אייכלר בכינוס לעשרות נציגי פניות הציבור: "אני אומר לכם שיש חוקים נוראיים"

"כשיש חולה ומסכן צריך להתייחס אליו לפנים משורת הדין, ולא לפחד מהצדקנים שהולכים לפי חוקי סדום ועמורה" אמר אייכלר

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר קיימה כנס במיוחד מסוגו בו בהשתתפות עשרות נציבי פניות הציבור בכל משרדי הממשלה, מוסדות, ארגונים, חברות ציבוריות, חברות תקשורת ועוד.

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר אמר: בדרך כלל בדיון בכנסת יש שני צדדים אבל בכנס הזה כולנו ביחד למען אותה מטרה. אנחנו עוסקים בזכויות האדם הפרטי בחיי היום יום בתוך המנגנון הבירוקרטי.

"למה צריך שיהיו נציבים שיסייעו לעבור במבוך המתוחכם? כי הבירוקרטיה נועדה למנוע מהרמאים להשיג משהו שלא מגיע להם, על חשבון מי שכן זכאי, בזמן שהאנשים הישרים מודרים מהזכאות מפני שהם לא יודעים להתנהל במבוך.

אייכלר סיפר כי כאשר כיהן בראשות הוועדה לפני כ-12 שנים, אמר לו יו"ר הכנסת דאז, רובי ריבלין, שיש אנשים שתפקידם לתפוס את הפראייר התורן. "זה בדיוק התפקיד שלכם, לזהות את הזכאים האמיתיים כדי להוביל אותם אל הזכויות שלהם.

"כשביקשתי לקדם חוק שיהיה נציג פניות ציבור בכל משרד, מבקרי הפנים התנגדו בטענה שזה יפגע במעמדם. אני עדיין חושב שצריך לקדם את החוק הזה. ההבדל בין מבקרי הפנים הוא שתפקידם לבלום את הרמאים, ואילו נציבי פניות הציבור לזהות את האנשים הישרים ולעזור להם. יש לכם תפקיד גדול ומצווה גדולה, להציל אנשים ממי שעושק אותם. לפעמים על ידי בירוקרטיה, לפעמים על ידי ספקי שירות, ולפעמים גם על ידנו המחוקקים. אנחנו כבר למדנו שיש דין ויש לפנים משורת הדין, חולה ומסכן צריך להתייחס אליו לפנים משורת הדין, ולא לפחד מהצדקנים שהולכים לפי חוקי סדום ועמורה, ואני אומר לכם שיש חוקים נוראיים.

"אנחנו צריכים לחשוב על האנשים שמגיע להם ואין להם עורכי דין, רואי חשבון, ומאכרים שידאגו להם. הוועדה לפניות הציבור היא וועדה שלא משנה מה הצבעתם אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל נושא. אני עובד אצלכם, אני ויתרתי על תפקיד סגן יו"ר הכנסת כדי להיות יו"ר הוועדה לפניות ציבור, כדי שנוכל לעזור לאנשים פרטיים.

בדיון השתתפו בין היתר נציבי פניות הציבור של משרדי האוצר, הביטחון, החינוך, הפנים, המשפטים, הבריאות, הרווחה, ביטחון פנים, הבריאות, החקלאות, הכלכלה, התיירות, התרבות והספורט, התחבורה, הבינוי והשיכון, העלייה והקליטה, המשרד לשירותי דת, איכות הסביבה, התקשורת, והמשרד לשוויון חברתי.

בנוסף לקחו חלק בדיון נציבי פניות הציבור של מוסדות וארגונים בהם: בנק ישראל, המוסד לביטוח לאומי, רשות מקרקעי ישראל, רשות האוכלוסין וההגירה, הנהלת בתי המשפט, הנהלת בתי הדין הרבניים, הרבנות הראשית לישראל, הרבנות הראשית, מד"א, זק"א, דואר ישראל, הסוכנות היהודית, רשות השידור, הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מועצת הכבלים והלוויין.

כמו השתתפו נציגי קופות החולים, כללית, לאומית, מאוחדת ומכבי, חברות התחבורה אגד, דן ורכבת ישראל, המועצה להשכלה גבוהה, חברות התקשורת פלאפון, פרטנר, רמי לוי תקשורת, HOT, YES , ונציגים של גופים נוספים.

כל אחד מהנציגים הציגו את תחומי הפעילות שלהם והדרכים בהם הם מסייעים לציבור, ומסרו את פרטי ההתקשרות לאזרח, וכיצד הם יכולים לסייע אחד לשני על מנת לייעל את העבודה ולהעניק שירות טוב יותר לאזרחים.

(אילוסטרציה: פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו