טרור הסכינים בצרפת: יהודי מרסיי הונחו שלא להסתובב בגלוי עם כיפות

"לצערנו, אנחנו מטרה. כל עוד אנחנו מזוהים כיהודים אנחנו עלולים להיות מוקנטים ואף להסתכן במוות", אמר לתקשורת הצרפתית צבי עמאר, ממנהיגי הקהילה • הבוקר נמצאה בדרום פריז גופתו של פוליטיקאי יהודי מקומי שנרצח בדקירות סכין בביתו, אך הרקע אינו ברור

על רקע שורה של תקריות אנטישמיות אלימות בתקופה האחרונה, יהודי צרפת חשים מאוימים יותר ויותר. הערב קרא צבי עמאר, ממנהיגי הקהילה היהודית במרסיי לחברי הקהילה, "להוריד את הכיפות" בעת צאתם לרחוב, "עד שיגיעו ימים טובים יותר".

עמאר הבהיר בשיחה עם סוכנות הידיעות AFP כי ההנחיה אינה קלה והיא אף "גורמת לו לבחילה", אולם קדושת החיים גוברת על הכול ולכן יש להצניע את הזהות היהודית ברשות הרבים, כדי להימנע מתקיפה אנטישמית. "לצערנו, אנחנו מטרה. כל עוד אנחנו מזוהים כיהודים אנחנו עלולים להיות מוקנטים ואף להסתכן במוות".

הקריאה באה בעקבות פיגוע הדקירה שהתרחש אתמול בעיר, בו נפצע חבר הקהילה ר' בנימין אמסלם בידי נער בן 15 ממוצא טורקי, אשר הצהיר על הזדהותו עם ארגון הטרור דאעש וקרא "א-ללה אכבר". בחסדי שמים, התקיפה הסתיימה בפציעה קלה בלבד והמחבל הצעיר נעצר. מדובר בדקירה האנטישמית השלישית במספר בעיר בחודשים האחרונים.

קרא עוד:
[postim]

בתוך כך, הבוקר נמצאה בדרום פריז גופתו של פוליטיקאי יהודי מקומי בשם אלן גוזלן ז"ל, שנרצח בביתו באכזריות בדקירות סכין רבות. המשטרה עדיין לא הצליחה לקבוע אם מדובר באירוע על רקע פלילי או לאומני ומי הם מבצעיו.

.הלוויית ארבעת קדושי הטבח ב'היפר כשר' (צילום: אמיר שאבי - POOL)

אם אכן יוכרז הרצח כאירוע אנטישמי, יהיה זה מקרה האנטישמיות החמור ביותר בצרפת מאז רציחתו של הקדוש אילן חלימי הי"ד לפני עשור בדיוק, בידי כנופיית מהגרים מוסלמים מאפריקה – מלבד הפיגוע הרצחני במרכול 'היפר כשר' בשנה שעברה, בו נרצחו 4 יהודים בידי מחבלים המזוהים עם דאעש.

(צילום התמונה הראשית: סרג' אטל – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו