מעמד מרגש בהקמת מצבה על ציון קדשו של הרה"ק רבי אהרן מקאזניץ זי"ע • צפו

מסכת חיפושים פלאית שהחלה בהתגלות הרה"ק זי"ע בחלום אל אחד העוסקים במלאכת שיפוץ הקברים, המשכה באיתור מקום הקבר בעדות גוי ישיש ששחל"ח מיד בתום עדותו, וסיומה בהקמת מצבה על קברי הצדיקים זי"ע

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מעמד הקמת מצבה על ציון הרהק רבי אהרן מקאזניץ זיע (1)

אחרי חיפושים רבים ועבודה מפרכת נמצא בדרך פלא, ציון קדשו של הרה"ק רבי אהרן מקאזניץ זי"ע, שעל פי בקשתו נטמן בעיר זעליחוב סמוך לציון הרה"ק בעל כתר נהורא מגדולי תלמיד המגיד הק' ממעזריטש זי"ע.

הרה"ק רבי אהרן זי"ע היה מפורסם בדורות כצדיק וקדוש ואיש פלאים אשר כל גדולי הדור חרדו לקראתו. בשנות הזעם בשנת תש"ב נסתלק וטמנוהו שם בבית החיים בזעליחוב, אמנם מחמת צוק העתים לא הקימו אז מציבה, ובימי השואה הרסו הצוררים את בית החיים לתל עולם ולא יכלו לאתר מקום מנוחתו.

שבעים שנים עברו מאז. בשנה האחרונה התגלה הצדיק הקדוש בחלום לתושב ארה"ב העוסק רבות בגילוי וחידוש קברי צדיקים בפולין, הצדיק פנה אליו ואמר: אני הוא רבי אהרן מקוז'ניץ, הלא הנך פועל בעבור רבים הקבורים בפולין, למה אינך פועל גם למען בית החיים בו אני טמון?! העסקן הקיץ נרעש משנתו, יצר קשר מידי עם הרב חיים הופשטיין, בן אחר בן למגיד הקדוש מקוז'ניץ, וסיפר לו על חלומו הנורא. השניים לקחו את דבר החלום ומשמעותו ברצינות הראויה, וכאן החלה להתגלגל שרשרת של בירורים וחקירות עד שהגיעו למיקום הוודאי של הציון הקדוש.

כאמור לעיל, גם המסורת אודות מקום פטירתו וקבורתו לא היתה ברורה ושמועות שונות וסותרות הגיעו לידיהם. במסקנת הבירורים והחקירות הובהר כי 'הלכה כמשנה אחרונה' וכי רבי אהרן זי"ע נפטר ונקבר בז'עליחוב. בשלב זה התחיל מסע הבירורים כאשר משלחת של אברכים נסעה לעיר ז'עליחוב לבירור אודות מיקום בית הקברות. בבואם למקום חשכו עיניהם: כל השטח שינה צורתו, כמעט שלא נשאר זכר מקברים או מצבות, וכל האזור מלא שיחים ועצים!

מעמד הקמת מצבה על ציון הרהק רבי אהרן מקאזניץ זיע (3)

כאן אירע דבר פלא גדול. גוי ישיש מתושבי הכפר הופיע בפני הקבוצה באמרו כי הוא יכול להעיד על מיקומו המדויק של הציון, ואכן, האברכים ניקו את השטח ומצאו ארבע יסודות של האוהל מסביב מקום הקבורה שנמסר להם בידי אותו זקן. כעבור יומיים מת אותו הגוי בפתע, צוות האברכים ראה זאת כאות אשר משמים האריכו ימיו רק כדי שיוכל למסור את המידע היקר ליהודים.

צוות האברכים ניגש אל מלאכת הקודש ברטט ויראה. תחילה ניקו את השטח והכינו אותו ליציקת בטון כדי להקים מצבה לשני הצדיקים. לאחר התייעצות עם צדיקי דורנו, הכינו נוסח מצבה עבור רבי אהרן מקאז'ניץ זי"ע, ותוכנית לבניית אוהל עבור בעל 'אור הגנוז וכתר נהורא' זי"ע.

ביום י"א כסלו התאספו ציבור חשוב מלונדון בראשות הרה"ג רבי שמעון הירשלער שליט"א, להקים מצבה על ציון קדשם של בעת "כתר נהורא" והרה"ק רבי אהרן מקאזניץ זי"ע הטמון לידו.

מעמד הקמת מצבה על ציון הרהק רבי אהרן מקאזניץ זיע (6)

תחילה הגיעו הקבוצה לבית החיים בעיר ז'עליחוב, ברטט דקדושה חידשו את המצבות על ציון קדשו של בעל כתר נהורא והרה"ק מהר"א מקאזניץ זי"ע, אמרו ספר רביעי שבתהלים, כשבלב כולם תחיה ובקשה על צרת הכלל והפרט להיזכר ולהיפקד בדבר ישועה ורחמים. דברים היוצאים מן הלב נשמעו מפי הרה"ח רבי חיים האפשטיין שליט"א מקאזניץ – לונדון, בן אחר בן של המגיד הק' זי"ע, ושומר מורשת בית קאזניץ, שהוא הגבר הוקם על והשליך נפשו למען חידוש ציון קדשו של הרה"ק רבי אהרן מקאזניץ זי"ע.

משם הגיעו הקבוצה לעיר קאזניץ, לשפוך שיח על ציון הרה"ק מקאזניץ זי"ע ובניו. כן נערכה מסיבת לחיים בו השמיעו עובדות קודש הרה"ג רבי שמעון הירשלער שליט"א והרה"ג ר' שמעון דאמב שליט"א והעלו משנתו של רבי אהרן ויתר צדיקי בית קאזניץ זי"ע.

ציבור המשתתפים חזרו בבטחון, מה כאן עמד ושימש ועזר לישראל בכל צרתם, כן עתה ממקום מנוחתו יגן בעדנו להתברך כל אחד בכל מילי דמיטב.
פרויקט מסובך זה עלה הון תועפות והציבור נקרא לסייע בהשלמת הפרוייקט.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה לא כתבו על המציבה גם את שם אביו: "בן הרה"ק רבי ירחמיאל משה מקאזניץ זצוק"ל " ? ?

ג' תשרי כך כתוב בכל הספרים על המצבה כתוב ד' תשרי נא לברר את הענין. זכות רבי ארון מקאזניץ זיעועכי"א ימלץ טוב בעד כל בית ישראל אמן.

יום ה' היה ד' תשרי. אולי הסתלק ליל יום ה' ולכן רשמו בטעות ג' תשרי דהיינו יום ד'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture