היוזמה להפלת שלטון נתניהו: איחוד כוחות מלא בשורות הימין-מרכז

מגעים להסכמה בין מנהיגי המפלגות, שלא להמליץ על נתניהו בפני הנשיא אלא לנסות להתאחד סביב מועמד מוסכם אחר, גם במקרה שהליכוד ינצח שוב • תכנית רחבה יותר שנשקלת, היא הקמת מפלגה שתאחד את כל הימין-מרכז • הבעיה: מי בראש?

המועד הרשמי של הבחירות לכנסת ה-21, נמצא אמנם הרחק בשנת תש"פ, אך במערכת הפוליטית יש כבר מי שמתכננים מהלכים ארוכי טווח להחלפת ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

היוזמה החדשה היא פרי מגעים בין אישים בכירים במערכת הפוליטית ומחוצה לה, המשויכים כולם למחנות הימין והמרכז, כך חושפים הערב העיתונאים יוסי ורטר ב'הארץ' ועמית סגל ב'חדשות 2'. המטרה היא להגיע לכל הפחות להבנה כי גם אם נתניהו ינצח בבחירות הבאות, מנהיגי המפלגות לא ימליצו עליו בפני הנשיא אלא ינסו להתאחד סביב מועמד מוסכם אחר.

בין היתר, נדונה בשבועות האחרונים האפשרות להקים מפלגת ימין-מרכז חדשה, שתכלול את רוב הכוחות הפוליטיים ותנסה להביס את ראש הממשלה בבחירות. הקמת רשימה כזו היא משימה קשה ביותר, משום שהיא חייבת לכלול בין 5-7 אישים, הרואים את עצמם כמתאימים לראשות הממשלה.

קרא עוד:

[postim]

רשימת הפוליטיקאים שמאסו בנתניהו, היא כמעט אינסופית. ביניהם ניתן למנות בכירים בקואליציה, כמו יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"ר כולנו משה כחלון; מנהיגי מפלגות אופוזיציה, כיו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן; וגם אישי ציבור מחוץ למערכת הפוליטית, המקווים לכבוש את ראשות הממשלה, כמו הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ובכיר הליכוד לשעבר גדעון סער.

.עמיתיו מאסו בו. ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

לדברי ורטר, היחיד מבין כל אלו שאינו דורש לעצמו את ראשות הממשלה, הוא שר האוצר כחלון, אשר מוכן להסתפק בתפקיד שר האוצר גם בקדנציה הבאה…

על פי דיווח נוסף, גבי אשכנזי השיב בשלילה להצעת לפיד להצטרף ליש עתיד ולכהן בה כמס' 2, בניסיון להפוך אותה למפלגת השלטון. הרמטכ"ל לשעבר אף אינו מעוניין להתמודד על ראשות מפלגת העבודה, שלתפיסתו סיימה את תפקידה ההיסטורי ובאמצעותה לא יוכל להגיע לשלטון.

(צילומים: מרים אלסטר ויונתן זינדל – פלאש 90, אלכס קולומויסקי – POOL, פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו