"אוצרות החן" על פרשיות התורה – פניני גדולי החסידות

מהדורה חדשה לילקוט אוצרות ופנינים מגדולי החסידות, מכתבי הגה"צ רבי נח גד ויינטראוב זצ"ל מגדולי מעתיקי השמועה בעולם החסידות

כתבות נוספות בנושא:

הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה • צפו

הספר הנפלא והנאדר בקודש – "אוצרות החן", המהווה אוצר בלום של אלפי סיפורים, עובדות מופלאות והנהגות ייחודיות, ממאורי ואבירי הדורות, גדולי התורה החסידות, על סדר פרשיות התורה, מתוך כתבי וספרי החסיד הנודע לשם ולתהילה, מגדולי מעתיקי השמועה בעולם החסידות, איש סודם ונאמן ביתם של גדולי ישראל והחסידות, הגה"צ המפורסם רבי נח גד ויינטראוב זצוק"ל בנו של הרה"ק רבי יעקב דוד מרדומסק זצוק"ל.

חיבה יתירה נודעת להם, לעשרות ספריו וכתביו של רבי נח גד ויינטראוב, שנהפכו במהלך השנים לנכסי צאן ברזל בעולם החסידות, בהם מפוזרים אלפי סיפורים נבחרים, פנינים יקרים, עובדות קודש ודברי תורתו שחרטם עלי גיליון למען יעמדו ימים רבים, כאשר לכך יש לציין שרוב ספריו וכתביו לא ראו את אור הדפוס, וכעת זכו אי"ה לעדנה מחודשת בספר הנפלא "אוצרות החן".

לאור הצימאון הרב בקרב רבבות שוחרי תורה וחסידות, המבקשים בכל לב להתבשם מכתביו וספריו של רבי נח גד ויינטראוב, המהווים באר מים חיים ומאגר נפלא אין סופי של דברי חסידות, עובדות, הנהגות, סיפורי מופת ופנינים שלקטם במהלך השנים, לקח על עצמו "מכון באהלי צדיקים" לההדיר את דברי תורתו וכתביו של רבי נח גד זצ"ל ולהביאם לאור עולם.

למען ירוץ בו הקורא, הספר החדש "אוצרות החן", המכיל למעלה מארבע מאות עמודים, יוצא לאור לפי סדר פרשיות התורה, כאשר בספר הנוכחי ישנם סיפורים ועובדות קודש ממאות גדולי ישראל, אדירי התורה והחסידות, שעין לא שזפתם המהווים מקור בלתי נדלה לאוצרות גדולי החסידות. תוכן הספר נלקט ביד אמן, בטוב טעם ודעת, מתוך עשרות ספריו וכתביו של הגרנ"ג ויינטראוב זצ"ל, והוא מוגש לעין הקורא כשולחן הערוך לאחר עיבוד ועריכה מקצועית, ע"י הסופר הנודע ברוך הכשרונות הרב יוסף מאיר האס הי"ו, שעמל על עריכת הספר ברוב תבונה ומעש. בסוף הספר נוסף מפתח עניינים מורחב וכן את שמותיהם של מאות! גדולי ישראל ומאורי החסידות שמובאים באוצרות החן.

הספר מעוטר בהסכמותיהם של גדולי וצדיקי הדור זצוק"ל ובהם הגה"ק רבי יוסף חיים זוננפלד, הגאון שר התורה רבי אליהו קלצקין זצ"ל שכיהן כרבה של לובלין, המקובל האלוקי רבי חיים שאול דוויק הכהן זי"ע כ"ק האדמו"ר רבי שמעון שלום מאמשינוב, כ"ק האדמו"ר רבי מענדל מסטריקוב, בעל ה"ברכת משה" מלעלוב, בעל ה"חלקת יהושע" מביאלא, האדמו"רים מרחמסטריווקא זי"ע ועוד שנתנו את הסכמותיהם לספריו וכתביו של רבי נח גד ויינטראוב זצ"ל, שהדפיס והוציא לאור במהלך השנים ומהם מלוקטים בספר זה.

"מאז עלה הגה"צ רבי נח גד ויינטראוב לארץ הקודש בשנת תרפ"ד והחל להדפיס את עשרות ספריו וכתבי הקודש בהם שזורים אלפי אמרות ודברי תורה מפיהם של גדולי החסידות ששמעם מכלי ראשון, התקבלו ספריו וכתביו בחיבה גדולה בקרב כל חצרות החסידות", אומר יו"ר מכון "באהלי צדיקים" הרב שבתי ויינטראוב, נכד המחבר.

"רבי נח גד נחשב עד עצם היום הזה לאחת הדמויות המופלאות בעולם החסידות שאלפים מדברי התורה שרשם ועשרות הספרים שחיבר והוציא לאור, מהווים מקור בלתי נדלה לדורשי חסידות. גאונותו רבת ההיקף ולמדנותו המופלגת, משתקפות היטב בספריו וכתביו הרבים. רבי נח גד היה איש של תורה, פיו ומחשבתו לא פסקו מתורה לרגע. ידיו אחזו תדיר בעט ובקולמוס, מזומנות לעלות על הכתב דברי תורה, הגיגים ורעיונות, פרי מחשבתו ומפי השמועה. לא לחינם נחשב רבי נח גד עד עצם היום הזה לגדול מעתיקי השמועה של עולם החסידות, וכמי שהקים לתחייה חלקים גדולים מתורת החסידות ודאג לשימורה ולהמשכה".

וכה רשם רבי נח גד ויינטראוב בהקדמת ספרו ומצא חן: ״כאשר ראו החברים את ספרי, דברים יקרי הערך, מאמרים ועובדות מרבותינו הקדושים נשמתם בגנזי מרומים, חברו עלי יחד וביקשוני בכל לשון של בקשה, שלא אמנע הלאה מלחקוק בדפוס כהנה וכהנה ממה ששמעה אוזני, ואציל את דברי רבותינו הקדושים שלא ישתכחו חלילה מישראל, וכל שכן מהדורות הבאים אשר לא ראו ולא הכירו את דורות קדושים לפניהם. וזה יעשה טובה גדולה לנו ולבנינו, כי דברי צדיקים יתן חן וימצאו חן ללכת בדרכי ד׳ בדרך הסלולה שדרכו בה קדושי ד׳. והפצירו בי מאוד על דבר זה…"

אלפי דבריו תורותיו, מעשיות והנהגות קודש ששמע מרבותיו ענקי ארץ ומצדיקים אשר קיבל מהם, העלה רבי נח גד על הכתב למען יהיו למשמרת ולזיכרון לימים רבים. רבי נח גד בכתביו הרבים, שחלק גדול מהם עדיין לא ראה אור, הנציח את רוח החסידות בכלל ואת מורשת החסידות בפרט שבלעדיו היתה חסרה. מקור נאמן הוא רבי נח גד לחלקים רבים שכמעט חרבו והוא ברוח החזון שבו החיה אותם מחדש.

"הספר "אוצרות החן" יוצא לאור במלאות שישים שנה להסתלקותו לשמי רום של רבי נח גד ויינטראוב, אשר יגע ומסר נפשו כל ימי חייו להנחיל קדושה וטהרה לדורות הבאים, להפיץ את תורתם של ממשיכי דרך הבעש"ט זי"ע לכל ענפיהם ולהביא להרמת קרן החסידות לכל שבטיהם, הספר "אוצרות החן" מבטא יותר מכל את האחדות הנפלאה בין כל ממשיכי דרכו של מייסד החסידות אור שבעת הימים מרן הבעש"ט הק' זי"ע, אומר יו"ר מכון באהלי צדיקים הרב שבתי ויינטראוב.

ליצירת קשר עם המחבר: 072-2213907

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture