פרשת עצירי דומא: צמרת הימין מתגייסת להגן על השב"כ

"הם עלולים לבצע פעולות טרור נוספות ולהבעיר את האזור" הזהיר שר הביטחון יעלון ומתח ביקורת על שרים וחברי כנסת שגינו את חקירות השב"כ • יו"ר הבית היהודי: בדקתי את הנושא, כל פעולות השב"כ היו בגבולות החוק • ראש הממשלה בהצהרה: "המתקפות על יורם כהן ואנשיו, אינן מקובלות עלי"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
"תחזור למטוס בצלאל": מתקפה חסרת תקדים בבריטניה נגד סמוטריץ'
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה

הדי הפגנות הימין בכניסה לירושלים הגיעו עד ללשכת ראש הממשלה, יחד עם קולותיהם של עורכי הדין אשר האשימו את השב"כ בעינוי עצירים קטינים החשודים במעורבות ברצח הלאומני בדומא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר הבוקר לגנות את הקולות הללו, ואמר כי ראש השב"כ יורם כהן ואנשיו עושים עבודה חשובה ומצוינת למען עם ישראל ולמען ביטחון ישראל. "המתקפות עליהם אינן מקובלות עליי".

נתניהו הצהיר כי כל פעילות השב"כ מתבצעת על פי חוק ובפיקוח צמוד של היועץ המשפטי לממשלה ושל משרד המשפטים, של בתי המשפט ובאישורם. "יש טרור ערבי שאנחנו מטפלים בו, נלחמים בו יומם ולילה, אבל לצערי מעת לעת יש גם פעולות טרור שמתבצעות על ידי יהודים ושירות הביטחון הכללי מטפל גם בהם. לא נקבל טרור מכל צד שהוא".

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, התייחס אף הוא למעשי הטרור שבוצעו על ידי יהודים ואמר כי הוא מזהה תפיסה חדשה, של כמה עשרות אנרכיסטים מופרעים, תפיסה שבאה לקעקע את הקשר בין עם ישראל למדינת ישראל, "זהו ההיפך המוחלט ממה שהציונות הדתית שואפת אליה מיום היווסדה ע"י הרב קוק" אמר בנט.

קרא עוד:
[postim]

השר בנט הוסיף כי על פי בדיקות שביצע, השב"כ פעל לתפיסת רוצחי משפחת דוואבשה בגבולות החוק, "כמו שאני סומך על השב"כ כשהוא רודף אחרי רוצחי יהודים – אני סומך עליו גם במקרה הזה – לא בלי בדיקה, ולא בלי שאלות".

גם שר הביטחון משה יעלון הודיע היום: "יש לי אמון מלא ואני מעניק גיבוי מלא לראש השב"כ יורם כהן, לאנשי שירות הביטחון הכללי ולשב"כ בכלל נוכח המתקפות הנבזיות שהם חווים בימים האחרונים".

יעלון אמר כי לצד פועלם של אנשי השב"כ כדי להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל מפני הטרור הפלסטיני, הם גם פועלים כדי למנוע מקבוצות טרור יהודי לבצע את זממן כלפי פלסטינים ואחרים, באופן שידרדר את המצב הביטחוני בישראל, ומשקיעים שעות רבות וימים רבים כדי לפענח את פיגוע הטרור בכפר דומא, אשר לדאבון הלב בוצע על ידי טרוריסטים קיצונים יהודיים. חבורה שאין כל קשר בינה לבין הציבור הערכי המתגורר בהתיישבות ביהודה ושומרון, ושנפגע מהדרך הזו על לא עוול בכפו.

"הניסיונות לפגוע בשב"כ ובאנשיו מבוססים על שקרים בוטים, הונאה של הציבור הרחב ומניפולציות מסוכנות וחסרות אחריות, והם מגיעים מעורכי דין ולצערי הרב גם משרים, חברי כנסת ונבחרי ציבור. ומי שמעניק רוח גב לתוקפי השב"כ ומשרתיו, מפיץ שקרים ומסית ציבור נגד מערכת הביטחון, אחראי באופן עקיף למעשי פריעת חוק מצד גורמי שוליים".

שר הביטחון גינה את "ההסתה הצינית והפוליטית נגד השב"כ ואנשיו" כהגדרתו, "החקירה שהם מקיימים מטרתה להעמיד לדין טרוריסטים חסרי מעצורים שביצעו פעולות טרור. אם לא נניח עליהם את ידינו ונביא אותם לדין, הם עלולים לבצע פעולות טרור נוספות שרוצחות חפים מפשע ולהבעיר את האזור. אלו פעולות טרור שחובתנו להילחם בהן בחורמה, הן מנוגדות לערכינו ומסוכנות לכולנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture