הגר"ח קנייבסקי הורה: בכל שאלה ציבורית בענייני הכותל המערבי יכריע הגר"א נבנצל

כך כתב הגר"ח במענה למכתבו של רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ

מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א, הורה לרב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, כי כל שאלה בעניינים ציבוריים הנוגעים לסדרי הכותל המערבי, יפנה אל רבו של הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים, הגאון רבי אביגדור נבנצל שליט"א.

הרב רבינוביץ שיגר בתחילת השבוע מכתב אל הגר"ח קנייבסקי, בעקבות הסערה שהתעוררה עם הקמת רחבה מיוחדת ב'קשת רובינסון' עבור הרפורמים ונשות הכותל, בה הם עורכים את תיפלותיהם וטקסיהם, הנוגדים את רוח היהדות, רח"ל.

קרא עוד:

[postim]

במכתבו שאל רב הכותל: "אבקש לברר אצל כבוד תורתו שליט"א, את מי ראוי לשאול את דבר השם בעניינים הנוגעים להנהגה על ידי שריד בית מקדשנו בשאלות פרטיות וציבוריות".

הגר"ח קנייבסקי ענה בקצרה בכתב יד קדשו: "את ר' אביגדור נבנצל נרו יאיר".

אירוסין הגרח קנייבסקי הגרא נבנצאל. צילום שוקי לרר (45)הגר"ח קנייבסקי והגר"א נבנצל בשמחה משותפת של אירוסי נכדיהם(צילום: שוקי לרר)

הגר"א נבנצל, תלמידו המובהק של מרן הגאון רבי שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל, שימש במשך כ-35 שנים כרב הרובע היהודי, עד לפרישתו הרשמית מתפקיד זה בשנת תשס"ח. עד היום סומכים גדולי ישראל את ידיהם עליו ככתובת ראשית לשאלות בעניינים ציבוריים מורכבים הנוגעים לעיר העתיקה וירושלים כולה.

מכתב רבי חיים קנייבסקי לרבי שמואל רבינוביץ בעניין הכותל המערבי

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האם הכרה ברפורמים ופתיחת מקום רשמי בפהרסיא לעיני מליונים באישור הממשלה בה שותפים אנשים חרדיים היא רק "שאלה ציבורית בעניני הכותל המערבי"?
יתכן ששאלה זו שוות ערך לעצם קיומו של הכותל המערבי ואף יותר – ברור שזו שאלה לגדולי הדור, ולא על זה היתה הוראת מרן.

מצויין שכיוונת לדברי הגר"ח.
בדיוק זה מה שהוא כתב, במילותיו הוא, לשאול את גדולי הדור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו