נתניהו: "האו״ם לא מסייע למציאת פתרונות, הוא רק מעמיק סכסוכים"

"הייתי הולך לחיים הרצוג לשמוע דברי תורה" אמר ראש הממשלה בדיון מיוחד לציון 40 שנה לקריעת החלטת האו"ם על הציונות כגזענות • בשנה האחרונה קיבלה העצרת הכללית כ-20 החלטות אנטי-ישראליות לעומת החלטה אחת בלבד נגד איראן

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון 40 שנה לנאומו של הנשיא הרצוג באו"ם, שכאשר נתקבלה ב-1975 בעצרת הכללית החלטה 3379, שהשוותה את הציונות לגזענות, קם וקרע לגזרים את נוסח ההחלטה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון: "חיים הרצוג היה אחד הנציגים הבולטים והמייצגים הבולטים של עמנו בפני אומות העולם. 40 השנים שחלפו מאז אותו יום דרמטי, ה-10 בנובמבר 1975, לא הקהו את הרושם של הקוטביות העמוקה שהייתה טבועה ביום הזה. השפל המוסרי חסר התקדים של האו"ם מחד גיסא והעמידה הגאה ומעוררת הכבוד של השגריר הרצוג מאידך גיסא.

"האו"ם סיפק את הבמה לעלילת הגזענות. הוא הפך לארגון שמקבע את קווי הפילוג בין המדינות והגופים. לא רק שהוא לא סייע למציאת פתרונות, אלא העמיק את הסכסוכים, והתייצב בצד העריצות ולא בצד הדמוקרטיות. המשוואה השערורייתית שקבעה שהציונות היא גזענות הייתה קו פרשת המים בתולדות האנטישמיות העולמית. קודם לכן השנאה התפרצה במדינה זו או אחרת, בארץ זו או אחרת. בפעם הראשונה שונאינו השתמשו במנגנון גלובאלי.

קרא עוד:
[postim]

"הרצוג גינה את השנאה והבערות, היוהרה והשקר שעמדו בבסיס ההחלטה. דבריו הנוקבים של חיים הרצוג הותירו רושם עז שנותר במשך השנים, וגם השפיע עלי רבות. שוחחתי עם הרצוג פעמים רבות, הלכתי אליו כדי לשמוע דברי תורה.

16 שנים אחרי שהתקבלה בוטלה ההחלטה, אך טרם הגענו אל המנוחה והנחלה. המגמה העוינת לישראל במוסדות האו"ם נמשכת גם היום. דפוס ההצבעות האוטומטיות נגד ישראל נמשך. בשנה האחרונה קיבלה העצרת הכללית כ-20 החלטות אנטי-ישראליות. בעוד שנגד איראן למשל התקבלה החלטה מתנגדת אחת".

(אילוסטרציה: אבי אוחיון-לע"מ, פלאש 90)

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הלך אליו לשמוע דברי תורה? נו, ניתן לו שכר הליכה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו