיך ולנהל חיי שגרה. זאת העוצמה הלאומית שלנו. יחד עם זאת, לגלות אחריות ועירנות ומשמעת אזרחית", כך מפיו של מפקד המרחב-נצ"מ נתן בוזנה.

בעקבות הודעתו של משרד האוצר על השתתפות המדינה בתקצוב מאבטחים למוסדות החינוך, הנחה ראש העיר את מנהל אגף הביטחון העירוני לפנות לחברות האבטחה שמספקות שירותים לעירייה בבקשה לספק במהירות האפשרית מאבטחים למוסדות החינוך. אולם חברות האבטחה הודיעו כי אינן מסוגלות לספק מאבטחים בעת הזו במהירות הנדרשת בשל מחסור במאבטחים ובשל זמן ההכשרה הנדרש – במיוחד על רקע העובדה שמשרד האוצר אישר את השתתפותו התקציבית לאבטחה לתקופה של שבועיים בלבד (31-14 באוקטובר). חשוב לציין כי המחסור המאבטחים הינו בעיה כלל ארצית שעמה מתמודדות כל הרשויות המקומיות בישראל בימים אלה.

על מנת להגביר בכל זאת את מערך האבטחה העירוני הוחלט כי העירייה תתגבר בימים אלה את מספר ניידות האבטחה בתקופה זו בשלוש ניידות נוספות שבהן מאבטחים שיגבירו את נוכחותם בקרבת מוסדות החינוך בכלל, וגני הילדים, בפרט – זאת בנוסף לסיורים המתוגברים של הפיקוח העירוני והמשטרה, שמסיירים בקרבת מוסדות החינוך בבוקר ובצהריים. בעירייה אומרים כי הם עושים מאמצים כבירים להגברת הביטחון בעיר בכל האמצעים העומדים לרשותה. בין היתר פנו נציגי העירייה לארגונים שונים בעיר לסייע בהתנדבות ואכן גויסו עד כה 30 מתנדבים לסיוע במלאכת האבטחה העירונית.

חולוןראש העיר מוטי ששון בישיבת עדכון עם מפקד משטרת מרחב איילון 
נצ"מ נתן בונזה וקצין אג"ם סנ"צ דודי שלו

בני ברק: אכיפת שב"חים נרחבת

פעילויות אכיפה מתוגברות כנגד שוהים בלתי חוקיים מקרב בני מיעוטים מתבצעות בלילות האחרונים ע"י השיטור העירוני בבני ברק בכל אתרי בניה ובאזורים שונים ברחבי העיר, ובמסגרתן נתפסו ונעצרו בני מיעוטים שנמצאו בלילות באתרים- כך דיווח מר שלמה מלכא, מנהל השיטור העירוני, בדיון יומיומי המתקיים בראשותו של ר' חנוך זייברט, ראש העיר.

עם תחילת האירועים, זימן ראש העיר את מנהל השיטור העירוני, ובהשתתפות ר' ישראל דרנגר, רמ"ט רה"ע, לפגישה לדיון במצב והצעדים בהם יכול לנקוט, בהתאם לחוק, השיטור העירוני, ובמסגרתו הנחה ר' חנוך זייברט, ראש העיר את מר שלמה מלכא, מנהל השיטור העירוני לשים דגש מרכזי בפעילות השיטור העירוני בתקופה זו בהגברת האכיפה כנגד שהות בלתי חוקית של בני מיעוטים ובדיקה בכליהם ובבגדיהם, במסגרת ההנחיות החוקיות של המשטרה, ואכן, לפני ימים אחדים גם נתפס צעיר, כשסכין בכליו, הוא נעצר, הועבר למשטרת מרחב דן והוגש כנגדו כתב אישום.

תכנון הפעולות מתבצע בתיאום עם משטרת מרחב דן ופקד צפניה מארק, מפקד השיטור העירוני, ובהתאם לחוק, רשות לפעול כנגד שוהים בלתי חוקיים נתונה לא רק לשוטרים הפועלים במסגרת השיטור העירוני, אלא גם לפקחים, שלרשותם סמכויות לבדיקה ולמעצר של בני מיעוטים שאין בידם רישיונות עבודה, או כאלו שרשאים לשהות אך לא בלילות. אשר לפרסומים על ערים שנאסרה לחלוטין כניסת בני מיעוטים אליהן, האיסור בוצע באישור המשטרה ובערים הממוקמות ביהודה ושומרון.

בד בבד, מתבצעות פעולות נרחבות על-ידי 11 קציני הביטחון העירוניים למוסדות החינוך, והקב"טים, בהנחיות מר חיים נוגלבלט, מנהל אגף חירום וביטחון של העירייה, מגבירים את הסיורים בכל בתי-הספר וגני-הילדים ועורכים בדיקות תכופות של מצב האבטחה במוסדות אלו.

פעילות נגד שבחים בבני ברק (4)

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה מסר, כי הואיל וישנן שמועות והפצת מידע לגבי אבטחה ושמירה בפתחי מוסדות חינוך, מהנכון להבהיר, כי ישנו חוזר מנכ"ל משרד החינוך מחודש תשרי ה'תשע"ג, בו מובהר, כי הצבת מאבטח הינה עפ"י תקן של המשטרה ובמימונה. הצבת מאבטח ע"י הרשות המקומית מותנית בקריטריונים שקבעה המשטרה. גם במצבי כוננות נכתב בחוזר, שעל מצב כזה יחליטו המשטרה והצבא, כל גוף בתחום אחריותו הטריטוריאלית, ובמצב כזה, אם מוחלט עליו, תעבה המשטרה את מספר המאבטחים.

הקריטריונים לשמירה של המשטרה הינם הצבת מאבטח במוסדות המונים החל מ-100 תלמידים ורק במוסדות שיש להם רישיון הפעלה. משום כך, בכל המוסדות העירוניים שיש בהם מעל 100 תלמידים מוצבת אבטחה.

בתגובה לפרסומים על המצב בבי"ס "תפארת תמר" מודגש, כי העירייה הציעה וביקשה ממשרד החינוך לפנות בי"ס ממ"ד, שמאוכלס, ברובו הגדול, ע"י תלמידים שאינם תושבי העיר ולהעמידו לרשות בי"ס "תפארת תמר", אך משרד החינוך, מסיבותיו הוא, דחה את הבקשה, ומשום כך נאלצה העירייה, בשלב זה, לשכור שטח במתחם דובק ולהציב בו כיתות בקראוונים, וכיום, כל ארבע כיתות א' ממוקמות במתחם. בעקבות זאת, פנתה העירייה למשרד החינוך לאשר רישיון הפעלה לביה"ס, ועם אישורו יוסדרו האבטחה והפעלת צהרנים גם בבית-ספר זה. כדי לקדם את פיתרון המצב בביה"ס , השקיעה העירייה, בשנה האחרונה ובשנה זו, כשני מליון ₪, בעבודות שיפוצים ובינוי.

פעילות נגד שבחים בבני ברק (3)שוטרי ופקחי השיטור העירוני בבני ברק נכנסים בשעה 3 לפנות בוקר, 
למתחם בינוי, כדי לבדוק אם לנים בו בני מיעוטים. במקום ניתנות הנחיות 
ע"י מר שלמה מלכא, מנהל מח' השיטור העירוני ופקד צפניה מארק, מפקד 
השיטור העירוני.

בית שמש: מאות תרסיסי גז מדמיע בגני הילדים ומאבטח בכל אתר בניה

בעקבות הידרדרות המצב הביטחוני בארץ וחששות התושבים בעיר, כינס אתמול ראש העיר בית שמש, ר' משה אבוטבול את מטה החרום של העירייה, יחד עם מפקד משטרת בית שמש סנ"צ שלומי טולידנו וראשי התחנה, הנהלת העירייה, בעלי התפקידים הרלוונטיים, מנהל מד"א בית שמש מר דוד כהן, נציגי איחוד הצלה וזק"א, ויו"ר הנהגת ההורים היישובית מר יניב פוגל.

ראש העיר מר משה אבוטבול, הציג בפני הנוכחים את הסוגיות הבוערות בנושאי הביטחון בעיר, עם התמקדות בתחום אבטחת מוסדות חינוך ובתחום החששות מהמצאות פועלים בני מיעוטים באתרי הבניה בעיר ובעיקר ברמת בית שמש ג' שם שוהים מדי יום מאות פועלים בני מיעוטים.

מפקד משטרת בית שמש סנ"צ שלומי טולידנו סקר את התפתחות האירועים הביטחוניים בתקופה האחרונה והתחזיות לעתיד הקרוב. טולידנו המחיש לנוכחים כי מספר הפונים לתחנת בית שמש עלה בימים אחרונים מעשרים פניות בממוצע ביום, ל-150 פניות ביום! נתון המוכיח את ערנות התושבים ואת התועלת מההודעה לציבור אותה הוציאה העירייה ע"פ פניית המשטרה לפני מספר ימים עם קריאה לתושבים לגלות ערנות ולדווח מיידית על כל אדם או פעילות חשודה.

מפקד המשטרה התייחס לאבטחת מוסדות חינוך, וציין כי נהלי האבטחה הינם אחידים לכל הארץ ונקבעים ע"י המשרד לביטחון פנים ומשרד החינוך, ולפיהם גני ילדים בכל הארץ אינם זכאים לאבטחה, אלא רק בתי ספר יסודיים ומעלה, המונים מעל 100 תלמידים זכאים לאבטחה. כמו כן הזים טולידנו את השמועות המגוחכות ולפיהן המשטרה דרשה להעביר מספר מאבטחים ממוסדות החינוך ולהציבם בירושלים, דבר שאין לו שחר.

נציגי איחוד הצלה בית שמש הציגו את פריסת הארגון בבית שמש, עם 80 מתנדבים חובשים ופראמדיקים, מהם עשרה נושאי נשק, ושבעה אופנולנסים היוצאים למקרי חירום למתן מענה ראשוני עד להגעת האמבולנס ומסייעים לצוות הרפואי של מד"א במתן סיוע ראשוני. המתנדבים פעילים ופזורים בשכונות השונות ברחבי העיר ויוכלו להגיע לכל מקום בעיר ומתן מענה ראשוני גם כאשר הדרכים חסומות.

לאחרונה עברו המתנדבים תרגיל והשתלמות בהתנהגות באירועי אר"ן וטיפול בהם, ובשבוע האחרון אף קיבלו הנחיות התנהגות במצבי חירום של אירועי פח"ע ורענון נהלים גם בהזנקת כוננים לאירועים שיהיה בבטיחות וגם בטיפול בזירת אירוע וכו' המתנדבים ערוכים למקרים 24/7 וכן קיבלו נהלים מיוחדים מאגף ההלכה לגבי מקרים שיהיו בשבת בימים האלו.

בית שמש 2מטה החרום של עיריית בית שמש

לאחר דיון ארוך וממצה בשלל נושאי הביטחון בעיר בהשתתפות פעילה של כלל המשתתפים ובעלי התפקידים, הודיע ראש העיר ר' משה אבוטבול על שורת החלטות לשיפור הביטחון בעיר ובמוסדות החינוך ולהגברת הביטחון האישי של התושבים, כדלהלן: מוקד העירייה יורחב ויופעל במתכונת חרום, 24/7, גם בשבתות. מרכז סיוע נפשי יפתח במתכונת חרום לסיוע ויעוץ להורים וילדים הסובלים מחרדות עקב המצב הביטחוני. יופעל מערך מתנדבים בראשות קב"ט מוסדות חינוך מר יהודה בן הרוש אשר יפעל בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, איחוד הצלה והנהגת ההורים היישובית לסיוע באבטחת גני ילדים ומוקדי המסחר בעיר.

בתחום אבטחת מוסדות חינוך הוחלט כי יוקצו מאות אלפי ש"ח עבור חבילת אבטחה לגני ילדים, שיכללו חידוש או את התקנת מערכת לחצני מצוקה המחוברת למוקד מאויש. תזורז הפעלת 2 ניידות חדשות לאבטחת מוסדות חינוך באופן מיידי. ניידות השיטור העירוני יפעלו במתכונת חרום של 24 שעות ויתמקדו בסיורי ופעולות אבטחה בגני ילדים ומוקדי המסחר בעיר, גם פקחי העירייה מתחומי חניה ועוד יתמקדו בימים הקרובים בתחום הבטחון.

פקחי העירייה אשר מורשים לאחזקת נשק יועברו בימים אלו לאבטחת מוסדות חינוך ומוקדי המסחר בעיר. מספר מסוים של עובדי מערכת החינוך בעיר אשר מורשים לכך, יצוידו בנשקים מטעם העירייה, העירייה תרכוש כמות נוספת של נשקים, אשר יועמד למטרה הנ"ל. כן הוחלט כי עובדי העירייה מהאגפים השונים, אשר נושאים נשק, יעסקו בימים אלו באבטחה. בהתאם לאישור שר האוצר, תורחב השמירה במוסדות החינוך עד השעה 16.00. העירייה תרכוש כמה מאות תרסיסי גז מדמיע אשר יוצבו בגני הילדים.

בתחום אתרי הבניה הוחלט כי אגף ההנדסה יפנה לקבלנים בדרישה להציב מאבטח בכל אתר בניה שיש בו פועלים בני מיעוטים. יתקיים בהקדם סיור באתרי הבניה ברמת בית שמש ג' יחד עם מפקד משטרת בית שמש, אנשי ההנדסה, נציגי הקבלנים, ונציגי התושבים. בסיום הישיבה, הצטרפו המשתתפים לעצרת התפילה שהתקיימה באותה עת ברחבת העירייה ואורגנה ע"י חבר המועצה מר אליאסף ורמן, באמירת פרק תהילים להחלמת הפצועים, להצלחת כוחות הביטחון ולישועת עם ישראל.

בית שמשראש העיר ר' משה אבוטבול ומפקד המחוז בפיקוד העורף אל"מ שי בלאיש, היום

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו