יו״ר ועדת חו״ב לפרלמנט האירופי: "סימון מוצרים מונע מו״מ מדיני"

"נדרש מנהיג פלסטיני אמיץ כדי לשוב לשולחן המו״מ" אמר ח"כ צחי הנגבי בדיון משותף עם ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי • חברי הוועדה קראו לאירופים לאמץ מדיניות מאוזנת בכל הנוגע לתהליך השלום • בעניין הסורי, אמר הנגבי כי נכון שאסד יסיים את תפקידו לאחר שהיה אחראי לרצח המונים

"סימונה לרעה של ישראל תוך התעלמות בוטה מסכסוכי גבול אחרים בעולם עלולה ליצור את הרושם בקרב הציבור הישראלי שאירופה עדיין רדופה מההיסטוריה האנטישמית של היבשת", כך אמר ח"כ מייקל אורן לגורמים בכירים באיחוד האירופי ובנאט"ו עמם נפגש במסגרת ביקור משלחת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לפרלמנט האירופי בבריסל שבבלגיה.

בין הנושאים הבוערים שעלו לדיון ניתן לציין את מלחמת האזרחים בסוריה, משבר הפליטים, המאבק בדעא"ש, קריסתן של לוב ותימן והסכנות למדינות האזור לאחר החתימה על הסכם הגרעין עם איראן. כמה שעות לפני הדיון עם המשלחת הישראלית הופיע שר החוץ האיראני זריף באותה ועדה, ותקף כדרכו במלים חריפות את ״המשטר הציוני״. יו"ר ועדת חו"ב, ח"כ צחי הנגבי, אמר בנושא זה כי הסכם הגרעין עם איראן ככלל, אינו טוב, אבל כרגע נדרש מהמערב לוודא את יישום ההסכם על ידי איראן.

הנגבי הדגיש בפני חברי הוועדה המארחת כי למול חוסר היציבות במזה"ת מדינת ישראל היא עוגן דמוקרטי יחיד. ח"כ הנגבי אמר עוד כי חיזבאללה אומנם מושקע בלחימה בסוריה אך הוא ערוך מול ישראל בגבול הצפון ולא ניתן לדעת מתי השקט יתערער. עוד בעניין הסורי הדגיש הנגבי כי ישראל מסייעת הומניטרית כמיטב יכולתה ובכל מקרה נכון שאסד יסיים את תפקידו לאחר שהיה אחראי לרצח המונים.

קרא עוד:
[postim]

כמאה חברי פרלמנט נכחו במפגש, חלקם עויינים, חלקם ידידי ישראל. למרות היחס המתנכר מצד נציגים רבים באיחוד האירופי, סבור יו"ר ועדת חו"ב כי חשוב מאד לקיים דיאלוג עם אירופה, דווקא בימים אלה בהם היא עוברת תהליכים דרמטיים בעקבות מתקפות הטרור של המדינה האיסלמית וגלי הפליטים הסורים שנוהרים אליה.

בהקשר הפלסטיני אמר הנגבי כי ישראל מצויה בגל של טרור, שאינו מוביל אותנו לשום מקום. "אין ישראלי שלא רוצה בשלום עם הפלסטינים אך לצורך כך נדרש לשוב לשולחן המו"מ ולדון בכל המחלוקות כאשר בצד השני יושב מנהיג אמיץ שמסכים לוותר בקול רם על זכות השיבה של הפלסטינים לתוך שטח מדינת ישראל". במפגש של חברי ועדת החוץ והביטחון עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני בבריסל, אמר ח"כ הנגבי: "כאשר גל הטרור ייפסק יהיה קל יותר לקדם צעדים בוני אמון".

במשלחת ועדת החוץ השתתפו גם נציגי מפלגות כולנו, העבודה ויש עתיד, הנציגים הישראלים נפגשו עם גורמים מדיניים בכירים במוסדות האיחוד שהדגישו את הידידות העמוקה בין ישראל לאירופה אך הביעו את התנגדותה של אירופה לבנייה בהתנחלויות. ח"כ מייקל אורן השיב למארחים האירופים כי יש להם הזדמנות למלא את הוואקום המדיני במזרח התיכון על ידי אימוץ מדיניות מאוזנת בכל הנוגע לתהליך השלום. יו"ר הוועדה הנגבי, הדגיש גם הוא כי צעדים ליצירת לחץ נגד ישראל כגון סימון המוצרים, אינם תורמים לתהליך השלום אלא מעודדים את אבו מאזן שלא לחזור לשולחן המו"מ.

חברי הוועדות סיכמו להמשיך את הדיאלוג ביניהם באופן קבוע לצורך החלפת דעות ורעיונות. בהמשך צפויה המשלחת בין השאר להיפגש בהמשך עם בכירים בנאט"ו, שר החוץ של בלגיה ושרת ההגנה ההולנדית. כמו כן יבקרו חברי המשלחת במוזאון היהודי בבריסל שהיה תחת התקפת טרור.

חברי ועדת חוב בוועדת החוץ של הפרלמנט האירופי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו