ליצמן יוזם: תרופות מצילות חיים יכנסו לביטוחי הבריאות המשלימים

שר הבריאות יעקב ליצמן יגיש הצעת חוק שתביא להכנסת תרופות מצילות חיים שלא ניתנות במסגרת סל הבריאות לביטוחים המשלימים של קופות החולים • ליצמן: אתן את התרופות גם למי שמתחת לקו העוני

שר הבריאות יעקב ליצמן צפוי להגיש הצעת חוק על הכנסת תרופות מצילות חיים שלא ניתנות במסגרת סל הבריאות לביטוחים המשלימים של קופות החולים.

בגלי צה"ל דווח כי היום בבוקר (שני) הגישו אנשי משרד הבריאות תזכיר חוק לליצמן שנועד להיות מוגש בימים הקרובים כהצעת חוק ממשלתית, ומסתמן שסיכוייה לעבור מצוינים.

קרא עוד:
[postim]

מדובר על התרופות היקרות, מצילות החיים שאינן נכללות בסל הבריאות הממלכתי. בעבר, לכמה חודשים ב-2007, התחילו קופות החולים לתת את התרופות האלה במסגרת הביטוחים המשלימים, אלא שבשנת 2008 נאסר עליהן לעשות את זה בחוק ההסדרים, בטענה לאי שוויון כלפי מי שידם אינה משגת לרכישת ביטוח.

עכשיו השר מציע להכניס את התרופות לביטוחים המשלימים של הקופות, שבהם מחזיקים בערך שלושה רבעים מהאוכלוסייה, ולמי שלא יכול לקנות ביטוח לתת רק את התרופות מצילות החיים בדרך אחרת.

בתזכיר החוק שכתבו במשרד, נכתב כי "כל עוד לא ניתן להבטיח כי תרופות חיוניות שעלותן גבוהה תכללנה בסל הבריאות הממלכתי, יש להכליל אותן בביטוחים המשלימים של קופות החולים. חלופה זו וודאי שוויונית יותר מרכישה של פוליסות מסחריות", שזה מה שעושים לא מעט מאיתנו היום, וביוקר.

בראיון לירון וילנסקי אמר שר הבריאות כי "לכל מי שיש שירות ביטוח משלים יכול לקבל את התרופות. מי שמתחת לקו העוני גם לו אתן את התרופות. מי שמעל קו העוני ולא רוצה לרכוש שירות ביטוח משלים, זה לא ענייני".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו