ברקת התנצל וכחלון העביר 100 מיליון ש”ח לירושלים

הכספים יועברו לשר לענייני ירושלים, זאב אלקין, שקבע להיפגש עם ברקת בימים הקרובים • התכנית לחיזוק חוסנה הכלכלי של הבירה, תכלול פיתוח של המגזר העסקי, עידוד התיירות והאקדמיה בעיר: "ירושלים בירתנו הנצחית, הייתה ונשארה בראש סדר העדיפויות הלאומי" • ברקת: "שמח שכולנו החלטנו לשים מחלוקות פוליטיות בצד"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

הממשלה אישרה אחר הצהריים (א') תכנית לחיזוק חוסנה הכלכלי של ירושלים בהיקף של 100 מיליון ₪. בתכנית: פיתוח המגזר העסקי, עידוד תעשיית התיירות וחיזוק מעמדה של ירושלים כעיר אקדמיה

שר האוצר משה כחלון, השר לענייני ירושלים זאב אלקין, ושר התיירות יריב לוין, הגישו במסגרת ישיבת הממשלה תכנית לחיזוק חוסנה הכלכלי של ירושלים, בה הם רואים חשיבות מרכזית, בסיוע וחיזוק חוסנה החברתי והכלכלי של בירת ישראל ותושביה. במיוחד בעת הזאת, בה סובלת העיר ממספר רב של פיגועי טרור.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, התנצל במהלך הישיבה על הקמפיין שניהל נגד שר האוצר כחלון. כחלון עצמו לא השתתף בישיבת הממשלה והוא שוהה בימים אלו בארה"ב. השר אלקין שיפקח על ביצועי ההקצבות המיוחדות ביטל את האשמותיו של ברקת על כי כחלון נמנע מלפגשו במשך שבעה חודשים ואמר כי לא זכורה לו בקשה לפגישה כזו. אלקין וברקת סיכמו להיפגש בימים הקרובים ולדון בנושאים הבוערים שעל סדר יומה הכלכלי של ירושלים.

התכנית שתתוקצב בכ-100 מיליון ש"ח בחודשים הקרובים, תכלול את פיתוח המגזר העסקי בירושלים, כאשר באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים יוקצו כ- 70 מיליון ש"ח עבור חיזוק עסקים קטנים ובינוניים. בנוסף, יוקצו 5 מיליון ש"ח לטובת קרן הלוואות ייעודית לעסקים קטנים, שתופעל יחד עם הסוכנות היהודית ותייצר הלוואות בתנאים נוחים לעסקים בירושלים בסכום כולל של למעלה מ-40 מיליון ש"ח.

קרא עוד:
[postim]

לצד התקציבים המועברים, יפעלו ברשות המיסים לסיוע בתשלומים לבעלי העסקים בעיר, תוך מתן הקלות משמעותיות במחלקות הגבייה, פריסת חובות ותשלומים והקלות בצעדי האכיפה. בנוסף במטרה לעודד את תעשיית התיירות בירושלים, יוקצו כ-20 מיליון ש"ח לטובת פעילות שיווק ממוקדת של ירושלים לתיירות נכנסת וחיזוק תיירות הפנים ואירועי תרבות בעיר כדי להביא קהלים נוספים לירושלים. במסגרת התוכנית גם יוקצו כ-11 מליון ₪ לחיזוק מעמדה של ירושלים כעיר אקדמיה, במטרה להגדיל את מספר הסטודנטים שלומדים בעיר.

כחלון ציין עם אישור התוכנית כי "היום אנחנו מחזקים את אזרחי ירושלים ואת העסקים הקטנים והבינוניים בעיר בימים לא פשוטים ואומרים להם – כולנו כאן למענכם. ירושלים בירתנו הנצחית, הייתה ונשארה בראש סדר העדיפויות הלאומי" עוד הוסיף כחלון כי בהחלטה הממשלה מוודאת "כי כל התקציבים שאנו מעבירים ישרתו את תושבי ירושלים ויופנו לצרכים החיוניים ביותר של העיר".

."נוודא שהתקציבים משרתים את התושבים". כחלון וברקת בימים יפים יותר 
(אילוסטרציה: מרים אלסטר - פלאש 90)

אלקין אמר כי מדובר בצעד חיוני ואסטרטגי דווקא בעת הזאת לחיזוק חוסנה הכלכלי והבטחוני של עיר הבירה. "אני שמח על כך שהממשלה מתרגמת את סדר העדיפויות שלה למעשים בשטח ומוכיחה שאנחנו לא מסתפקים בהצהרות בלבד".

לוין הוסיף כי "התשובה לטרור היא בחיזוק ירושלים, בהעמקת תשתיות התיירות ובהבאת תיירים רבים לבקר בה. אני משוכנע כי בכוחה של התכנית שאישרנו היום להעצים את מעמדה של ירושלים, ולהגדיל את מספר התיירים המבקרים בה".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, אמר בתום ישיבת הממשלה: "ירושלים היא מעל הכל, אני שמח שכולנו החלטנו לשים מחלוקות פוליטיות בצד, לשתף פעולה ולעשות את הדבר הנכון ביותר לירושלים. ירושלים זו משימה לאומית ולפנינו עומד אתגר עצום. אני בטוח שיחד עם ראש הממשלה, שר האוצר, השר לענייני ירושלים וכל שרי הממשלה נמצא את הדרך לוודא שירושלים לא תחזור אחורה ושמגמות הצמיחה בה יימשכו ויעמידו אותה במקום בו ראויה בירת ישראל לעמוד".

(אילוסטרציה: הדס פרוש – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture