הותר לפרסום: המחבל הדוקר באילת הושפע מסרטוני הפיגועים

השב"כ התיר לפרסם כי פיגוע הדקירה שאירע לפני כשבועיים באילת בוצע על רקע לאומני • שעות ארוכות אחרי הפיגוע המשיכו השוטרים בסריקה במרחבי אילת למציאת סייענים או שותפים אפשריים

היום הותר לפרסום כי אירוע הדקירה באילת לפני כשבועיים התרחש על רקע לאומני, ובהשפעת סרטוני הפיגועים.

בט"ז חשון (29.10) אירע פיגוע דקירה באילת במהלכו נדקרה אזרחית ישראלית, אשר נפצעה באורח קל. בפעילות מהירה של משטרת מרחב אילת, נעצר חשוד בן 24, במוצאו מאום אל פאחם, אשר מתגורר בשנים האחרונות באילת, בחשד לביצוע פיגוע דקירה. 

בחקירה משותפת בפני חוקרי המשטרה והשב"כ, הודה הצעיר במעשה. מעצרו הוארך מספר פעמים בשבועיים האחרונים בבית המשפט. מייד לאחר האירוע ציין נצ"מ קובי כהן, מפקד מרחב אילת במשטרת המחוז הדרומי כי "נמשיך לפעול בכוחות מתוגברים ולשמור על רף מבצעי גבוה, למען ביטחון תושבים". חומר החקירה הועבר לפרקליטות מחוז דרום וכתב אישום יוגש כנראה כבר בימים הקרובים.

תגובה מהירה של משטרת מרחב אילת מייד עם קבלת האירוע במוקד משטרת המחוז הדרומי, ופריסת עשרות שוטרים ובלשים, לוחמי מג"ב אילת ויחידת "יואב" של משטרת המחוז הדרומי ובשיתוף יחידות מיוחדות של צה"ל, הביאה לאיתור חשוד במעשה לא הרחק ממקום האירוע על ידי רס"מ י' ורס"מ א', שוטרי מחלק המודיעין במשטרה, וזאת למרות שבמנוסתו הסיר חלק מבגדיו. במקביל, חוקרי המשטרה ואנשי הזיהוי הפלילי באילת, ובסיוע כוח צה"ל, החלו לבחון את זירת האירוע ומסלול הבריחה, תוך איסוף ותשאול עדי ראיה בכדי לנסות להתחקות אחר החשוד במעשה.

על אף מעצרו, בשלב זה עדיין הורה מפקד המרחב במשטרה, נצ"מ קובי כהן, על המשך פעולות הסריקה עד שיוכח קשר בינו לבין האירוע מהחשש כי חשוד זה אינו המפגע. בחקירת שירות הביטחון הכללי ומרחב אילת במשטרת ישראל, עלה כי העצור ביצע את פיגוע הדקירה על רקע לאומני, בהשפעתם של סרטוני הפיגועים שהוצגו לאחרונה באמצעי התקשורת. חומרי החקירה הועברו לפרקליטות מחוז דרום לקראת הגשת כתב אישום שצפוי להיות מוגש כבר בימים הקרובים.

קרא עוד:
[postim]

נצ"מ כהן, הוסיף וציין הבוקר כי "אנו נמשיך לפעול בכוחות מוגברים, תוך שיתוף פעולה עם גורמי הביטחון הנוספים, למען שמירת ביטחונם של תושבי העיר ואורחיה. גם במקרה זה, כפי שקורה ברחבי הארץ, תגובה מהירה של המשטרה הביאה ללכידתו של החשוד תוך זמן קצר והעברתו לחקירה מקצועית שהבשילה לידי כתב אישום".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו