3 פיגועים סוכלו; צה"ל השתלט על רדיו חברון • סיכום חדשות השבת

גזרת חברון אינה שקטה: 2 פיגועי דקירה סוכלו במרחב | 27 חשודים נעצרו בידי כוחות צה"ל | הצבא סגר את רדיו 'אל חליל' לאחר ששידר שירי הסתה | בכפרים דורא וסעיר שבמרחב חברון נעצרו חשודים נוספים כשברשותם נשק • ארה"ב מסרבת להתיר לפולארד לצאת את גבולות ארה"ב • 2 רקטות נורו מעזה ונפלו בשטח הרצועה • כל חדשות השבת

היום אחר הצהריים סוכל פיגוע דקירה כנגד לוחמי מג"ב בחברון: פלסטינית שהגיעה לעמדה הצלבנית הסמוכה למערת המכפלה עוררה את חשד הלוחמים המוצבים במקום. הם קראו לה לעצור אך היא המשיכה להתקדם לעברם. הלוחמים הצליחו להשתלט על החשודה ובכליה נתפסה סכין שאיתה על פי החשד התכוונה לבצע פיגוע דקירה כנגד הכוחות במקום, בחסדי שמים אין נפגעים בקרב הלוחמים. החשודה, בת 27 תושבת יטא הסמוכה לחברון, נעצרה להמשך חקירה במחוז ש"י.

סמוך לכניסת השבת, סוכל פיגוע דריסה בירושלים כאשר בפעילות של לוחמי מג"ב בישוב אבו דיס שליד ירושלים הגיח לעברם רכב שניסה לדרוס את אחד הלוחמים. הלוחם הצליח לחמוק מהרכב אך נפגע קלות ברגלו. הלוחמים ביצעו ירי לעבר הרכב אך הוא הצליח להימלט.

בצהרי שישי סוכל פיגוע דקירה סמוך למערת המכפלה. פלסטיני שהגיע לעמדת הבידוק של לוחמי משמר הגבול עורר את חשדם ועוכב לבדיקה. בחיפוש שנערך על גופו נמצאה סכין שאיתה על פי החשד התכוון לבצע פיגוע כנגד הלוחמים במקום. אין נפגעים בקרב הלוחמים. החשוד, בן 15 תושב דורה שבאזור חברון, נעצר להמשך חקירה.

הבחנת השב"כ כי מקורם של מרבית המחבלים הוא מנפת חברון, שם מבוססת השפעתו של ארגון הטרור חמאס, הביאה לגל מעצרים נרחב בגזרת העיר חברון. על פי דיווחים פלסטיניים, נעצרו בחברון במהלך ליל שבת 27 חשודים על ידי כוחות הביטחון.

לאחר שכוחות צה"ל סגרו לפני כשבועיים את תחנת הרדיו 'אל חורייה', פשטו היום כוחות צה"ל על תחנת רדיו 'אל חליל' בחברון וסגרו אותה בצו לחצי שנה לאחר ששידר נאומי ושירי הסתה נגד ישראל ובעד פגיעה בישראל.

בנוסף, בפעילות מודיעין בילוש וסיור משטרת מרחב חברון בשיתוף יחידת מגלן והנדסה 601 של צה"ל, בוצעו חיפושים במספר בתים בכפרים דורא וסעיר. בחיפוש בכפר דורא נתפס נשק קרל גוסטב ומחסנית נעצר חשוד כבן 20, בכפר סעיר נתפסו שני רכבים גנובים ושני מעוכבים נלקחו לחקירה.

עזה: 2 רקטות נורו ונפלו בשטח הרצועה

שתי רקטות נורו אמש משטח הרצועה לעבר ישראל, הן נחתו בשטח הרצועה ולא נשמעה אזעקה ביישובי עוטף עזה.

ארה"ב: פולארד לא יורשה לעלות לישראל.

גורמים בכירים בבית הלבן העבירו את סירוב הנשיא אובמה להקלה בתנאי שחרורו של יונתן פולארד. בסוף השבוע שעבר, עם שחרורו של פולארד מהכלא האמריקני, העביר ראש הממשלה בנימין נתניהו בקשה רשמית ללשכת נשיא ארה"ב ברק אובמה, כי יקל בתנאי שחרורו של המרגל הישראלי ויתיר לו את איסור היציאה מגבולות המדינה בתוך 5 השנים הקרובות. הסירוב האמריקני שולל גם כל תקוה לחנינה אמריקנית לאחר שפולארד כבר אינו בין כתלי בית הכלא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו