הושלם מהלך קיצור תשקיפי תעודות הסל: יכילו כ-100 עמודים בלבד

יו"ר הרשות לניירות ערך: "זהו מהלך חשוב שמשמש גם דוגמא לדרכה של הרשות הפועלת במרץ מחד להקל בנטל הרגולציה במקום בו הדבר מתאפשר ומאידך שומרת על עניינם של המשקיעים ומקפידה על גילוי נאות ואפקטיבי לציבור הרחב"

הרשות לניירות ערך יזמה מהלך שהוביל לקיצור משמעותי של הדיווחים השונים בתחום תעודות הסל מאלפי עמודים עמוסים במידע, לתשקיף של כמאה עמודים בלבד.

כך לדוגמא המידע אודות המדדים המשמשים נכסי מעקב לתעודות סל הועבר לטופסי דיווח אלקטרוניים. המעבר לדיווחים האלקטרוניים מאפשר דיווח חד פעמי של מרבית הנתונים, ללא צורך בהכללתם פעם אחר פעם בדוחות החברה.

לצד הפיתוחים המחשוביים פעלה הרשות כבר בשנת 2014 לקדם מהלך הכולל, בין היתר, הקלות בהליכי הצעה לציבור, ואשר חל גם על תעודות סל המונפקות על פי תשקיף מדף. מטרת ההקלות הייתה לייעל ולפשט את הליך מתן ההיתר לתשקיף.

קרא עוד:

[postim]

מעבר לפישוט וקיצור הדיווחים פעלה הרשות גם להקל על הליך אישור התשקיפים. בהתאם לכללים החדשים שקבעה הרשות פרסום הצעת מדף להרחבת סדרה של תעודה קיימת, לא תדרוש קבלת היתר נוסף. הקלה זו מתאפשרת, בין היתר, בשל רמת הגילוי הגבוהה הקיימת באופן שוטף בתעודות הסל הנסחרות בבורסה.

unnamedתשקיף תעודות סל: לפני ואחרי

יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, אמר: "קיצור התשקיף מאלפי עמודים לכמאה עמודים הוא מהלך חשוב שמשמש גם דוגמא לדרכה של הרשות הפועלת במרץ מחד להקל בנטל הרגולציה במקום בו הדבר מתאפשר ומאידך שומרת על עניינם של המשקיעים ומקפידה על גילוי נאות ואפקטיבי לציבור הרחב. אני מאמין כי צמצום היקף הדיווחים, ומיקוד המידע יקלו על הנגישות של המידע לציבור המשקיעים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו