ותלמודו בידו • מעמד כבוד התורה לתלמידי ישיבת טשארנאביל

מעמד מרגש ומפואר נערך השבוע במושב יסודות לתלמידי ישיבה קטנה טשארנאביל בראשות כ"ק האדמו"ר שליט"א ובהשתתפות הורי התלמידים המצטיינים בו הוקירו את התלמידים אשר השקיעו בתלמודם בהיבחנם על כל מסכת גיטין • צילום: שמואל דריי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

קרוב למאה בחורי ישיבה קטנה טשארנאביל התכנסו השבוע ליום עיון במושב יסודות, כשבשיאו נחגג מעמד 'כבוד התורה' ברוב פאר והדר לכבוד התורה ולומדיה, בהשתתפות צוות הישיבה, הר"מים והמשגיחים, ובראשות כ"ק האדמו"ר מטשארנאביל שליט"א.

כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (37)

לקראת סיומם של ימי השובבי"ם בהם התייגעו בחורי הישיבה בשינון ושקידה, הופתעו הבחורים ביום העצמה והתעלות במושב יסודות, יום שהעניק להם את הכוחות להמשך תנופה ומרץ בעמל התורה בשבועות הבאים של פרשיות שובבי"ם ת"ת.

כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (2)

בשעת צהריים נכנסו בחורי הישיבה בשערי המושב יסודות, שם נאספו לסדרת הרצאות ודרשות מאלפות ומחכימות מפי מחנכים דגולים ומרביצי תורה.

תחילה האזינו הבחורים בקשב רב למשאו המרתק של המחנך המופלא הרה"ג ר' פינחס ברייער שליט"א, אשר המשיל לקחים ותובנות מתהלוכות דרכי החיים והיטיב לתאר את המעלה הנפלאה שבהליכה בדרך המלך הסלולה, המסורה בידי צוות המחנכים העמל להכשירה ולהקל על ההולכים בה.

כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (1)אחר טעימה וכיבוד קל הסכיתו הנאספים לדברי הרה"ג ר' זלמן לוריא שליט"א שביאר את הברכה הטמונה בציות לציווי האלוקי של 'ובחרת בחיים' והשכר הצפון לבוחרים בטוב 'למען תחיה אתה וזרעך', שזוכים בכך להשתית את עתיד חייהם על יסודות רוחניים איתנים.

הרה"ג ר' נחמן יאקאב שליט"א ריתק את קהל הבחורים בהדרכות נפלאות על הנהגות שבין אדם לחברו. בתבונה רבה האציל לבחורי הישיבה עצות זהב להשתלבות בחברה מועילה ונעלית, ונתן הכוונות מאירות לרכישת קנין "חבר טוב" במילים טובות ובמידות נאותות.

כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (18)

בה בעת שהבחורים לוקטים דברי חכמה ממשפיעים ידועי שם, התכנס צוות הישיבה הנרחב, למפגש מחכים עם המחנך הדגול הרה"ג ר' יעקב יוסף בטלמן שליט"א שמשמש כיועץ מעשי לצוות הרוחני בכל עניני הישיבה. בהתייעצות רבתי עם מגידי השיעורים והמחנכים המופקדים על טיפוח תלמידי הישיבה, שקדו יחד כולם על עקרונות אמנות החינוך לתורה ויראת שמים המנחים את דרכם בקידום הבחורים ובניית אישיותם בתורה ובמידות, ביראת שמים וחסידות.

כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (20)לאחר תפילת ערבית של ראש חודש, עלו ובאו כלל הבחורים בראשות מוריהם ומחנכיהם, לאולם המפואר והחדש ביסודות. המוזמנים הסבו סביב שולחנות ערוכים לתפארה, לסעודה שנערכה כיד המלך לכבוד לומדי התורה שציינו את שמחתם בסיום מסכת גיטין עליה נבחנו בידיעה מקיפה וברורה.
סעודת הסיום אורגנה בהפתעה גמורה עבור תלמידי הישיבה שבימים אלו סיימו חזרה יסודית ומבחנים בכתב ומבחני שקלא וטריא על כל מסכת גיטין שנלמדה בשנה העברה, החתים ברשמים עמוקים את ליבותיהם של הצורבים שיוסיפו חיל בשינון המסכת הגדולה.
דקות ספורות לאחר תחילת המעמד, הפתיעה קבוצה גדולה מהורי התלמידים שבאו להשתתף עמם בשמחתם, שמחת התורה והוגיה בטהרה. אלו לצד אלו ישבו בקירוב לבבות לחוות את השעות הנפלאות והמרוממות היצוקות בתוכן מרגש ועילאי.
קידם את פניהם המנהל הרוחני הרה"ג ר' פנחס גרינוואלד שליט"א, שהרחיב בשבח סיום מסכת גיטין והדגיש כי עיקר השמחה נובע מכך שרוב יגיעת החזרה והשינון נבע מרצונם וכיסופיהם של הבחורים. הרב גרינוולד סיפר להורים על התפעלות הבוחנים מידיעותיהם הנרחבות של כלל תלמידי הישיבה שנבחנו בפניהם על כל מסכת גיטין גפ"ת בשקלא וטריא כסדרו, דבר דבור על אופניו, בהבנה מלאה ומעמיקה.
בדבריו, קשר הרב גרינוואלד את הימים הנזכרים ונעשים עם תחילת ראש חודש אדר אשר מרבין בו בשמחה על כי "הדר קיבלוה מאהבה", למעמד סיום המסכת והחזרה שהומרצה על ידי הבחורים הטעונים באהבת תורה ולימודה.
כאשר שיבח את הבחורים על שקידתם ב'חמש שעות רצופות' בימי השובבי"ם, אמר הרב גרינוולד כי לאמיתו של דבר, חמש השעות המדוברות בטלות במקצת בתוספת מרובה על העיקר, שהרי בחורי הישיבה בהתמדתם הכפילו ואף חלקם שילשו 'פינעף שעה' רצופות, ערב ובוקר וצהריים.

כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (33)
ראש הישיבה הגאון ר' ברוך טסלר שליט"א נשא את המשא המרכזי לכבוד המעמד, וכרך את מועד חודש השמחה שנפתח עם תום ימי השובבי"ם בהם רבתה שקידתם של הבחורים. בדרשתו כמין חומר על הפסוק "פקודי ה'… משמחי לב" הרחיב וביאר אודות מעלת השמחה הנגרמת מעמל התורה המזכך ומטהר את הנפש, כשהוא מתבל באמרות צדיקים וברעיונותיהם הטהורים את שגב הימים מר"ח אדר והלאה שינוצלו להגביר חילים בתורה. בסיום דבריו הנפלאים, הודיע ראש הישיבה על פתיחת מבצע 'קנין ש"ס' במסגרתו נקראים הבחורים לשוב על הצלחתם במסכת גיטין ולהיבחן על כל מסכת בבא בתרא עד סוף השנה.

כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (32)
במרכזה של סעודת המצווה שהונעמה בידי תזמורת ובעלי מנגנים, ערך אחד הבחורים את הסיום על מסכת גיטין כשהוא משמש לשליחם של כמאת המסיימים המאושרים שבאו ותלמודם בידם. המג"ש הותיק הרה"ג ר' נחום שמילוביץ שליט"א כובד באמירת הקדיש המיוחדת לסיום מסכת כשמיד לאחריו פוצחת התזמורת במחרוזת שירי אהבת תורה ויקר עוסקיה.

כאן עלתה ההתלהבות לשיאה כשהכל מפזזים ורוקדים לכבוד התורה. הגדיל לעשות אחד ההורים, הרה"ח ר' אברהם וייס שליט"א – חבר ועד ההורים, שבהתרגשות נטל את רשות הדיבור וביקש להיות לפה להורים הרבים שהפתיעו בהגעתם למעמד. בהביעו את שחשו הורי הבחורים כולם, הפליא ושיבח את צוות הישיבה המורחב העמל על גידולי הפאר והודה לכ"ק האדמו"ר שליט"א העומד בראש המחנכים בהתוויית דרך ה', כשהוא מבטא את הרגשת גודל הזכות להפקיד את היהלומים בכספת כה מהודרת ומושקעת הודות להשקעתם המרובה של האדמו"ר שליט"א וצוות הישיבה לאורך כל השנה.

כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (42)
הרה"ג ר' דוד שובקס שליט"א מב"ב, שימח את המסובים בחרוזים חינניים ובנעימה והלהיב את הבחורים והוריהם בפנינים מתוקים בשבח התורה הקדושה וידיעתה.

כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (41)
לקראת שיאו של המעמד וחלוקת התעודות למצטיינים המרובים, נשא כ"ק האדמו"ר שליט"א את אמרותיו הטהורות בגודל מעלת ימי השובבי"ם הנשגבים. בדברי קדשו, הרחיב בשבח הענין של החזרה על הנלמד. האדמו"ר שליט"א סיפר עובדה מופלאה מהגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל אשר בשנותיו המופלגות גילה לקבוצת אברכים שנבחנו אצלו על מסכת גיטין, כי בצעירותו למד את המסכת שבעים פעם! וזאת לפני שהחל "לחזור" עליה.
לסיום, העניק כ"ק האדמו"ר שליט"א את ברכת התורה לתלמידי החכמים הצעירים ובירכם שיוסיפו לעלות במעלות הקודש לשם ולתפארת כל בית ישראל. בחורי שיעורי ב' וג' שנבחנו בהצטיינות על המסכת קיבלו תעודות הוקרה מידי האדמו"ר שליט"א. הבחורים שהפליאו בהישגיהם זכו גם למתנת הערכה של גביע כסף לאות על שקידתם המופתית.

כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (45)
בסיום הערב שבו הבחורים לישיבה הקדושה כשהם עמוסים במטענים רוחניים רבי השפעה שיהיו להם לצידה בהמשך מסעם בדרך העולה בית ה'.
אנקדוטה מרגשת נרשמה כאשר פנו אנשי הצוות לסכם בסיפוק את רשמי הערב, אז ציין ראש הישיבה הרב טסלר שליט"א, את עגמת נפשו על היעדרותו של אחד הבחורים מהמעמד בשל שמחת החתונה במשפחתו. כעבור שניות מועטות של התבוננות החליט ראש הישיבה: אם הוא לא יכל לבוא לכאן, נבוא אנו אליו! וכך היה. ראש הישיבה, עם המג"שים של הבחור, נסעו במיוחד לב"ב לאולם החתונה, שם העניקו לבחור את מתנות הערב המרומם, במעמד כל בני המשפחה שהתרגשו מגילוי האכפתיות ותשומת הלב שמייחסים בישיבה לכל בחור ובחור.

כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (3) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (4) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (5) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (6) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (7) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (8) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (9) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (10) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (11)כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (13) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (14) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (15) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (16) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (17) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (18) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (19) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (20) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (21) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (22) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (23) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (24) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (25) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (26) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (27) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (28) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (29) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (30) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (31) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (32) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (33) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (34) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (35) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (36) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (37) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (38) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (39) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (40) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (41) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (42) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (43) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (44) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (45) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (46) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (47) כבוד התורה טשארנאביל אדר א תשעו (48)

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ב"ה הישיבה התחזק 100 בחורים חשבתי שירד לגמרי!!
לא כמו שהיה אבל יפה מאוד!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture