הרבניות נגד ה'רבות': יוזמה חדשה של הרפורמים מדאיגה את החרדים באירופה

בצל הקולות לערוך רפורמות בהנהגת הקהילות ולמנות נשים ל'רבנות' הקהילות, הגיעו לוינה כחמישים רבניות, מכל רחבי אירופה, לכנס ייחודי לחדד את תפקידן של הרבניות • "חזרנו לקהילות שלנו בכוחות מחודשים כדי להמשיך את תפקידנו הנעלה כרבניות לצד בעלינו הרבנים המנהיגים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בצל ההצהרות מצד ארגונים המכנים עצמם אורתודוקסים כביכול, שקראו לאחרונה לערוך רפורמות בהנהגת הקהילות ולמנות נשים רבניות בראשות הקהילות, הגיעו לווינה כחמישים נשות הרבנים ממונקו ולטביה, בריטניה, צרפת, גרמניה ופולין, בלארוס, בלגיה ומכל רחבי אירופה כדי לעמוד על המשך מסורת ישראל בהנהגת הקהילות, להדגיש את תפקידי אשת הרב כעומדת לימינו בהנהגת הקהילה ולקבלת כלים למלא את התפקיד החשוב.

שלושת ימי העיון שעסקו ב"תפקיד הרבנית האורתודוקסית כיום" התקיימו במרכז הקהילתי של ווינה בחסות הקהילה המקומית שבראשות הרב שלמה הופמייסטר ובארגונה המקצועי של הרבנית שרלוט דונר, א"ח שתבדלח"א למנכ"ל הנערץ של 'ועידת רבני אירופה', ה"ה הרב אברהם אבא דונר זצ"ל. הכנס, ראשון מסוגו באירופה, התקיים ביוזמת 'ועידת רבני אירופה', וזכה להדים חיוביים ביבשת.

לנשות הרבנים ברחבי היבשת, בעיקר בקהילות שבהם יש משקל רב לקרוב רחוקים, נועדו תפקידים רבים בהיותן עוסקות בהדרכת המשפחות ומלמדות נושאים שונים לנשות הקהילה בבחינת 'שרה מקרבת את הנשים'. אחד האירועים הבולטים של האירוע הייתה מצגת שהוכנה ע"י הרבנית ארנטרוי תליט"א, א"ח לגאב"ד אירופה הגאון רבי חנוך הכהן ארנטרוי שליט"א, העוסקת שנים רבות בהדרכה בקהילה, ואשר היוותה מקור ללמוד והכוונה לנשות רבני אירופה בזכות ניסיונה הרב והעשיר. כן עסקו ההרצאות והמושבים בנושאים שונים שעל נשות הרבנים למלא ובדרכים להפוך את תפקידן כמנוף להרבות חיי תורה ומצוות בקהילות.

קרא עוד:
[postim]

בין המרצים שהגיעו לימי העיון; הרב ד"ר דויד פלקוביץ, פסיכולוג ומנחה ב- RIETS, שהסביר לרבניות כיצד לפתח כישורי הקשבה ותקשורת, עמד על טבעה של פסיכולוגיית השינוי והדגים מספר שיטות ייעוץ למקרים שונים ומגוונים בהם עשויות הרבניות להיתקל במהלך עבודתן.  מומחה נוסף בתחום פיתוח מערכות תקשוב; מר וויל קינטיש ממנצ'סטר הדריך את הרבניות כיצד לפתח נטוורקינג, לנצל הזדמנויות בשמחות בקהילה ועצות בנושא הרצאות בפני קהל, בסיוע מצגת ייחודית. המשתתפות ניהלו שיח פתוח כיצד התרבויות הלאומיות השונות בהן הן גרות משפיעות על יחסי הגומלין החברתיים. הרבנית רחל בינשטוק, מבית הכנסת המאוחד הציגה רעיונות ועצות חיוניות ביותר ושוחחה על נושאים כגון "אתגרי משפחה" ו"שימוש במעגלי החיים כהזדמנות לחיבור". במהלך ימי העיון התפצלו הרבניות לשיעורים וסדנאות, שהוגשו תוך אינטראקציה ושיתוף.

הרבנית נעמי לרר אמרה בתום הכינוס כי: "הרבניות שבות לקהילות בכוחות מחודשים כדי להמשיך את תפקידנו הנעלה כרבניות. לפגוש רבניות מכל קצוות אירופה – גם ממקומות רחוקים ולעיתים קשים – היה בשבילי מקור להשראה אדירה. היה מפעים לראות את מסירות הנפש העצומה בה ממלאות הרבניות החשובות הללו את תפקידן החשוב לצד בעלינו המנהיגים את הקהילות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture