"אני גאה להיות יהודי": סנדרס ניצח את קלינטון במדינת מיין

"משפחתו של אבי נמחקה על ידי היטלר בשואה. אני יודע מה המשמעות של פוליטיקה משוגעת וקיצונית", אמר הסנאטור היהודי לאחר הניצחון, ברמז עבה לעבר המפלגה הרפובליקנית

בבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית שערכה אמש המפלגה הדמוקרטית במדינת מיין, ניצח הסנאטור היהודי ברני סנדרס עם 64.3% מקולות הבוחרים, לעומת 35.5% בלבד למועמדת המובילה במרוץ, מזכירת המדינה לשעבר הילארי קלינטון.

בשל שיטת החלוקה היחסית הנהוגה במפלגה הדמוקרטית, קיבל סנדרס 14 נציגים נוספים לוועידת המפלגה וקלינטון זכתה ב-6 נציגים בלבד.

"אני גאה מאוד להיות יהודי, זה חלק גדול ממי שאני כבן אדם", אמר סנדרס לאחר הניצחון, במהלך עימות תקשורתי שנערך בינו לבין קלינטון בדטרויט. ברמז עבה לעבר המפלגה הרפובליקנית, סיפר: "משפחתו של אבי נמחקה על ידי היטלר בשואה. אני יודע מה המשמעות של פוליטיקה משוגעת וקיצונית".

קרא עוד:

[postim]

זהו הניצחון ה-8 של סנדרס במרוץ, לעומת 12 ניצחונות לקלינטון, אך למרות ההישגים המרשימים, מועמדותו נחשבת לחסרת סיכוי ממשי, משום שהוא מצוי בעמדת נחיתות ברוב המדינות – בפרט באלו עם ריכוז גבוה של אוכלוסייה שחורה.

עד כה גרפה קלינטון בפריימריז 671 נציגים לעומת 476 לסנדרס, אך המספר העצום של 'נציגי העל' שהודיעו שיצביעו עבורה בוועידת המפלגה, מגדיל את ההפרש בין השניים לפער בלתי ניתן לסגירה – 458 צירי על תומכים בקלינטון ורק 22 תומכים בסנדרס. בסך הכול צברה קלינטון 1,129 נציגים וסנדרס 498 בלבד, מתוך 2,383 הנדרשים לניצחון הסופי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו