בעקבות פיגוע הדקירה: אבוטבול הורה לעקוף הנהלים ולפתוח נקודת המשטרה ברמב"ש ג'

בעקבות פיגוע הדקירה שהסתיים בנס בפצוע קל בלבד, הורה ראש העיר בית שמש משה אבוטבול, לעקוף את הנהלים ולפתוח עוד היום את נקודת המשטרה בשכונה • מפקד תחנת בית שמש סנ"צ שלומי טולידנו: בשנה האחרונה הכפלנו את פעילות המשטרה באתרי הבניה

בעקבות פיגוע הדקירה שארע היום ברמת בית שמש ג', כינס ראש העיר ר' משה אבוטבול את מטה החירום של העירייה, יחד עם מפקד משטרת בית שמש סנ"צ שלומי טולידנו וראשי התחנה, חברי המועצה, הנהלת העירייה, בעלי התפקידים הרלוונטיים, ונציגי ארגוני מד"א, איחוד הצלה, הצלה בית שמש, זק"א והשומרים.

ראש העיר סקר את פעילות העירייה בעקבות הפיגוע היום ובעקבות המצב הביטחוני בכלל, עובדי מרכז הסיוע הפסיכולוגי העירוני מסיירים בגני הילדים בשכונה, מרגיעים את הילדים ומדריכים את הגננות.

רה"ע ציין כי אמנם בחסדי שמים ניסיון הפיגוע כמעט ולא הצליח, אך הוא מחייב אותנו לשנות תפיסה ולעבור ממצב תיאורטי למציאות חדשה בשטח. חלק נכבד מהדיון התנהל בסוגיית פועלי הבניין בני מיעוטים העובדים באתרי הבניה בעיר ובמיוחד בעשרות אתרי הבניה בשכונת רמת בית שמש ג, שם אירוע הפיגוע.

ראש העיר הנחה את היועץ המשפטי ואנשי אגף ההנדסה לבחון משפטית באופן מיידי גם מול גורמים חוץ עירוניים, האם יש לנו מנדט מבחינה חוקית לעצור את הבניה באתרי הבניה בעיר, ובמידה ולא, האם ניתן לחייב את הקבלנים בהצבת מאבטחים שיוצבו בסמיכות לאתרי הבניה, וביקש מסגן המהנדס להגיש רשימה עדכנית של החברות הקבלניות הבונות בימים אלו בעיר. "למרות שהמצב הביטחוני משותף לכל מקום, בכל זאת אני קורא למשטרת ישראל לתת דגש מיוחד להגברת הפעילות בשכונת רמת בית שמש ג', באמצעות סיורים ומבצעי בטחון באתרי הבניה כדי לוודא שאין בהם שבח"ים, עקב הסיכון הנשקף מאתרי הבניה ובפרט כעת לאור הרגישות אחרי הפיגוע בשכונה".

"חלק מפקחי העירייה כבר הוכשרו למשימות אבטחת גני ילדים, במקביל להמשך עבודתם השוטפת בשעות אחרות, בשבוע האחרון רכשנו כמות נשקים נוספת עבור פקחי העירייה ועובדי מערכת החינוך, היום נכפיל את הכמות ונרכוש נשקים נוספים עבור פקחי אגף ההנדסה המסיירים באתרי הבניה וצרכים נוספים. אני פונה לתושבי העיר ולהורי גני הילדים להתנדב למשימות האבטחה, בקשתי מסגני מר שמואל גרינברג לרכז את מערך המתנדבים בימים אלו" אמר ראש העיר.

"מספר השב"חים שנעצרו- הוכפל"

מפקד משטרת בית שמש סנ"צ שלומי טולידנו סיכם את הפיגוע על היבטיו השונים, וציין את פעילותם המהירה והמקצועית של שוטרי התחנה שנטרלו את המחבלים באופן מיידי. טולידנו התייחס לבעיית נוכחות פועלים בני מיעוטים באתרי הבניה וציין כי אין כל אפשרות חוקית לעצור את הבניה ולמנוע כניסת פועלים ב.מ. עם היתרי שהייה, אלא להגביר את מבצעי בדיקת האישורים, וציין כי בשנה זו בלבד נעצרו למעלה מ-300 שבח"ים לעומת 150 בשנת 2014.

אבוטבול בישיבה היום

טולידנו הוסיף כי הוא קורא לתושבים להתנדב לאבטחת בתי הכנסת ומוסדות החינוך של קהילתם, כאשר המשטרה מצידה תספק את ההכשרה והציוד. סגן רה"ע ומ"מ מר מאיר בלעיש הציע דרכים אופרטיביות להקמת מערך מתנדבים בשילוב עובדי עירייה שיוסבו בימים אלו למשימות אבטחה עם התמקדות בגני ילדים. סגן רה"ע מר שמואל גרינברג כי למרות התסכול הרב, יש להודות למשטרה על תפקודם המוצלח זאת במקביל לבדיקת הטענות, וקרא למשטרה לתגבר את סיורי האבטחה בשכונות.

ממונה הבניה הרב משה מונטג שהינו תושב השכונה והיה עד ראיה לאירוע, שיתף את המשתתפים בתחושות התושבים והעלה פתרונות אפשריים להגברת בטחון התושבים המתגוררים בסמיכות לאתרי הבניה. חבר המועצה מר ישראל סילברסטיין הדגיש את ההבדל ביחס בין עובדים מאושרים עם אישורי שהייה לבין שב"חים, אך יש לדאוג כי גם הפועלים המאושרים לא יסתובבו בשכונות אלא יגיעו בהסעות הלוך וחזור מטעם הקבלנים.

ראש העיר מר משה אבוטבול, סיכם את הדיון בשורת החלטות לגורמים הרלוונטיים בעירייה, למען הגברת בטחון התושבים בכלל וברמת בית שמש ג ובמוסדות החינוך בפרט, והודיע על הפעלה מיידית של המבנה שהוקצה ע"י העירייה עבור נקודת משטרה ברמת בית שמש ג', שעקב תהליכים בירוקרטים עדיין לא חובר במלואו למים וחשמל.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

במחילה, לא עוקפים נהלים אלא אוכפים אותם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו