ועדת הפנים אישרה: מחיר המבחן לרבנות ולדיינות יעלה

ועדת הפנים אישרה להעלות את האגרות לבחינות לרבנות ולדיינות • העלאת האגרות נובעת משינויים וייעול במערך הבחינות ובדיקתן שהיה ידוע בסרבולו • ההעלאה על פי בקשת שר הדתות דוד אזולאי

ועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם אישרה היום את העלאת האגרות לבחינות לרבנות ולדיינות, על פי הצעת השר לשירותי דת דוד אזולאי.

הניגשים לבחינות לרבנות, למשגיחי כשרות ולשוחטים ישלמו מעתה אגרה של 370 ₪ במקום 325 ₪ עד כה והנבחנים לדיינות ישלמו מעתה 524 ₪ במקום 500 עד כה. העלאת האגרות באה לממן שינויים מפליגים במערך הבחינות ובדיקתן, שהיה ידוע בחוסר יעילותו ובסחבת שפגעה מאד בנבחנים.

בדיון התפתח ויכוח בנושא מתן פטור מתשלום האגרות בנסיבות מיוחדות. יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם: "מכיוון שהאוצר אינו מסבסד את ההנחות, אלא מדובר במשק סגור, יוצא שאם ניתן פטור מהאגרה לעני בדרגה 10, זה אומר שנצטרך להשית אגרה יותר גדולה על עני בדרגה 9, ואז לא עשינו כלום".

"לא נעמיס על העני שקצת פחות עני לממן את חברו העני ממנו. אם האוצר היה משפה לא הייתה בעיה לתת הנחות, אבל האוצר לא ישפה כי כל בחינות ההסמכה בארץ הן כאלה, גם הבחינות של לשכת עוה"ד וגם של לשכת רואי החשבון. לכן נקיים דיון עוד חצי שנה. אם יתברר שיש הרבה פניות, אולי נבקש עוד תיקון בתקנות".

ח"כ אורי מקלב אמר כי "זו לא חשיבה יהודית למנוע מנזקקים לבקש פטור. מדובר באוכלוסייה חלשה. תעשו רף מאד גבוה לקבלת פטור, אבל חייבת להיות אופציה כזו למקרים מיוחדים. ואם אדם יושב שבעה ובגלל זה לא הגיע למבחן, לא תחזירו לו האגרה ששילם?" עודד פלוס, מנכ"ל המשרד לשירותי דת השיב: "במקרה כזה יהיה פטור מלא, גם במקרה של אשפוז".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו