עימות בקואליציה: מי אחראי למפלה המביכה בהצבעה החשובה?

יו"ר הקואליציה מאשים את ח"כ אורן חזן ב"היעדרות מכוונת" ומאיים לנקוט נגדו בצעדים משמעתיים • חזן בתגובה: בכל כישלון מאשימים אותי

מליאת הכנסת דחתה אמש בקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ ענת ברקו מהליכוד, להסדרת מעמדם החוקי של פסקי הדין הפליליים הניתנים בבתי הדין הצבאיים ביהודה ושומרון. החוק זכה לתמיכת הקואליציה, אך נפל בתוצאה של תיקו 29 בין התומכים למתנגדים.

חשיבותו של החוק שנפל הייתה בתקדים שהוא ביקש ליצור, כצעד ראשון בדרך להחלת חוקי המדינה על יו"ש – מה שבשמאל מכנים "הסיפוח הזוחל". בהתאם לתקנון הכנסת, כעת לא תהיה אפשרות להעלות את החוק מחדש במשך חצי שנה.

למרות שהקואליציה הצרה נכשלה כבר מספר פעמים בכנסת הנוכחית בהצבעות בקריאה טרומית, זוהי הפעם הראשונה בה נופלת הצעת חוק קואליציונית בקריאה ראשונה.

גורמים בהנהלת הקואליציה האשימו אמש את ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה בכך שנעדר מהמליאה ללא הודעה מראש, אך יו"ר הקואליציה, ח"כ צחי הנגבי, הבהיר שהאשם הוא דווקא ח"כ אורן חזן, עמיתו לסיעה.

קרא עוד:
[postim]

"חזן נעלם מהכנסת ללא קיזוז ולא ענה לטלפונים משש בערב", אמר הנגבי לעיתונאי עמרי נחמיאס. הוא הוסיף כי ביום רביעי תכונס סיעת הליכוד להחליט בדבר "הצעדים שיינקטו בעניין היעדרותו המכוונת של חזן מהצבעות, היעדרות שחוזרת על עצמה לאורך חודשים ארוכים".

ח"כ חזן דחה בזעם את הטענה והגיב: "רק להבין, מוניתי ליו"ר הקואליציה שכל צרותיה על הכתפיים שלי?! 32 ח"כים לא במשכן – אורן אשם, כישלון בהצבעה – חזן אשם. אגב, טלפון אחד מצחי הנגבי לא היה!".

(צילום ארכיון: מרים אלסטר – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו