השומר של השומרים: לאחר סחבת ארוכה, סוף-סוף מונה ראש חדש למלמ"ב

הממונה על הביטחון במערכת הביטחון הוא אחד האגפים החשאיים והרגישים ביותר במשרד הביטחון. במסגרת סמכויותיו הוא אחראי על אבטחת משרד הביטחון, תעשיות הנשק הישראליות והגופים בישראל העוסקים בפיתוח וייצור של נשק להשמדה המונית וכן האמצעים להתגוננות מנשק שכזה

לאחר עיכוב בן כמה חודשים, אישרה היום הממשלה בישיבתה השבועית את הצעת שר הביטחון, משה יעלון, למנות את ניר בן-משה לתפקיד הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (ראש המלמ"ב). בן-משה יחליף את אמיר קיין, אשר מסיים קדנציה בת 8 שנים בתפקיד.

המלמ"ב הוא אחד האגפים החשאיים והרגישים ביותר במשרד הביטחון. במסגרת סמכויותיו הוא אחראי על אבטחת משרד הביטחון, תעשיות הנשק הישראליות והגופים בישראל העוסקים בפיתוח וייצור של נשק להשמדה המונית וכן האמצעים להתגוננות מנשק שכזה, בהם הקריה למחקר גרעיני, המכון למחקר ביולוגי וכן יחידות צה"ל העוסקות בתחומים אלו.

קרא עוד:
[postim]

"תפקיד ראש המלמ"ב הוא תפקיד רב חשיבות במערכת הביטחון, ויש לו אחריות גדולה מאוד על מגוון תחומים הקשורים, בין היתר, בשמירה על סודותיה של מדינת ישראל", אמר יעלון לאחר אישור המינוי. "אמיר קיין הוביל את המלמ"ב לשורה ארוכה של הישגים שהשתיקה יפה להם, תוך מתן דגש על עיסוק באיומים העתידיים, בהם הסייבר. אמיר הפגין מקצועיות, יוזמה ומסירות גדולות למערכת הביטחון בכל שנות שירותו, ואני מבקש להודות לו על כך".

שר הביטחון הוסיף כי "ניר בן משה הוא האדם הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון ולא בכדי הוא נבחר פה אחד על ידי ועדת האיתור. ניר מביא עמו לתפקיד ניסיון רב, מקצועיות ושכל ישר. יש לניר את כל הנתונים, התמיכה והגיבוי להצליח בתפקיד. בשנותיו במלמ"ב הוכיח ניר את יכולותיו, ואני בטוח שיידע להוביל בהצלחה את המלמ"ב והאנשים המצוינים שמשרתים בו, אל האתגרים הבאים והמורכבים הניצבים בפני מדינת ישראל ומערכת הביטחון".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו