בגלל המחלוקות על הסיוע הביטחוני: נתניהו ביטל את נסיעתו לארה"ב

תוקפו של הסכם הסיוע הקודם אמור לפקוע באמצע השנה הבאה וכעת דנים הצדדים על הסכם חדש, ל-10 שנים נוספות • נתניהו היה אמור להשתתף בוועידה השנתית של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק ולהיפגש עם בכירי הממשל, לרבות פגישה אפשרית עם אובמה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט הערב לבטל את נסיעתו המתוכננת לארצות הברית, בעוד כשבועיים. נתניהו היה אמור להשתתף בוועידה השנתית של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק ולהיפגש עם בכירי הממשל.

הסיבה העיקרית לביטול הנסיעה, היא היעדר ההסכמות על טיבה וכמותה של חבילת הסיוע הביטחוני שישראל מקבלת מארה"ב. תוקפו של הסכם הסיוע הקודם אמור לפקוע באמצע השנה הבאה וכעת דנים הצדדים על הסכם חדש, ל-10 שנים נוספות.

ישראל מעוניינת לזכות בהגדלה דרמטית של הסיוע הצבאי – אשר מסתכם כיום ביותר מ-3 מיליארדי דולרים מדי שנה – ולהעלותו לסכום חסר תקדים של עד 5 מיליארדים בשנה. בעת המשא ומתן עם איראן על תכנית הגרעין שלה הציע הממשל בוושינגטון חבילה נדיבה מאוד, אולם נתניהו סירב לדון בכך וכעת משיבים האמריקנים בשלילה לחלק נכבד מהדרישות הישראליות.

קרא עוד:
[postim]

בלשכת ראש הממשלה אומרים כי הנשיא ברק אובמה, אשר עתיד לקיים בימי הוועידה ביקור היסטורי בקובה, הציע לנתניהו להקדים את בואו לארה"ב ולהיפגש עמו, אך ראש הממשלה העדיף לבסוף להימנע כליל מהנסיעה, בשל מערכת הבחירות הסוערת המתקיימת בארה"ב.

(צילום ארכיון: פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו